Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Zeüs: Eh, hvem har sagt at du må legge ut om hvorfor du ikke vil drikke og at du ikke liker folk som drikker? Er da vel bare å si "Jeg føler ikke for det :)" og fremstå litt selvsikker og trygg. Folk merker sånt.

Man kommer mye lenger her i verden om man har litt tro på seg selv. Hvis du til stadighet forteller deg selv at du ikke duger til noe, så går det jo bare en vei. Jeg sier dette her fordi jeg har det sånn selv. En del av meg selv sier at jeg aldri kan bli noe, at jeg ikke fortjener det osv. Det nytter ikke, og det er ikke sunt. Man bør prøve å bli litt positivt innstilt for sin egen del. Du lever jo livet for deg. Prøv å gjør det beste ut av det.

Endret av Lenne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du har et godt poeng der Lenne, en lever livet for seg selv.

Og en står dermed fritt til å gjøre hva en vil med det.

En velger selv hvem man vil bruke tid på, og hvem man ikke vil bruke tid på.

Jeg er ikke ute etter å bli likt av alt og alle, jeg er strengt talt kun ute etter å være meg selv, så får de som liker meg for det, like meg, alle andre gir jeg blaffen i. De er verdt ganske lite for meg. Det å late som man er noen andre fungerer ikke i lengden uansett.

Det ovenfor er en tankegang jeg prøver å legge meg om til, og det fungerer faktisk. Ting går ihvertfall et lite hakk bedre, om ikke annet.

Og så skal jeg begynne å trene, tror det også kan hjelpe litt inn på selvsikkerhet.

Lenke til kommentar

Sånne småting er helt for jævelig når de er komplekst inne i årsakene til depresjonen.

Jeg er lei. Savner det å trene. Kan ikke starte på igjen siden jeg vet at jeg ikke klarer å stappe i meg nok til å overleve om jeg kickstarter forbrenningen min på den måten.

Overlever på et vis. Bare såvidt. Mangler all motivasjon, men er fremdeles litt sta.

Lenke til kommentar
TøseGuri: Fin innstilling! Jeg liker det!

Trening hjelper mot depresjoner også. Så jeg skal både trene og legge om kostholdet litt. Sånne småting hjelper mer enn man skulle tro.

Det er vel ikke "småting" for alle, nødvendigvis..

Lenke til kommentar
TøseGuri: Fin innstilling! Jeg liker det!

Trening hjelper mot depresjoner også. Så jeg skal både trene og legge om kostholdet litt. Sånne småting hjelper mer enn man skulle tro.

Det er vel ikke "småting" for alle, nødvendigvis..

Ikke misforstå meg med vilje nå. Jeg vet veldig godt hvordan det er. Har ikke trent på sikkert tre år nå på grunn av nettopp dette. Jeg vet hvordan det er å falle av lasset og komme inn i en ond sirkel. Men jeg vet også at man vil føle seg bedre dersom man klarer å bryte denne sirkelen. Det tar tid, og det krever mye, men man kan aldri bli frisk om man ikke er villig til å gjøre så godt man kan for å hjelpe seg selv (og nei, jeg sier ikke at man skal klare det helt alene).

Med småting mener jeg ting ikke alle ser på som "viktige". Ting som ofte kan bli glemt.

Lenke til kommentar
Ikke misforstå meg med vilje nå. Jeg vet veldig godt hvordan det er. Har ikke trent på sikkert tre år nå på grunn av nettopp dette. Jeg vet hvordan det er å falle av lasset og komme inn i en ond sirkel. Men jeg vet også at man vil føle seg bedre dersom man klarer å bryte denne sirkelen. Det tar tid, og det krever mye, men man kan aldri bli frisk om man ikke er villig til å gjøre så godt man kan for å hjelpe seg selv (og nei, jeg sier ikke at man skal klare det helt alene).

Med småting mener jeg ting ikke alle ser på som "viktige". Ting som ofte kan bli glemt.

Misforsto, men ikke med vilje. Da er det greit. :)

Lenke til kommentar

off.. Begynt på universitet nå. Føler meg så utrolig malplassert. Er som om jeg kommer fra mars eller noe... Savner også alle vennene mine, mange av dem som ikke har vist den største interessen etter å ta kontakt og det sliter veldig på meg. I tillegg så har jeg jo null selvtillit og har overbevist meg selv om at studiene kommer til å gå til helvete, jeg kommer til å stryke i alt, ha masse lån, ikke noe jobb og tilslutt ende opp på gata... Livet suger bigtime akkurat nå, det var mye lettere før...

Lenke til kommentar

Imorra så drar jeg oppover til Molde for å gå på folkehøgskole der. Men jeg er veldig redd for at jeg skal miste kontakten med den eneste kameraten jeg har her hjemme. Jeg er også redd for å dumme meg ut på den sammenkomsten på søndag, hvor det bare er elever og lærere (kjenner ingen). Jeg er også redd for at jeg bare kommer til å være der helt aleine og at ingen vil prate med meg eller ta kontakt med meg, siden jeg ser vel for dum ut. De jeg har pratet med på DPS sier at folkehøgskole er visstnok det beste året dem har hatt, men det er vanskelig for meg å tro det, siden jeg har hatt opplevelser både på ungdomsskolen og videregående at folk ikke liker meg eller vil snakke med meg, veldig få venner fikk jeg også, på videregående så fikk jeg 3, men har mistet kontakten med 2 av dem. På ungdomsskolen fikk jeg en, men har mistet kontakten med han også.

Lenke til kommentar

Sånne småting hjalp langt mindre enn jeg trodde, i hvert fall. Har ikke merket en minste forandring etter at jeg begynte å trene regelmessig for noen år siden. Vel, altså, man får bedre samvittighet, da. Og kan glede seg til godteridagen.

Gnålern: Det er så å si umulig å ende opp alene på en folkehøgskole, tro meg. Så lenge du viser et snev av interesse for andre og svarer når noen snakker til deg, går det helt bra. Det vanskeligste er å holde kontakten etter man er ferdig.

Lenke til kommentar

GNÅLERN, det ordner seg nok skal du se. har bare hørt om positive erfaringer fra folk, til og med asosiale nørds har hatt det helt supert :)

skal begynne på holtekilen folkehøgskole om 9 dager. jeg ser fram til det, men gleder meg vel egentlg mest av alt til å komme meg bort fra den helvetes mora mi.

Lenke til kommentar

meg og damen blei enig om og gjøre det slutt pga mye krangling for ca 2mnd siden, men no savner eg henne så sykt! vi hadde det egentlig JEVLI fint og eg saver og ha noen så SINNSYKT =( presterte med og ringe henne på fylla og fortelle kordan eg hadde det osv.. noe eg tror ikke va så lurt :s klarer ikke slutte og tenke på henne :( hun sier hun har det bedre nå osv. Men gir ingen mening etter allt hun har sagt til meg gjennom tidene :( hater det så jevli

Lenke til kommentar
Imorra så drar jeg oppover til Molde for å gå på folkehøgskole der. Men jeg er veldig redd for at jeg skal miste kontakten med den eneste kameraten jeg har her hjemme. Jeg er også redd for å dumme meg ut på den sammenkomsten på søndag, hvor det bare er elever og lærere (kjenner ingen). Jeg er også redd for at jeg bare kommer til å være der helt aleine og at ingen vil prate med meg eller ta kontakt med meg, siden jeg ser vel for dum ut. De jeg har pratet med på DPS sier at folkehøgskole er visstnok det beste året dem har hatt, men det er vanskelig for meg å tro det, siden jeg har hatt opplevelser både på ungdomsskolen og videregående at folk ikke liker meg eller vil snakke med meg, veldig få venner fikk jeg også, på videregående så fikk jeg 3, men har mistet kontakten med 2 av dem. På ungdomsskolen fikk jeg en, men har mistet kontakten med han også.

Da er det bra du får en ny start! Dette går så bra skal du se.

Lenke til kommentar

Nå har det skiftet fra "ustabilt" til helvete i huset ja. Jeg elsker at moren min spør meg hva jeg mener om separasjon og daglige sure oppstøt fra begge parter. Det er så utrolig hjelpsomt nå som skolen er i gang. Jeg må jo tåle at de ordner opp i "voksenting" og samtidig oppfører seg barnslige...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...