Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1:Ideas of reference (excluding delusions of reference)

2:Odd beliefs or magical thinking that influences behavior and is inconsistent with subcultural norms (e.g., superstitiousness, bizarre fantasies or preoccupations)

3:Unusual perceptual experiences, including bodily illusions

4:Odd thinking and speech (e.g., vague, circumstantial, metaphorical, overelaborate, or stereotyped)

5:Suspiciousness or paranoid ideation

6:Inappropriate or constricted affect

7:Behavior or appearance that is odd, eccentric, or peculiar

8:Lack of close friends or confidants other than first-degree relatives

9:Social anxiety that tends to be associated with paranoid fears rather than negative judgments about self

 

Men jeg sier igjen, få deg henvisning til utredning så får du vite sånt på 2 dager av noen som kan det;)

Lenke til kommentar

Selvdiagnose er skummelt. Kjenner meg igjen i det der, så alt for godt.

 

Jeg kunne godt tenkt meg å leve i en bunkers isolert totalt fra resten av menneskeheten. Jeg er stort sett lei alt, og har ca. 0 fremtidsplaner.

 

Kan gjøre "alt," vil lite og orker ingenting. Stahet er det eneste jeg har igjen; jeg er for sta til å gi opp. For sta til å mislykkes.

Lenke til kommentar
1:Ideas of reference (excluding delusions of reference)

2:Odd beliefs or magical thinking that influences behavior and is inconsistent with subcultural norms (e.g., superstitiousness, bizarre fantasies or preoccupations)

3:Unusual perceptual experiences, including bodily illusions

4:Odd thinking and speech (e.g., vague, circumstantial, metaphorical, overelaborate, or stereotyped)

5:Suspiciousness or paranoid ideation

6:Inappropriate or constricted affect

7:Behavior or appearance that is odd, eccentric, or peculiar

8:Lack of close friends or confidants other than first-degree relatives

9:Social anxiety that tends to be associated with paranoid fears rather than negative judgments about self

 

Men jeg sier igjen, få deg henvisning til utredning så får du vite sånt på 2 dager av noen som kan det;)

 

Syntes testen tok litt feil når den sa Very High på Schizotypal, for jeg kan kjenne meg igjen med noen av de punktene som står der men mange av de kjenner jeg meg ikke igjen i..

Lenke til kommentar
Men er jeg liksom gal vis jeg er sånn Schizotypal? :(

 

Jeg er ikke gal og jeg har på papir flere av det som er i den testen.

Man er ikke gal, man har bare noen psykiske problemer slik som du kan ha fysiske problemer.

Men nå skal du ikke gå utifra den testen der, vil du vite sånt sikkert så har jeg sagt hva du bør gjøre:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Jeg vil ikke bli voksen :(

 

Gruer meg til alt jeg må drive med... Penger, sted og bo(helst fint, ikke på gata), kansje til og med dame :). Alt det gjør meg gal! Tenker på det hele tiden...

post-103403-1250531861_thumb.png

 

 

Når jeg begynner tenke sånn, er denne tegneserien en liten trøst. For en må faktisk ikke velge den tradisjonelle veien selv om man begynner bli voksen. Det betyr faktisk ikke en dritt når andre mennesker sier at en burde tenke på å slå seg ned. Selv om man ikke finner en partner og gifter seg/får barn før man fyller 25, betyr ikke det at det aldri kommer til å skje. En har resten av livet på å gjøre alle de kjedelige greiene, det er NÅ du lever. Om det ikke føles rett, så ikke følg den vanlige modellen. Vær heller den på gamlehjemmet med flest interessante historier å fortelle ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Bestemte meg for å ta testen for morro skyld, for å se hva jeg fikk.

Lar ikke resultatet gå for mye inn på meg, selv om mye av det ser ut til å stemme ganske godt.

For, resultatet av slike tester har fort for å gi et galt bilde av sin egen psyke. Og det er mange av se spørsmålene som ikke kan besvares med et enkelt ja/nei

 

Anyways:

 

Disorder | Rating

Paranoid: Very High

Schizoid: High

Schizotypal: Moderate

Antisocial: High

Borderline: Moderate

Histrionic: Low

Narcissistic: Moderate

Avoidant: High

Dependent: High

Obsessive-Compulsive: Moderate

Lenke til kommentar

Jeg leste noen innlegg tidligere i tråden der hvor noen var usikre på hva schizotypal og schizoid betydde - så jeg tenkte å gi en liten forklaring:

 

Både schizoid og schizotypal minner om schizofrenia, men er av mildere forekomster. Det er svært sjeldent å få diagnosen "schizoid", og samtidig tar utredningen for denne diagnosen flere år - gjerne et halvt tiår.

 

Ingen av disse diagnosene handler om å ha flere personligheter, selv om omstendigheter kan få det til å virke som at personer med slike lidelser har nettopp forskjellige personligheter - Tvert imot er noen av tegnene at man nettopp er usikker på sin egen identitet, dette er jo for all del personlighetsforstyrrelser. Man kjenner begge forstyrrelsene igjen på at man er tilbakeleggs utenfor det vanlige; man trenger ikke nødvendigvis å være redd for å dele sosiale stunder, men f.eks. schizotypal hinter til at du har visse forestillinger om at du ikke burde være blandt andre, du er for deg selv.

 

Å danne nære forhold er ofte svært vanskelig, du føler kanskje at du ikke har bruk for andres konstante nærhet, eller kanskje du rett og slett bare ikke fungerer i samvær med andre. Det blir vanlig å isolere seg, eller komme med påfallende unnskyldninger for å ikke danne nye bånd som du til syvende og sist likevel vil miste, ikke like, eller ikke forstå deg på.

 

Schizoid, slik ordet antyder, ligner veldig - det er faktisk svært sjeldent å ha den ene, uten den andre. Å være schizoid kan på mange måter bli sett på som en måte å forme, å leve ut, den forestillingen om relasjoner til andre mennesker som shcizotypal vil antyde at du har. Du er svært tilbakeholden, gjerne flau eller redd for å møte personer - og nesten ingen mulighet til å danne nære og nye relasjoner.

 

Begge disse ordene, i vanlig bruk, handler om å isolere seg selv, for en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Tok testen selv og den stemmer ganske bra, men da bør man kjenne seg selv godt. Men mange av spørsmålene blir lagt frem på en måte slik at hvis man ikke har vært i terapi før så kan man misforstå de. Men det stemte bra med utredningene mine.

 

Disorder Rating Information

Paranoid: Very High

Schizoid: High more

Schizotypal: Very High

Antisocial: High more

Borderline: Very High

Histrionic: Very High

Narcissistic: Very High

Avoidant: Very High

Dependent: Very High

Obsessive-Compulsive: High

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...