Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
isaac elric:

GAH... dette er almennlegevitenskap!

Urinsyregikt!

nah det var akkurat ikke høye nok verdier til å kalle det urinsyregikt. dessuten kjennetegnes urinsyregikt av "smerteanfall", noe jeg aldri har opplevd. hos meg er det nærmest konstant, dog ikke altfor smertefult. det blir fort vondt hvis jeg begynner å trene igjen etter en lengre pause, men det går fort over etter at jeg har kommet i rutine. alkohol og tobakk er også spesielt fælt for ledda... og hvis jeg trener med dårlig form, hvilket jeg gjorde når jeg brukte manualer for å trene skuldrene her om dagen, så får jeg lett vondt. ellers ser det ut til å gå bra så lenge jeg løper litt i ujevnt terreng en gang i blant og trener styrke med rolige og kontrollerte bevegelser.

Lenke til kommentar
kommer dette i papirer og arkiv?
Ja det kommer i alt av journaler osv. Du kan risikere å få det slengt i trynet om du skal ha livs- eller helseforsikring. Eller om du, gud forby, skulle slite med en eller annen smertetilstand de ikke finner ut av. Da blir spørsmålet: "Har du hatt noen psykiske lidelser som angst eller depressjon?" Så ser de på deg og skribler ned i blokka si mens de tenker at det helt sikkert bare er psykosomatisk og ikke noe å bry seg om. Been there, done that. Så jævlig irriterende. Det går faktisk an å bare både ha hatt psykiske problemer og slite med noe som er fysisk. Men neida, det sitter sikkert bare i hodet mitt.

/rant

Jeg fikk avslag på livsforsikring tre steder for noen uker siden pga. gamle diagnoser og ting jeg holdt på med før etc.

Snublefot: Farmoren min har begynt å bli litt surrete nå også. Hun er 78, så er kanskje ikke så rart. Gjentar ting mange ganger i samme tlf samtale, har tungt for å skjønne ting etc. Katten hennes døde nå for en mnd siden, var så trist å se hvor lei seg hun var. Hun begynte å gråte når hun så den ene katten min, for det lignet sånn på den hun hadde. Sånt er trist... Hun er jo for gammel til å få seg en ny katt.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Min farmor tar nå kvelden i løpet av noen dager. Hun er så gammal at hun ikke får mat lenger, hun vil ikke ha mer mat. 87 år. Besøkte henne i går. Trist, mistet tale-evnen omtrent.

Har vært i begravelse to ganger, en som ble 13 år og en som ble 47, aldri opplevd at en gammel dør rundt meg, så dette er litt spesielt.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke bli voksen :(

Gruer meg til alt jeg må drive med... Penger, sted og bo(helst fint, ikke på gata), kansje til og med dame :). Alt det gjør meg gal! Tenker på det hele tiden...

Vel, det minste du kan gjøre er å ha en mer lett og munter stilling til samme holdning. :) Bare se her hvordan det skal gjøres.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke bli voksen :(

Gruer meg til alt jeg må drive med... Penger, sted og bo(helst fint, ikke på gata), kansje til og med dame :). Alt det gjør meg gal! Tenker på det hele tiden...

Vel, det minste du kan gjøre er å ha en mer lett og munter stilling til samme holdning. :) Bare se her hvordan det skal gjøres.

:) Den er fin

Lenke til kommentar

Gled deg til å se hvordan min ble. Jeg visste ikke at det var så ille O_o

Disorder | Rating

Paranoid: Very High

Schizoid: Very High

Schizotypal: Very High

Antisocial: High

Borderline: Very High

Histrionic: Moderate

Narcissistic: Very High

Avoidant: High

Dependent: Moderate

Obsessive-Compulsive: High

Lenke til kommentar

Jeg fikk vel noe sånt som High og Very high på Paranoid og Borderline. Syns mye stemmer, men langt fra alt. Nei, vil man virkelig ha en grundig analyse bør man helt klart ty til besøk hos lege og psykolog.

Endret av Lenne
Lenke til kommentar

Slike tester forteller deg sjeldent det du er ute etter, men de kan likevel gjøre deg obs på et og annet som du ikke registrerer så alt for lett selv.

Paranoid: Low

Schizoid: Very High

Schizotypal: Moderate

Antisocial: Low

Borderline: Low

Histrionic: Low

Narcissistic: Low

Avoidant: Very High

Dependent: Low

Obsessive-Compulsive: Very High

For meg som ønsker å bli en lege eller psykolog, så er dette en dårlig kombinasjon, men testen forteller meg ingenting om hvorvidt jeg vil kunne arbeide med de problemer jeg har :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...