JiMmY3200 Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 eg har 60 c på min 3200xp athlon amd 400mzh (ikke overklokka)eg lurer på om kordan eg får ned tempen eg kjøpte en nye vifte (scythe) samurai. men cpuen e samme temp eg veit ikkje ka eg skal gjøre (eg har kjølepasta på) men eg veit ikkje om det e nok men eg tror det Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 eg har 60 c på min 3200xp athlon amd 400mzh (ikke overklokka)eg lurer på om kordan eg får ned tempen eg kjøpte en nye vifte (scythe) samurai. men cpuen e samme temp eg veit ikkje ka eg skal gjøre (eg har kjølepasta på) men eg veit ikkje om det e nok men eg tror det Hvordan er vifta plassert i forhold til cpu ? Lenke til kommentar
JiMmY3200 Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 den sitter bra.... Lenke til kommentar
monnee Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Hvor leser du av temperaturen? I Bios? Eller et externt program? Når jeg leser av tempen på min cpu i Bios, viser den 10 grader forskjell (mer) enn den gjør med et externt program(core center).. Stoler mest på den siste, da jeg har godt med lufting, og prosessoren ikke har jobbet noe! mvh Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Du skal ikke ha mye kjølepasta på!! Min cpu viser samme temp i bios og aida 32... Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 tempen i bios har altid for meg vært høyere enn i windows med asusprobe eller MDM. Temp i biosen er altid ca. 35 grader på cpu, og 32 grader på hk.. når jeg kommer i windows, så viser både MDM og asusprobe fra 10-22 grader på cpu, og 22-25 grader på hk.. Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hvordan vifter og hvor er de plassert i kabinettet? Det er viktig med god luftgjennomstrømning der det er viktig. Hvis den varme luften ligger rundt psu og cpu kjøleren er det ikke rart det blir varmt. Lenke til kommentar
e_rik Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 I biosen på mitt gammle HK (Asus A7V8X rev. 2.0) viste det 10 grader mer en sensoren jeg hadde festet helt inntil cpukjernen. Lenke til kommentar
Jakobsa Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 har du kjølepasta på?? jeg har hørt om tilfeller der metall står mot cpu, det er IKKE bra... Lenke til kommentar
ossy Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Kjenner til at bios kan føle feil temp. 10 grader diff på bios og probesoftware er mye. Sjekket akkurat mitt MSI K8N neo: 47 i probe, 46 i bios. Et tips kan være å sjekke om det finnes nyere bios til hovedkortet og prøve det. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 På min pc viser PC probe 10 grader mere enn MBM 5 og SpeedFan Lenke til kommentar
JiMmY3200 Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 det e veldig varme luft som kommer ut av psu'en da men eg syntes det ikkje var varmt ved cpu viften eg bruker asus probe som leser av temp. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 vil anbefale deg å kjøpe noen vifter å feste rundt i kabinettet for å suge varm luft ut.. Hjelper lite med cpu vifte, om kabinettet ditt er en ovn. Lenke til kommentar
JiMmY3200 Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 (endret) eg har faktiskt 2 vifter som suger ut og en suger luft inn. psu'en min har 2 vifter. Endret 10. september 2004 av JiMmY3200 Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 kjøp deg runde kabler da mann.. Du har vel flate? Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 kjøp deg runde kabler da mann.. Du har vel flate? Hehe... hvorfor har ingen tenkt på det før?? Herregud... løsningen på alle varmeproblemer! :!: Lenke til kommentar
JiMmY3200 Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 ja har vanlige kabler i pc da men hvorfor akuratt runde kabler og kablene mine står ikke i veien for cpu viften engang Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 fordi de blokerer for lufttilførsel forfra. Men du oppgrader programmet som leser av temperaturen, fortell oss hvilken kjøler du har og så til slutt er det idle eller load? Er det ved load så er temperaturen mer enn ok. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) ja har vanlige kabler i pc da men hvorfor akuratt runde kabler og kablene mine står ikke i veien for cpu viften engang flate kabler sperrer for luft tilstrømming i pc'en. Ingen vits i vifter om en har kabler som er flate. Runde kabler er flotte fordi luften stopper ikke ved kablene. Pluss at det finnes såkaldte "heat sinkers" som er spesial laget for oppgaven å få ut varm luft.. Endret 11. september 2004 av Xanitra Lenke til kommentar
Lorentzt Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Har litt av samme problem. Load temp er 58 - 61C. System temp (i området rundt cpu) er 28-30C. Har GA-K8ns hovedkort og amd 64 3200. (ikke klokka) Er det normalt med en forskjell på kabinett og cpu temp på 30C? Hva er din cpu og kabinett temp på load? (hvis kabinett temp er hoeg er det jo vanskelig for cpu å bli kjølt) For kabinett bruker jeg en digital temp måler ifra Cl. Olson. Easy tune4 for cpu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå