panzerwolf Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Jeg har en hodeskalle som det fortsatt er litt rester på og i. Den kommer trolig fra en stakkars elgkalv som ikke så seg for og snubla utfor et stup. Det aller meste er fjerna av naturen selv på denne, men det ligger fortsatt litt rester igjen. Er det noen som har noen gode idéer på hvordan jeg kan rense ut dette uten å måtte bruke pinsett og "manuelle" metoder? Slik jeg bor nå, er det ikke aktuelt å plassere den ved nærmeste maurtue selv om det er en god plan. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Legg det i kokende vann, så kanskje restene flakker av? Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 kok suppe på'n Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 høytryksspyler.... kanskje det funker, aldri prøvd før. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Vet ikke om det bare er meg, men jeg betviler at folk her på forumet kan noe særlig om rensing av hodeskaller. Igjen, kan bare være meg. Endret 9. september 2004 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
Luv Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Jeg så et program en gang, og det handlet litt om akkurat dette... Han duden som hadde dette med å rense hodeskaller og skjelett som jobb, avlet opp disse "markene" som kommer på døde dyr (og mennesker). Etter ei uke nedgravd i sånne mark, var alt vev borte. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) cola? On second thoughts, vil vel colaen fjerne med enn bare restene Endret 9. september 2004 av b0berg Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Jeg så et program en gang, og det handlet litt om akkurat dette... Han duden som hadde dette med å rense hodeskaller og skjelett som jobb, avlet opp disse "markene" som kommer på døde dyr (og mennesker). Etter ei uke nedgravd i sånne mark, var alt vev borte. Mmmm "deilig" Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Hodeskaller kokes et par timer i vann, plukkes ren, og senkes i hydrogenperoksid 3% i rundt en dag. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Har fått inn litt tips her ja! Takker! Hodeskaller kokes et par timer i vann, plukkes ren, og senkes i hydrogenperoksid 3% i rundt en dag. Kan man få tak i hydrogenperoksid på apotek? Brukes ikke det til nettopp rensing? Vet ikke om det bare er meg, men jeg betviler at folk her på forumet kan noe særlig om rensing av hodeskaller. Igjen, kan bare være meg. Du skal aldri undervurdere kunnskapen til folk her Ganske så mye rart man kan få svar på. Flere tips? Men de mest rafinerte er kanskje forbeholdt rapportene til politiets drapsavsnitt Endret 10. september 2004 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hydrogenperoksid 3% får man på apoteket, ja. Det brukes vanligvis som gurglevann hvis man har halsbetennelse. Jeg pleier å anbefale det hvis noen får plakk på piercingsmykkene sine. Da er det bare å senke smykket ned i et lite glass, så er det gullende rent etter få minutter. Det er også hovedingrediensen i hårbleknings-produkter. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Edit. Endret 10. september 2004 av jarmo Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Visst eg ikkje tar heilt feil så er nok koking det enkleste og beste alternativet ja, som sett på CSI. Visst ikkje TV'en har lurt meg då altså. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Legg den ved en maurtue et par uker? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 har aldri gjort dette selv, men synes ikke maurtue og kokende vann-varianten høres helt feil ut. den enkleste er vel kanskje maurtuen - har hørt løse rykter om at det ikke er så pop med hjernerester og lignende flytende rundt på kjøkkenbenken.... Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 har aldri gjort dette selv, men synes ikke maurtue og kokende vann-varianten høres helt feil ut. den enkleste er vel kanskje maurtuen - har hørt løse rykter om at det ikke er så pop med hjernerester og lignende flytende rundt på kjøkkenbenken.... Bor aleine, så det er ingen umiddelbar fare for at noen klager på litt hjernerester Dessuten skjer det så mye rart bortover i gata der jeg bor, så ingen bryr seg vel om det lukter litt rart fra leiligheten min. Det er ikke så mye igjen på den, naturen hadde fjerna det aller, aller meste selv da jeg fant den. Maurtue er desverre uaktuelt for øyeblikket, ellers hadde jeg gjort det. Bor ikke så nærme skogen lenger og det blir for upraktisk og dra noe sted. Ser ut til at kokende vann og hydrogenperoksid blir det jeg prøver i første om gang. Jeg har prøvd med vann og klorin også, og det fikk løsna en del, men ikke nok desverre. Takk igjen! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Det er selvfølgelig ikke så innmari lurt å koke opp en hodeskalle hjemme på kjøkkenbenken. Har man en hybel-komfyr (én enkel kokeplate), ta den gjerne med utenfor og la det putre der. Jeg innbiller meg for øvrig at lut i det kokende vannet vil gjøre det lettere å fjerne kjøtt og annet fanteri. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Skal nok gå bra å ta det på kjøkkenet hjemme. Ikke har jeg så mye valg heller. Får bare lufte godt samt sette en vifte som blåser mot et åpent vindu og håpe at det ikke lukter altfor ille. Lut var også en god ide. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 det høres ut som du har veldig mye ''rester'' på denna skallen...med tanke på at det første du prøvde tok vekk litt..men ikke alt... lol Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 det høres ut som du har veldig mye ''rester'' på denna skallen...med tanke på at det første du prøvde tok vekk litt..men ikke alt... lol Neida, det er ikke så veldig mye igjen. Men det som er igjen sitter relativt godt og lukta fra det gjør at jeg ikke ønsker å sitte med pinsett. Derfor vil jeg ha vekk mest mulig "automatisk". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå