Babadurion Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Hei, Jeg lurer på hvordan jeg skal få opnet 1 port eller 2 slik at jeg kan bli aktiv på DC ++ ? Jeg har en helt vanlig D-Link router, den er ikke trådlaus. Vet litt da, men bare forklar slik at jeg skjønner.... Perrrry Endret 9. september 2004 av Perrrry Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 tast inn standard gatewayen til routeren din i nettleseren. Denne finner du i kjør>cmd>enter>ipconfig/all. ofte 192.168.1.1 eller noe i den duren. Logg inn på konfigureringssidene til routeren din og advanced setup> NAT>virtuel server. tror dette skal funke. Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Jepp! Men desverre, så går det ikke helt som du sier, jeg har D-Link, og er ikke helt siker på dette "NAT" som du snakker om, jeg har "WAN". så litt mer utfylldende? Men ellers takk! Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Jepp! Men desverre, så går det ikke helt som du sier, jeg har D-Link, og er ikke helt siker på dette "NAT" som du snakker om, jeg har "WAN". så litt mer utfylldende? Men ellers takk! Kanskje jeg kan finne det ut.. Hvilken d-link router?? Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Du må bruke noe som kalles port fowarding.. velg en port. Feks. 1234 og bruk port forwading funksjonen i ruteren din (noen rutere kaller det "virtual server") Denne porten skal fremmes til din lokale ip (som f.eks 192.168.1.xx) I dc++ velger du aktiv bruker og spesifiserer hvilken port du fremmet i ruteren, altså 1234. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Velg routeren din her. Så skal det komme en guide om hvordan man åpner porter. D-Link ligger litt langt nede på siden. http://www.portforward.com/routers.htm Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Jepp! Men desverre, så går det ikke helt som du sier, jeg har D-Link, og er ikke helt siker på dette "NAT" som du snakker om, jeg har "WAN". så litt mer utfylldende? Men ellers takk! Kanskje jeg kan finne det ut.. Hvilken d-link router?? vent da...............DI-604 er det... Endret 9. september 2004 av Perrrry Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Leste litt.. men vet ikke hvilken TCP jeg skal velge, 2mbit linje osv. om det sier dere noe... det er 2 maskiner koblet opp til denne router'n. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Jepp! Men desverre, så går det ikke helt som du sier, jeg har D-Link, og er ikke helt siker på dette "NAT" som du snakker om, jeg har "WAN". så litt mer utfylldende? Men ellers takk! Kanskje jeg kan finne det ut.. Hvilken d-link router?? vent da...............DI-604 er det... Her finner du det du trenger. Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Jepp! Men desverre, så går det ikke helt som du sier, jeg har D-Link, og er ikke helt siker på dette "NAT" som du snakker om, jeg har "WAN". så litt mer utfylldende? Men ellers takk! Kanskje jeg kan finne det ut.. Hvilken d-link router?? vent da...............DI-604 er det... Her finner du det du trenger. men hvilken TCP skal jeg velge??!?! Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 http://www.portforward.com/cports.htm Her finner du hvilke porter du trenger å åpne Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Dette blir jeg ikke klok på , sorry skjønner bare mindre, jeg skjønner hvordan jeg skal komme meg inn på router'n og dit der jeg skal styre , men ikke mer, det med TCP og hvordan jeg åpner er helt uklart. Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Endelig fikk det til , takk gutter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå