stian-hg Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Skal ærlig innrømme at jeg ikke er begeistret for islam som religion, ei heller for kristendom eller egentlig noen former for religion som har potensiell effekt på evnen til å stå på egne ben og tenke fritt. Det man skal være forsiktig med er å sette muslimer i bås, f.eks. å kalle konebanking "normalt". Er det normalt å være prest og hobbypedofil? Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Det man skal være forsiktig med er å sette muslimer i bås, f.eks. å kalle konebanking "normalt". Er det normalt å være prest og hobbypedofil? Hvis det hadde stått nedfelt i bibelen så ...... Nei, du har rett i at man ikke skal sette mennesker i bås uten videre. Men når det gjelder konebanking i islam er det ikke bare en rett som menn har ifølge islamsk lov, men også en plikt. Dvs at hvis situasjonen krever det, så er de pliktig til å følge islamsk lov, den som står nedfelt i koranen. Ikke det at man skal gå rundt å tro at muslimske menn går rundt å bitchslapper konene sine hver dag, men deres lovverk sier ikke lite om deres generelle menneskesyn. Et eksempel: I følge islams lov er en kvinnes vitnesbyrd bare verd halvparten av en manns vitnesbyrd. Så hvis en mann voldtar en kvinne, så er hans ord dobbel så mye verd som kvinnens ord. Det vil da si at i en eventuell rettsak vedrørende dette så går mannen fri så fremt han ikke tilstår dette... Og alle vil anta at han er uskyldig. Og nei, jeg er verken rasist eller en som går rundt å hater islam og muslimer. Men man skal heller ikke pakke ting inn i bomull. Man må tåle konstruktiv kritikk. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Det med prester og pedofili var kanskje et dårlig eksempel, men du forto hva jeg skulle frem til hvertfall. Det jeg skulle frem til var at selv om muslimer generelt er mer opptatt av sin religion enn "kristne" er det også forskjell på dem. Jeg er ingen ekspert på emnet, men så vidt jeg vet er det ikke de delene som omhandler konebanking som er mest praktisert i den muslimske verden. PS: Skriver kristne med " foran og bak for å inkludere alle som er medlem av statskirken, men ikke har et støvkorn av tro på noe som står i bibelen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå