Gå til innhold

Endelig noen som har skjønt det.

Anbefalte innlegg

Nå er jo ikke fylleslagsmål det verste som finnes uansett.. du blir tatt med på glattcella for at du ikke skal lage mer bråk.. Bryter ikke loven, sånn sett..

Tenker mer på stjeling, drap, osv..

Som Jon@s sier har det ikke bare vært et drap av utlending med kniv nei..

Ok, litt mer ekstremt da:

En utlending raner en bank og blir tatt.

En nordmann raner en bank og blir tatt.

Fortjener ikke de samme straff?

2. sak: Nå var det ikke snakk om utlendinger generelt, men heller sinnsforstyrrede innvandrere, som drev å vifta med kniv?

Så fremt at dem ikke har fått oppholds tillatelse, og/eller statsborgerskap burdte de få en mer "strengere" straff/bli utvist.. Hvis de ikke klarer å holde seg i ro i et fremmet land som tar imot dem, nesten uten hindringer, så burdte de klare å oppføre seg.. da snakker jeg om vanlige, sinnsfriske innvandrere..

Det at folk som har sinnsproblemer får gå løst på gaten uten tillsyn er jo selvfølgelig en stor tabbe fra det norske systemet..

Det jeg mener er at så fort noen viser voldelige tendenser, har dem ikke noe her å gjøre.. Nordmenn som viser det samme er jo "hjemme" i landet dem tilhører. Og dem er norske statsborgere. Dem tar staten seg av.

Men må spørre om ting, hvorfor kommer det i det hele tatt flyktninger hit? Altså, det er jo ikke noen store kriger i verden, de fleste har det "bra"..

Og hvorfor er det så ille i dems land at dem ikke kan være der og hjelpe oppbyggningen av landet. Det blir jo nødvendig. Og det kommer jo hvertfall ikke til å skje når alle drar til Europa/USA..

Og grunnen som jeg tror, er at enkelte nordmenn på skolen ikke bryr seg om å skrive så perfekt hele tiden som utlendinger som er under læring av språket, og trenger den øvelsen de får ved av å skrive perfekt ofte/hele tiden. Derfor prøver dem å skrive så perfekt så mulig. Det prøvde hvertfall jeg når jeg hadde tysk i tysktimene..

Men er ikke det her veldig OT? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men må spørre om ting, hvorfor kommer det i det hele tatt flyktninger hit? Altså, det er jo ikke noen store kriger i verden, de fleste har det "bra"..

Og hvorfor er det så ille i dems land at dem ikke kan være der og hjelpe oppbyggningen av landet. Det blir jo nødvendig. Og det kommer jo hvertfall ikke til å skje når alle drar til Europa/USA..

Denne var det lite dekning for, utenom den forestillingen du har på verden oppe i hodet ditt. :dontgetit:

Det skjer forferdelige hendelser med mennesker vær dag veldig mange steder i verden!! Du kan starte med å lese litt her www.amnesty.no

Det ER faktisk så ille i dems egne land, det er kritere for å få oppholdstillatelse...

Lenke til kommentar
sindres: Vakke noe på VG.no og dagbladet.no

Kan ikke se noen grunn til å ville vekk herfra, nei.

Sitter rett å slett ikke å leser XXX antal dagbøker fra forskjellige sykesøstre rundt om i verden.. Kanskje du gjør det?

Men hvis ikke dette er OT, så vet ikke jeg..

tror kanskje vi skal fortsette dette en annen plass.. :hmm:

Hvis du ikke gidder å sitte å lese slike ting så gi faen i å utale deg!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Ellers så mener jeg at jeg vet om det som skjer som blir trykket i avisene, men ellers så driver jeg ikke å surfer en krise nyhets server 22/7 heller..

Selvsagt. Jeg skal ikke bli irritert på deg fordi du foretrekker slike nyheter fremfor Darfur. Men i diskusjoner som denne er kunnskaper om Idol ofte ikke tilstrekkelig, og du blir seende dum ut.

Ot? Så sant. Slutter nå.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker så vist ikke Idol nyheter framfor slike krisesituasjoner, har bare ikke sett noe mye omtaler om hvor det er krig osv i verden akkurat idag.. Kan ikke si at det blir vist på nyhetene heller.. Det var det mitt utgangs punkt var da jeg sa

"det er jo ikke noen store kriger i verden"

Men sa jeg hungersnød osv? nei..

Men ferdig nå.. evt. PM for videre diskusjon..

Btw, var jo ikke meningen å provosere noen, ink. lindasl..

Lenke til kommentar
Så fremt at dem ikke har fått oppholds tillatelse, og/eller statsborgerskap burdte de få en mer "strengere" straff/bli utvist.. Hvis de ikke klarer å holde seg i ro i et fremmet land som tar imot dem, nesten uten hindringer, så burdte de klare å oppføre seg.. da snakker jeg om vanlige, sinnsfriske innvandrere..

Det at folk som har sinnsproblemer får gå løst på gaten uten tillsyn er jo selvfølgelig en stor tabbe fra det norske systemet..

Det jeg mener er at så fort noen viser voldelige tendenser, har dem ikke noe her å gjøre.. Nordmenn som viser det samme er jo "hjemme" i landet dem tilhører. Og dem er norske statsborgere. Dem tar staten seg av.

Og grunnen som jeg tror, er at enkelte nordmenn på skolen ikke bryr seg om å skrive så perfekt hele tiden som utlendinger som er under læring av språket, og trenger den øvelsen de får ved av å skrive perfekt ofte/hele tiden. Derfor prøver dem å skrive så perfekt så mulig. Det prøvde hvertfall jeg når jeg hadde tysk i tysktimene..

Men er ikke det her veldig OT?  :whistle:

Enig at folk uten oppholdstillatelse og ulovlige innvandrere bør utvises i mer ekstreme tilfeller. Forøvrig mener jeg at Norge ikke burde ta inn flere (eller ihvertfall senke antallet) flyktninger før de får igang et system som fungerer. Oppfølgingen er helt elendig, og mange av disse flyktningene blir bare stuet vekk i sylmottak etc. Hjelper ikke akkurat på psyken det.

Når det gjelder resten av innlegget ditt, så skal jeg ikke kommentere det, siden du allerede har fått gjennomgå :p

Edit: leif

Endret av Jerre
Lenke til kommentar
Eulogy: på min skole er det en gjeng med innvandrere. Ingen snakker godt norsk. Det er mange innvandrere i min klasse, de sier aldri noe i timene, de sitter bare sammen, de prøver ikke engang oppnå kontakt med oss andre. Når jeg går ut til friminuttene sitter det en 20-30 stykk der. Jeg føler meg ikke særlig høy i hatten. De har sprettkniver, og hva værre er.... Jeg VET de ikke kan ha samme muligheter som for eksempel jeg har.

Ja, greit at det er flere innvandrere på skolen din. Men du sier ALLE. Da regner jeg med at du mener alle innvandrerne på den skolen. Åssen kan du vite at absolutt alle innvandrerene på den skolen er helt like de som går i klassen din? Dessuten så kan du ikke vite at du kommer til å nå lenger enn dem i samfunnet fordi de ikke åpner kjeften i timen, og fordi de går sammen i gjenger. Snakk om å være høy i hatten. Bare fordi du er nordmann betyr ikke at du har større muligheter enn dem.

Du har helt rett. Alle innvandrere har sprettkniver og diverse våpen. Ingen nordmenn har aldri gått med kniver på skolen. Så klart ikke.

Lenke til kommentar

Men er ikke det her veldig OT?  :whistle:

Enig at folk uten oppholdstillatelse og ulovlige innvandrere bør utvises i mer ekstreme tilfeller. Forøvrig mener jeg at Norge ikke burde ta inn flere (eller ihvertfall senke antallet) flyktninger før de får igang et system som fungerer. Oppfølgingen er helt elendig, og mange av disse flyktningene blir bare stuet vekk i sylmottak etc. Hjelper ikke akkurat på psyken det.

Når det gjelder resten av innlegget ditt, så skal jeg ikke kommentere det, siden du allerede har fått gjennomgå :p

Edit: leif

Enig i det du sier!

Folk har en tendens til å bli sinte på meg.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Eulogy:

Selvfølgelig er det noen totalt håpløse patetisk dårlige nordmenn også. Men trenger vi flere av samme typen? :)

Jo, jeg har større muligheter en dem. Såklart har jeg det. Jeg er norsk, jeg kan språket. Jeg har et norskt navn, og har ingen fremmedfrykt rundt meg.

Alt jeg skrev over vil jeg at innvandrerene skal bli/få også. Men da må kjøre en tøffere linje.

Lenke til kommentar

Jeg deler synspunktene deres og at vi i Norge har gjort mye fint for utlendinger, men nå snakker jeg KUN om muslingene.

Det er jo også selvsagt masse dritt blandt oss som bor her også, men se det på denne måten da. Muslimer og utlendinger generelt har det fint her i Norge og politikerne lar dem få beholde sin kultur og livssyn. Det er fint, men om jeg f.eks har dratt midt i Bagdad og satt opp en kristen kirke og har begynt å spre kristne holdninger, har jeg blitt drept før jeg har fått sagt "brunost".

Det er er faktum vi er nødt til å ha i bakhodet.

Når det gjelder folk med utlandske foreldre, er det helt greit fordi de er Norsk ettersom de har vokst opp og bodd i Norge hele eller større deler av livet.

I Norge er vi liberal. Det vil si at vi som har vokst opp her er tilpasset miljøet og samfunnet i Norge.

I Iraq f.eks har de ikke akkurat lik kultur og samfunn, og det å slå kona si er helt normalt der.

Og da krasjer det ofte når de kommer hit.

Ikke alle selvsagt er sånn og det er også sant at vi har masse innfødte tullinger her i Norge også, men jeg mener at vi ikke trenger flere tullinger.

Og dette jeg sa om han svenske som sa at "helst vil jeg flytte til et land som ikke tar imot utlendinger", var en spøk! Håper virkelig dere skjønte den.

Hvordan kan man flytte til et land som ikke tar imot utlendinger?

Det var spøker. Håper virkelig dere forstå den og det var KUN en spøk.

Hjelpe meg..

Lenke til kommentar
men om jeg f.eks har dratt midt i Bagdad og satt opp en kristen kirke og har begynt å spre kristne holdninger, har jeg blitt drept før jeg har fått sagt "brunost".

Faktum er at det er kirker i Bagdad som sprer det kristne budskap. Kirkegjengerne og kirken selv har opplevd krigen på samme måte som andre inbyggere i Bagdad. Dessuten er det fortsatt harde kamper i Irak. Det du gjør er å sammenligne forholdene her i Norge med Bagdad, bruk fornuft.

I Iraq f.eks har de ikke akkurat lik kultur og samfunn, og det å slå kona si er helt normalt der.

Vær forsiktig med hva du kaller for "normalt". Konebanking i muslimske land er det få som har statistisk eller vitenskaplig kjennskap til. Så vidt jeg vet finnes det ikke noen konkrete tall på dette, det hadde rett og slett blitt for vanskelig pga. alle mørketallene. Dessuten må du huske på sensasjonsjegerne i pressen hver gang det skjer noe i innvandrermiljøer i Norge.

Ikke alle selvsagt er sånn og det er også sant at vi har masse innfødte tullinger her i Norge også, men jeg mener at vi ikke trenger flere tullinger.

Det skulle vært et felt i asylsøknaden med spørsmålet "Er du tulling?" :ermm:

Lenke til kommentar
men om jeg f.eks har dratt midt i Bagdad og satt opp en kristen kirke og har begynt å spre kristne holdninger, har jeg blitt drept før jeg har fått sagt "brunost".

Så vi, som representanter for den frie verden, skal synke ned på diverse islam-fundamentalistiske staters nivå? Eller skal vi, igjen som representanter for den frie verden, gjøre det rette og gå frem som et godt eksempel? Herre. Det er da bare BRA at vi her i landet har religionsfrihet, og trist at andre ikke opplever det samme.

Lenke til kommentar

Vær forsiktig med hva du kaller for "normalt". Konebanking i muslimske land er det få som har statistisk eller vitenskaplig kjennskap til. Så vidt jeg vet finnes det ikke noen konkrete tall på dette, det hadde rett og slett blitt for vanskelig pga. alle mørketallene.

Det som derimot er helt klart er at i alle muslimske samfunn, så er Koranen og dens budskap essensiell. Koranen er ikke bare en hellig bok, men også en lovsamling. Og i Koranen står det med klartekst i Sure 4:38 og 2:228 at : En kone som ikke følger mannens ord skal straffes. Først skal hun prates til rette, virker ikke dette skal hun straffes med ingen seksuell omgang i 1 måneds tid, men hvis hun fortsatt ikke følger mannens ord skal hun få stryk (les: bank). Kvinnen skal derimot ikke bankes slik at hun får varige (fysiske) mèn, da kan mannen straffes.

Så den loven om at kvinner kan få bank står nedfelt med klartekst i Koranen. Og alle rettroende muslimer har plikt og dyd til å følge skriftens ord i klartekst.

Hvorvidt dette håndheves av den enkelte muslimske ektemann kommer vel også ann på familiære forhold. Hvis ekteparet lever i et muslimsk land, vil det føre stor skam over mannen hvis han ikke har skikk på sin kone og sine barn.

Jeg vil tro at muslimer som lever i Norge har lettere for å slippe å praktisere dette punktet, men deres lover å plikter er klare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...