Gå til innhold

Endelig noen som har skjønt det.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kag: Det er helt sant, det er veldig vanlig med burka i Trondheim. Det plager meg ikke så mye, men det plager meg veldig at de skal prakke på det sine (norske) unger. De må få være så norske som mulig i et norsk land, og få alle muligheter som andre norske har.

Det var til og med to jenter i klassen min som hadde sett en med burka i pirbadet!!!! (badehall).

Lenke til kommentar

Hmm..Jeg bor også i Trondheim og har aldri sett en eneste burka i byen.

Og jeg bor midt i sentrum!

Uansett, så når det snakkes om innvandrerpolitikken stiller jeg meg sterkt til frp.

Om innvandrere skal flytte til landet vårt, er de nødt til å lære språket vårt, norske normer og skikker.

Nå mener jeg ikke å ta fra dem frihet eller hva det enn er, men la oss nå se realistisk på det da. Det er ikke en hemmelighet at omtrent hver dag når jeg ser på dagsrevyen forteller de om et eller annet drap eller noe vold utført av netopp innvandrere. Eller heller innvandrere fra Iraq og omegn.

Når det gjelder asiatiske mennesker, negroer og lignende, har jeg ingenting imot dem. Disse folka tror jeg er bra for Norge fordi de er både hyggelige og greie.

Det er kun de østlige folka som ikke er bra for Norge.

Folk fra Iraq osv. Det er DER de har et totalt misforstått syn på alt omtrent.

De ser på Norske jenter som horer fordi de viser hår, hud og former.

Hva er det da? De tar ikke fem øre for å slå ned ei Norsk jente, og DET er sykt!

Ihvertfall i Norge. Her vil vi ha et fint samfunn der vold ikke er med i bildet i det hele tatt og i Iraq er dette dagligdags.

Der nede kan de godt gjøre hva faen de vil, men kom ikke hit å skape dritt!!

Ps: Jeg er IKKE rasist, bare rasebevisst ;)

Lenke til kommentar
Hmm..Jeg bor også i Trondheim og har aldri sett en eneste burka i byen.

Og jeg bor midt i sentrum!

Uansett, så når det snakkes om innvandrerpolitikken stiller jeg meg sterkt til frp.

Om innvandrere skal flytte til landet vårt, er de nødt til å lære språket vårt, norske normer og skikker.

Nå mener jeg ikke å ta fra dem frihet eller hva det enn er, men la oss nå se realistisk på det da. Det er ikke en hemmelighet at omtrent hver dag når jeg ser på dagsrevyen forteller de om et eller annet drap eller noe vold utført av netopp innvandrere. Eller heller innvandrere fra Iraq og omegn.

Når det gjelder asiatiske mennesker, negroer og lignende, har jeg ingenting imot dem. Disse folka tror jeg er bra for Norge fordi de er både hyggelige og greie.

Det er kun de østlige folka som ikke er bra for Norge.

Folk fra Iraq osv. Det er DER de har et totalt misforstått syn på alt omtrent.

Hva er det da? De tar ikke fem øre for å slå ned ei Norsk jente, og DET er sykt!

Ihvertfall i Norge. Her vil vi ha et fint samfunn der vold ikke er med i bildet i det hele tatt og i Iraq er dette dagligdags.

Ps: Jeg er IKKE rasist, bare rasebevisst ;)

:D

Btw, HalTan, når jeg sier burka mener jeg den drakten som har en slags "hette" elns. En annen versjon av den andre. Synes begge to ikke har noe her å gjøre, forsåvidt.

Lenke til kommentar
[quote name='raziel014' date='10/09/2004 : 11:25'] Nei, i Norge har vi en flott kultur som jeg ikke synes burde bli blandet med østlig kultur.

Som en svensk fyr sa det "[b]Helst vil jeg flytte til et land som ikke tar inn innvandrere[/b]" :!: Herregud, hvor tett går det an å bli da? :!:

Hahahaha! [/quote]
Unnskyld meg?

Jeg synes Norge har en flott kultur, og for å være helt ærlig vil jeg ikke ha enda mer blanding med østlig kultur enn det vi allerede har. Vi har tatt inn utrolig mange innvandrere, og totalforandret livene deres. Vi kan ikke bare fortsette å ta inn folk hele tiden.

Tenk over hva du skal skrive før du skriver det, da kommer det kanskje noe litt mer klokt ut. Kommentarer som "hahahahah" bidrar lite til diskusjonen forsåvidt, noe som Afseth kommenterte tidligere i nettopp denne tråden.
Lenke til kommentar
Det er ikke en hemmelighet at omtrent hver dag når jeg ser på dagsrevyen forteller de om et eller annet drap eller noe vold utført av netopp innvandrere. Eller heller innvandrere fra Iraq og omegn.

Før statistikk på det og jeg lover deg du ikke klarer å dokumentere det. Sannheten er at når en innvandrer begår et alvorlig lovbrudd, f.eks. bussdrapet blir dette tatt opp hver dag i en uke. Politikere skal uttale seg, fagpersoner skal uttale seg for ikke å glemme interesseorganisasjonene som også uttaler seg. Og ja, innvandrere selv må jo ut å forsvare seg også. Og dette er bare i nyhetssendingene. I tillegg kommer alle debattprogrammene som også tar dette opp, ofte flere ganger som følge av en episode.

Det er DER de har et totalt misforstått syn på alt omtrent.

De har et annet syn enn deg. Hvem vet hvem som har misforstått? :)

Hvem er "de"? Tusenvis av innvandrere eller den gjengen på 5-7 sykker som trakkaserte ei norsk jente?

Her vil vi ha et fint samfunn der vold ikke er med i bildet i det hele tatt og i Iraq er dette dagligdags.

Vi skaper nok litt dritt selv hvis du leser litt statistikk. Jeg har ikke tallene foran meg, men ble overrasket av hvor oppskrytt dette med de kriminelle innvandrerene er. Det som bidrar mest til slike statistikker er jo faktisk gjengangere.

Nei, i Norge har vi en flott kultur som jeg ikke synes burde bli blandet med østlig kultur.

I Norge har vi i dag en mangfoldig og flott kultur påvirket av mange nasjonaliteter både fra øst, vest, nord og sør i verden. Noen norske unger feirer Haloween (stavelse?), er dette negativt siden dette ikke på lengt nær er en norsk tradisjon?

EDIT: formuleringer

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

Kan vi ikke bare eksportere de vi har til island istedenfor?

Blir så langt færre som må flytte på seg, liksom. :p

For øvrig er et sånn det fungerer på mange arbeidsplasser hvor det blir nedskjæringer. Den siste som ble ansatt, er den første som må dra.

Last in, first out. :D

Lenke til kommentar

Go Berthold Grünfeld!

En ting som jeg mener burdte blitt innført så kjappt som mulig er nulltolleranse på vold utført av innvandrere.. Når de først får lov til å bo/være i Norge, og leve på staten, må de da for guds skyld klare å la være å stjele/drepe.. Man må da kunne sette noen grenser!

Syns det er uhørt at de bare kan valse inn her, få penger, plass og bo, og likevell ta seg helt til rette med tyveri, drap osv..

la oss si at situasjonen var omvendt, at det var hungersnød i Norge, og min familie og jeg hadde flykta til et bedre land, la oss si Ungarn som har likestor velstand og frynsegoder som Norge har idag, så hadde ikke jeg gått rundt og stjålet og drept folk! Hadde vist stor respekt til dem som er villig til å ta meg inn og ta vare på meg..

Det er min mening om saken.. :)

Lenke til kommentar
Go Berthold Grünfeld!

En ting som jeg mener burdte blitt innført så kjappt som mulig er nulltolleranse på vold utført av innvandrere.. Når de først får lov til å bo/være i Norge, og leve på staten, må de da for guds skyld klare å la være å stjele/drepe.. Man må da kunne sette noen grenser!

Syns det er uhørt at de bare kan valse inn her, få penger, plass og bo, og likevell ta seg helt til rette med tyveri, drap osv..

la oss si at situasjonen var omvendt, at det var hungersnød i Norge, og min familie og jeg hadde flykta til et bedre land, la oss si Ungarn som har likestor velstand og frynsegoder som Norge har idag, så hadde ikke jeg gått rundt og stjålet og drept folk! Hadde vist stor respekt til dem som er villig til å ta meg inn og ta vare på meg..

Fryktelig godt sagt. :))))

Lenke til kommentar

Hvordan tror ditt psykiske sinn hadde vært hvis du hadde blitt lært opp til å drepe og stjele for overleve?

Dessuten...

Hvis vi skal inføre null toleranse så må vi gjøre det med nordmenn og...

"Dødstraff uansett!" - Black Debbath ;)

Lenke til kommentar

Hvordan tror ditt psykiske sinn hadde vært hvis du hadde blitt lært opp til å drepe og stjele for overleve?

Hvilke land er det du prater om..?

Er bare nysgjerrig..

Som min Norsklærinne brukte å si til oss: "Lause påstandar kan me ikkje godta!" ;)

F.eks i Sierra Leone, et land herjet av borgerkrig.

Lenke til kommentar

TLZ: Vakke det jeg mente, snakker ikke om dødstraff.. hvis dem yter vold, må dem utvises, for da har dem ikke noe her å gjøre..

Blir jo en annen sak med nordmenn..

Dessuten, hvis folk som kommer hit med sinnsforstyrrelser og er vandt med det fra hjemmlandet må dem få hjelp, og ikke gå rundt omkring med kniver..

Dimiles: Hadde det bare vært slik..

Lenke til kommentar
...hvis dem yter vold, må dem utvises, for da har dem ikke noe her å gjøre..

Blir jo en annen sak med nordmenn..

En utlendig havner i fylleslagsmål i byen = utvisning fra landet

En nordmann havner i fylleslagsmål i byen = en natt i glattcella

Virker ikke helt riktig, synes nå jeg da...

Dessuten, hvis folk som kommer hit med sinnsforstyrrelser og er vandt med det fra hjemmlandet må dem få hjelp, og ikke gå rundt omkring med kniver..

Altså, ikke alle sinnsforstyrrede utlendinger vifter med kniv på trikken. Det var én hendelse.

Back on-topic: Jeg er enig i at innvandrere må lære seg det norske språket. Men når det gjelder normer, vaner, tradisjoner etc, så synes jeg det er viktig å lære, men ikke nødvendig å praktisere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...