Suppelars2k Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) *EDIT* Blargh. Endret 9. september 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Gidder ikke diskutere med noen som bare skal kverulere. Å kverulere betyr "å stadig mase/å stadig si imot". Vel, det er akkurat det jeg gjør, og det er akkurat det du gjør. Det vi gjør kalles også å diskutere. Forventer du at jeg IKKE skal si deg imot? Endret 9. september 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Please hold en seriøs tone her. HalTan : Poster med kun HAHAHA er uønsket i seriøse diskusjoner, spesielt de der det brukes stor font. Du kan ellers roe ned enkelte utsagn da det skaper dårlig stemning. Det siste gjelder for øvrig alle sammen. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) HalTan : Poster med kun HAHAHA er uønsket i seriøse diskusjoner, spesielt de der det brukes stor font. Du kan ellers roe ned enkelte utsagn da det skaper dårlig stemning. Det siste gjelder for øvrig alle sammen. Hva forventer du at jeg skal svare på 4-5 linjer i caps-lock med übernationalistische propaganda? EDIT: Tror jeg legger inn denne for å markere den gjennomgående ironien i overstående innlegg: Endret 9. september 2004 av HalTan Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Den praktiske gjennomføringen er det minste problemet, til og med du ser vel en løsning. Da foreslår jeg at dere som vil innføre denne opplæringen, finaniserer den med økte skatter og dugnad, slik at vi som ikke ser poenget også kan delta. Jeg betaler gladelig en 100-lapp ekstra i året for å bli kvitt visse holdninger fra mennesker kun kjenner innvandrere som taxisjåfører. Et av problemene med integreringen er jo at store deler av det norske folk kjenner innvandrere som taxisjåfører og det som blir sagt om dem på nyhetene. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Ja vel, men det er ikke jeg villig til.. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Ja vel, men det er ikke jeg villig til.. Håper noe slikt ville blitt finansiert av skattepenger, så har du ikke noe valg Da gir du motvillig en hjelpende hånd til samfunnet, både til nordmenn og til innvandrere. Letter også kanskje samvittigheten din? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Vel, vil ikke si jeg lider av holdningsproblemer eller dårlig samvittighet. Holdningskampanjer kan drives av frivillige organisasjoner, og bør ikke være en oppgave pålagt staten. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Jeg finansierer innvandrere over skatten allerede. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Ojj, ojj. Vært borte i et par timer og tråden har vokst seg stor! Jeg er forsåvidt enig med JoachimR i denne saken. Et obligatorisk kurs hvor de blir lært språket, kultur og tradisjoner hadde vært på sin plass. Jeg vil ikke ha noe av at halve Oslo går rundt i burka og prater urdu. Og det mener jeg faktisk. Det kan de gjøre i Pakistan, men jeg vil ha Norge for nordmenn. Og når jeg sier det gjør jeg faktisk det helt klart at innvandrere kan bli "nordmenn" hvis de bare går inn for det. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Ojj, ojj. Vært borte i et par timer og tråden har vokst seg stor! Jeg er forsåvidt enig med JoachimR i denne saken. Et obligatorisk kurs hvor de blir lært språket, kultur og tradisjoner hadde vært på sin plass. Jeg vil ikke ha noe av at halve Oslo går rundt i burka og prater urdu. Og det mener jeg faktisk. Det kan de gjøre i Pakistan, men jeg vil ha Norge for nordmenn. Og når jeg sier det gjør jeg faktisk det helt klart at innvandrere kan bli "nordmenn" hvis de bare går inn for det. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Vel, vil ikke si jeg lider av holdningsproblemer eller dårlig samvittighet. Holdningskampanjer kan drives av frivillige organisasjoner, og bør ikke være en oppgave pålagt staten. Der er vi uenige, så lenge det er statens ansvar å integrere innvandrere bør også staten ta ansvar for at vi nordmenn er klare for å la dem integreres. Jeg sier ikke at vi skal gi opp våre frie selvstendige meninger om innvandrere, men jeg mener det er et krav til norske borgere at de bør kjenne til hva som møter dem. Noe slikt ville nok aldri vært aktuelt uansett, og det er sikkert fordi vi nordmenn har norske verdier og norske holdninger- ikke fordi det er en dårlig ide "Må'ke komme her og komme her" EDIT: jeg mente ikke at du lider av holdningsproblemer eller dårlig samvittighet. Endret 9. september 2004 av stian-hg Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Jeg finansierer innvandrere over skatten allerede. Ja, føles det ikke godt å hjelpe? Et obligatorisk kurs hvor de blir lært språket, kultur og tradisjoner hadde vært på sin plass. Med den formuleringen er du plutselig inne på noe. Kurset kan godt være obligatorisk, men når man sier "tvinges til å lære" forandrer det seg helt. Gunnskolen er obligatorisk, men til syvende og sist er det ingen som tvinger deg til å virkelig lære noe. Norsk kultur og tradisjoner bør bli formidlet på et informerende vis, altså ingen som sier at "på 17. mai MÅ må man gå i tog", men "på 17. mai går mange nordmenn i tog. Da feirer de Norges nasjanaldag. De setter pris på hvis dere blir med." Jeg vil ikke ha noe av at halve Oslo går rundt i burka og prater urdu. Og det mener jeg faktisk. Er det ikke kebab-norsk som prates i innvandrermiljøer da? Helt OK for meg. Burka plager meg heller ikke personlig, men jeg synes synd på kvinner som ufrivillig går i burka, ja (ingen burkadiskusjon, please). Og når jeg sier det gjør jeg faktisk det helt klart at innvandrere kan bli "nordmenn" hvis de bare går inn for det. Jeg ser ikke noe mål i å gjøre om en sudaneser til en nordmann. Han er jo fremdeles fra Sudan og sikkert stolt av det. Når blir han nordmann forresten? Når han kan snakke norsk? Lært nasjonalsangen utenat? Har gått minst 3 km. sammenhengene på ski? Liker kjøttkaker? Funnet ut at springvann kan drikkes? Kanskje du bør søke etter frivillige organisasjoner som bedriver holdningskampanjer, dimiles? Første steg er Kvasir eller Google vet du. Endret 9. september 2004 av stian-hg Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Jeg ser ikke noe mål i å gjøre om en sudaneser til en nordmann. Han er jo fremdeles fra Sudan og sikkert stolt av det. Han er sikkert stolt over å komme fra Sudan, men hvis han vil bo i Norge, må han finne seg i å jobbe litt for å tilpasse seg det norske samfunnet. Å lære om det nye landet du skal bo i kanskje resten av livet, er svært viktig. Når blir han nordmann forresten? Når han får norsk statsborgerskap. Tror du må være bosatt i landet i fem år for å få det, er ikke 100% sikker på reglene rundt dette, så rett meg gjerne. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Burka har jeg kun sett èn gang i Oslo, èn gang. Lenke til kommentar
kag Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Burka har jeg kun sett èn gang i Oslo, èn gang. Da er det langt flere i Trondheim. Med mindre jeg har misforstått hva en burka er for noe, så er det ikke uvanelig å få øye på en burka er i byen. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Han er sikkert stolt over å komme fra Sudan, men hvis han vil bo i Norge, må han finne seg i å jobbe litt for å tilpasse seg det norske samfunnet. Å lære om det nye landet du skal bo i kanskje resten av livet, er svært viktig. Naturligvis, men en slik konvertering virker litt kunstig spør du meg. Blir man svenske av å flytte til Sverige? Når han får norsk statsborgerskap. Tror du må være bosatt i landet i fem år for å få det, er ikke 100% sikker på reglene rundt dette, så rett meg gjerne. Jeg mente selvfølgelig språklig, verdimessig og holdningsmessig nordmann. Da finnes det helt ikkert nordmenn som så vidt kan snakke norsk f.eks. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Da er det langt flere i Trondheim. Med mindre jeg har misforstått hva en burka er for noe, så er det ikke uvanelig å få øye på en burka er i byen. Du har misforstått hva en burka er for noe. Burka. Lenke til kommentar
kag Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Da er det langt flere i Trondheim. Med mindre jeg har misforstått hva en burka er for noe, så er det ikke uvanelig å få øye på en burka er i byen. Du har misforstått hva en burka er for noe. Burka. Som jeg tenkte. Det der er ikke til å misforståes. Er mange av dem her i TRD. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Jeg bor i Oslo, landets kanskje mest innvandringstunge hovedstad. Og har fremdeles bare sett det èn gang. Burkaen har gitter foran øynene, med andre ord vises ikke personen inni i det hele tatt. Jeg tror og håper fremdeles du forveksler burka med [hva det nå kalles]. Mer burka: Endret 9. september 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå