Gå til innhold

Endelig noen som har skjønt det.

Anbefalte innlegg

Er det ikke nødvendig i at f. eks muslimer slutte å undertrykke kvinner? At de slutter med å kutte seg selv opp et sted solen sjelden skinner? At de ikke går kledd rundt i et teppe? Slike ting vil ikke Norge ha, og ikke i hellve### om de skal komme her med de utingene sine. Selvsagt skal ikke de stakkars ungene deres lide under de samme forpestete tingene. Når de er kommet til Norge er det nye, og bedre tider.

HAHAHAHA. Her har vi dypsyn, jadda...

1) "Muslimer" som en gruppe undertrykker ikke kvinner. Det er sant at dette foregår i fundamentalistiske kretser, men ikke blant den gjennomsnittlige muslim. Hvor mange muslimske kvinner kjenner du, forresten?

2) Omskjæring på kvinner er ikke religiøst betinget. Det stammer fra en ukultur blant enkelte, spesielt Somalske, minoriteter. Dette er en av tingene man ønsker å få bukt med gjennom en skikkelig integrering (en rettferdig og skånsom innføring i det norske samfunnets normer og verdier, samt språk og kulturLÆRE, ikke påtvang). Det er, dog, ikke så utbredt som du muligens skal ha det til.

3) Om en pakistaner vil gå i et teppe, turban eller kanskje rosa plastposer, hvordan er det din sak? Skal ikke folk få kle seg slik de selv vil? Snakker om fremmedfrykt.

For øvrig er det for de aller aller aller fleste muslimske kvinner et eget valg om de vil gå i sjal eller ikke. De som velger dette, gjør det stort sett fordi det er i tråd med deres religion, og at de ikke ser noe galt i det. Ikke jeg heller.

De må først og fremst lære seg norsk når de bor i Norge. De kan heller ha noen ekstra timer i uken hvor de lærer seg morsmål nå de begynner på skolen. Da har de gjennom barehagen lært seg så godt norsk som de trenger.

Hvorfor ikke lære begge? Søren så enkel tankegang noen har av og til. Det er ikke så svart/hvitt vet du.

Vi har dessuten et fag i skolen hvor man lærer om alle religioner, så de kan lære om sin opprinnelige religion..

Jeg leser ut ifra dette at de ikke skal få praktisere den religion de selv ønsker, stemmer? :ermm:

Har jeg stilt meg negativ til maten deres?

Du sier i praksis at de skal legge fra seg hele sin nasjonalidentitet i døra, og plukke opp den norske når de går inn. Dette innebefatter også mat, og for eksempel språk.

At de da må være lenket fast til en slik butikk, når de kunnet vært f. eks en siviløkonom er jo forfærdelig.

Er det noe mindre edelt å drive butikk enn å være siviløkonom? For øvrig er det positivt at innvandrere engasjerer seg i alle plan av arbeidslivet.

Det er lettere å få seg jobb med et norsk navn. Mange arbeidsgivere stiller seg en smule negative når det står et "rart" navn de aldri før har hørt. Derfor bør de også ha et Norsk navn. Dette er helt vanlig, de aller fleste "internasjonale" Kinesere gjør dette.

HAHA.

Man skal ikke gi etter for den tåpelige holdningen, man skal kjempe mot den. På samme måte som med homofile og aksept: Man skal ikke behøve å nekte homofile å adoptere barn, bare fordi det barnet kan møte motholdninger. Eneste måten å snu holdningen på, er å gå imot den. Dette er dog en annen debatt.

Ja, og det er et offer jeg gjerne skulle ha gjort, når jeg vet hvor mye bra jeg får igjen for det.

Men det er fremdeles totalt unødvendig. Å skifte navn er, og bør forbli, frivillig. Alt annet er helt fullstendig nazi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er et hav av forskjell mellom å være norsk-pakistaner og pakistaner i norge.

Den ene kan som regel det å artikulere seg godt nok på norsk. Og er som regel inneforstått med hva slags land norge er. Den andre kan i alt for mange tilfeller, i beste fall, bare gebrokken engelsk. Og tror norge er et eventyrland.

Vi er et land med nisser, for pokker. Ikke et eventyrland! :wee:

Altså, det er jeg sier er jo at jeg synes man skal la folk beholde sin egen kultur, men også absorbere vår. Det samme gjelder språk. Ingar mener f.eks at pakistanere skal transformeres til Nordmenn, istedet for å la de være, nettopp det de er, norsk-pakistanere.

Lenke til kommentar
Obligatorisk oppmøte i ditt lokale valglokale, hvor det blir en times presentasjon av nye landsmenn. Den som ikke møter opp får prikk på sertfikatet, samt økt skattetrekk. Kursdeltakerene må påregne kaotiske tilstander på parkeringsplassen, og særdeles lange køer.

Den praktiske gjennomføringen er det minste problemet, til og med du ser vel en løsning. Hvor mange kjøretøy i Norge må EU-godkjennes? Need I say more?

Hvis 'nordmenn' hadde vært i somaila, så gjerne det.

Tror deg :ermm:

Du glemmer at vi tilbyr de verdenes beste land. Noe må de ofre.

De ofrer hus og hjem og muligens gjenværende familie, men hvorfor ikke språk og kultur også da?

JoachimRs siste post

Hvor er du innvandrer fra?

Jeg hadde fått venner fra det landet, og hatt samme mulighetene som de har.

Nye venner og alle de enorme mulighetene i det nye landet var det første jeg også hadde tenkt på etter 3 år på flukt der livet besto i å prøve å finne nok mat og vann til å brøfø 4 søsken og den syke moren min. Å la oss ikke glemme at drømmene om voldtekt og drap min eldre søster plutselig forsvant da jeg krysset grensen til Norge. Hun ble voldtatt og slått til døde halvannen meter fra der jeg lå å gjemte meg for militsen.

Lenke til kommentar
Obligatorisk oppmøte i ditt lokale valglokale, hvor det blir en times presentasjon av nye landsmenn. Den som ikke møter opp får prikk på sertfikatet, samt økt skattetrekk. Kursdeltakerene må påregne kaotiske tilstander på parkeringsplassen, og særdeles lange køer.

Den praktiske gjennomføringen er det minste problemet, til og med du ser vel en løsning. Hvor mange kjøretøy i Norge må EU-godkjennes? Need I say more?

Hvis 'nordmenn' hadde vært i somaila, så gjerne det.

Tror deg :ermm:

Du glemmer at vi tilbyr de verdenes beste land. Noe må de ofre.

De ofrer hus og hjem og muligens gjenværende familie, men hvorfor ikke språk og kultur også da?

JoachimRs siste post

Hvor er du innvandrer fra?

Jeg hadde fått venner fra det landet, og hatt samme mulighetene som de har.

Nye venner og alle de enorme mulighetene i det nye landet var det første jeg også hadde tenkt på etter 3 år på flukt der livet besto i å prøve å finne nok mat og vann til å brøfø 4 søsken og den syke moren min. Å la oss ikke glemme at drømmene om voldtekt og drap min eldre søster plutselig forsvant da jeg krysset grensen til Norge. Hun ble voldtatt og slått til døde halvannen meter fra der jeg lå å gjemte meg for militsen.

Jeg er andre/tredjegenrasjonsinnvandrer fra Tyskland.

HalTan: Det var dette med patriotisme da. VI ER I FØLGE SISTE STATSTIKK VERDENS BESTE LAND Å BO I! VI HAR FLOTT NATUR, VI ER ET STOLT FOLKESLAG, OG VI HAR REIST OSS ETTER KRIGEN OG OKKUPASJONEN SOM HOLDT PÅ Å KNEKKE OSS PÅ 40-TALLET! VI ER ET MEGET SPESIELT FOLKESLAG, OG VI SKAL VÆRE STOLTE AV VÅRT FLAGG OG VÅR NASJONALSANG. LA OSS HYLLE VÅRT KJÆRE FEDRELAND!

Lenke til kommentar

For å quote meg selv fra en annen tråd:

Noen snakker om hvor ille det er å komme til Norge som asylsøker... Prøv Tyskland, Finnland eller Frankrike da... Der er integreringsreglene MYE strengere! Blant annet er det et krav om å gå på språkkurs for å lære Tysk,Finsk eller Fransk. Nekter du er det stor sjangse for å bli sendt hjem til hjemlandet
Endret av Polarbastard
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Jeg er andre/tredjegenrasjonsinnvandrer fra Tyskland.

(...)VI ER ET MEGET SPESIELT FOLKESLAG, OG VI SKAL VÆRE STOLTE AV VÅRT FLAGG OG VÅR NASJONALSANG. LA OSS HYLLE VÅRT KJÆRE FEDRELAND!

Hehe, slikt prat minner unektelig om et velkjent regime fra gamlelandet ditt.

---

Ellers er det et helt kurrant krav å forlange at alle innvandrere skal lære seg norsk. Støtter også forslaget om at de skal gis en innføring i norsk historie. Hva de derimot gjør på kjøkkenet, 17. mai eller hvilke klær de går i bryr meg fint lite.

Lenke til kommentar
1) "Muslimer" som en gruppe undertrykker ikke kvinner. Det er sant at dette foregår i fundamentalistiske kretser, men ikke blant den gjennomsnittlige muslim. Hvor mange muslimske kvinner kjenner du, forresten?

Jeg har flere i klassen min, og mange på skolen min. Saken er at på min skole er det blitt dannet et miljø av innvandrere. De går rundt i teppene sine, mange har sprettkniv, og jeg kan ikke si meg jeg føler meg høy i hatten når man går gjennom en gang hvor det sitter 10-20 slike og ser stygt på deg. Siden vi ikke har gjort nok, har ingen av de lært seg godt nok norsk eller nok om norge til noensinne kunne klare seg og få samme mulighetene som vi har. Men det tenker kanskje ikke du på?

2) Omskjæring på kvinner er ikke religiøst betinget. Det stammer fra en ukultur blant enkelte, spesielt Somalske, minoriteter. Dette er en av tingene man ønsker å få bukt med gjennom en skikkelig integrering (en rettferdig og skånsom innføring i det norske samfunnets normer og verdier, samt språk og kulturLÆRE, ikke påtvang). Det er, dog, ikke så utbredt som du muligens skal ha det til.

Det er utbredt nok til at vi bør fordømme det. Har du noen gang sett en kristen omskjære seg? Mest muslimer det ja..

3) Om en pakistaner vil gå i et teppe, turban eller kanskje rosa plastposer, hvordan er det din sak? Skal ikke folk få kle seg slik de selv vil? Snakker om fremmedfrykt.

Du skjønner kanskje ikke at de utestenger seg selv fra oss andre ved det. Har du noen gang gått bort til en teppebærer, "Hey, blir du med ut i kveld?" Har du noen gang sett at en teppebærer har lært seg norsk, og fått en respektabel jobb, fått mange norske venner og levd som en normal normann?

Hvorfor ikke lære begge? Søren så enkel tankegang noen har av og til. Det er ikke så svart/hvitt vet du

For deres eget beste må vi forsikre oss om at alle snakker norsk på lik linje med deg, og meg før de får muligheten til å lære seg å skrive o.l på sitt eget morsmål.

HAHA.

Man skal ikke gi etter for den tåpelige holdningen, man skal kjempe mot den. På samme måte som med homofile og aksept: Man skal ikke behøve å  nekte homofile å adoptere barn, bare fordi det barnet kan møte motholdninger.

For deres eget beste, bør de ha et alternativt navn på norsk.

Endret av INGaR
Lenke til kommentar
Det er det ikke er bra andre stedet, gjør at vi skal ha en like dårlig løsning? :shrug:

Nåja,, hvem sier at det er en dårlig løsning? Er ikke det en forutsetning for integrering at språkkunnskapene er tilstede? Samtidig få et innblikk i den nye nasjonens kultur og normer?

På denne måten fanger man opp en stor gruppe som hittil ikke har hatt muligheten til utdanning, muslimske kvinner fra enkelte nasjoner, som selv etter å ha levd i Norge mange år ikke kan en setning Norsk pga deres kultur som sier at kvinner ikke skal utdanne seg.

Lenke til kommentar
Jeg har flere i klassen min, og mange på skolen min. Saken er at på min skole er det blitt dannet et miljø av innvandrere. De går rundt i teppene sine, mange har sprettkniv, og jeg kan ikke si meg jeg føler meg høy i hatten når man går gjennom en gang hvor det sitter 10-20 slike og ser stygt på deg. Siden vi ikke har gjort nok, har ingen av de lært seg godt nok norsk eller nok om norge til noensinne kunne klare seg og få samme mulighetene som vi har. Men det tenker kanskje ikke du på?

Jeg går på en skole der det er 25% innvandrere og har aldri opplevd slike problemer. Drittsekker finnes over alt. Jeg husker godt ungdomsskolen, der var det en skummel gjeng (hvite, helnorske) gutter som plaget meg. Jeg kjenner for øvrig både innvandrere som er "helnorske" og innvandrere som er sterkt knyttet til sitt hjemlands språk og kultur. Disse menneskene skal jeg for øvrig love deg at har muligheter. De går på en av Oslos aller mest annerkjente videregående skoler.

Det er utbredt nok til at vi bør fordømme det.

Selvfølgelig skal det fordømmes. Og?

Har du noen gang sett en kristen omskjære seg? Mest muslimer det ja..

Dette blir jo helt søkt! Omskjæring av kvinner er ikke en del av Islam. Punktum.

Du skjønner kanskje ikke at de utestenger seg selv fra oss andre ved det.

Så alle skal være like? Mangfold? ...

Har du noen gang gått bort til en teppebærer, "Hey, blir du med ut i kveld?"

Ja.

Har du noen gang sett at en teppebærer har lært seg norsk, og fått en respektabel jobb, fått mange norske venner og levd som en normal normann?

Ja.

Jeg ser for øvrig ikke hvorfor personen nødvendigvis skal leve som "en normal normann", så lenge personen følger regelverket, og oppfører seg etter normer og regler. Men ja, jeg har sett det.

For deres eget beste må vi forsikre oss om at alle snakker norsk på lik linje med deg, og meg før de får muligheten til å lære seg å skrive o.l på sitt eget morsmål.

Jeg gjentar meg selv IGJEN: Det er ikke så svart/hvitt. Begge deler lar seg gjøre. Tospråklighet er en positiv ting å tilføre et barn.

For deres eget beste, bør de ha et alternativt navn på norsk.

For deres eget beste, bør de få velge hva f*** de vil hete selv.

Lenke til kommentar
Nåja,, hvem sier at det er en dårlig løsning?

Ikke misforstå, jeg er faktisk for et obligatorisk språkkurs. Jeg bare reagerte på argumentasjonen. "Det slik der, så hvorfor ikke her?. Minner om Jokkes glimrende resonnement: "Å jodle om kristendom midt i en Iransk by fører til tortur, så derfor bør VI forby Muslimer å etablere seg religiøst i Norge."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...