Gå til innhold

Vinneren av den store kunnskapskonkurransen ble Ks

White Fox

Anbefalte innlegg

hehe - ang. Einstein...

Når spørsmålene før er når og hvor han var født, må man jo kunne gå ut ifra at spørsmålet "hadde han bart?" også gjelder fødselen. Jeg vil derfor påstå at svaret sannsynligvis (har ikke sett bilde av han som nyfødt, men...) er "nei".

Mitt svar vil derfor være: nei, Einstein hadde ikke bart da han ble født.

:tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den usynlige hånd er en bok.

Hvor mange land finnes til dags dato?

Har ikke svaret

Feil løsning. Hint; økonomi.

I FN er 191 medlemsland, skal man regne med territorier, kolonier og selvstyrte områder?

På denne fine oversikten http://www.infoplease.com/countries.html telte jeg 195 men de regner med vatikanet og Palestina.

Slik jeg ser det er dette et "umulig" spørsmål og vi er fremdeles ikke ferdig med mitt spørsmål.

Lenke til kommentar

Som du sier er det en økonomisk teori. Den ble fremstilt av Adam Smith og tar for seg det faktum at bare når en hver borger arbeider for sine egne interesser kan en nasjon skape rikdom. De arbeider kun for å gavne seg selv eller å unngå straff. Borgerne blir da ført av en "usynlig hånd" og tjener samfunnets interesser ved å nære sine egeninteresser.

Hvis den er godkjent; Hvilket vrak ble nylig dykket på for første gang der det hviler på 105 meters dyp et sted langs norskekysten?

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Som du sier er det en økonomisk teori. Den ble fremstilt av Adam Smith og tar for seg det faktum at bare når en hver borger arbeider for sine egne interesser kan en nasjon skape rikdom. De arbeider kun for å gavne seg selv eller å unngå straff. Borgerne blir da ført av en "usynlig hånd" og tjener samfunnets interesser ved å nære sine egeninteresser.

Jada godtar den fordi du streifer innom egne interesser og at noe blir ført av en usynlig hånd. Men et annet fullgodt svart ville vært "økonomisk terori om sammenhengen mellom tilbud og etterspørsel".

Hvis den er godkjent; Hvilket vrak ble nylig dykket på for første gang der det hviler på 105 meters dyp et sted langs norskekysten?

Jeg lurer på om det ikke er vraket av "Vikingen" du skal frem til.

Hvem drifter parken som ligger rett ved Munch-musumet som nylig ble ranet?

Endret av KS
Lenke til kommentar

Bare kom til å tenke på en ting;

Dersom både person A og B svarer etter hverandre men bare B har rett, så kan A redigere innlegget sitt og dersom få tildelt ufortjente poeng.

Forslag til regel; ikke redigere avgitte svar og still spm i et nytt innlegg.

Lenke til kommentar
Bare kom til å tenke på en ting;

Dersom både person A og B svarer etter hverandre men bare B har rett, så kan A redigere innlegget sitt og dersom få tildelt ufortjente poeng.

Forslag til regel; ikke redigere avgitte svar og still spm i et nytt innlegg.

Ja. det hadde jeg ikke tenkt på KS. Jeg legger til denne regelen og oppdaterer samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...