likferd Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Hei! Jeg har montert en "VGA Silencer ATI 4" på mit x800 kort, men det kommer en merkelig lyd fra kjøleren, som ikke forsvinner om jeg stopper viften med fingeren. Lyden høres ut som en harddisk som jobber konstant, en slags knirkelyd. Viften "rister" også om jeg stopper den.. Er den rett og slett defekt? Den skal vel ikke være slik? monterte den i går.. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Regner med at det kanskje er en del eller noe som sitter litt løst. Da har det lett for å komme en dirre-lyd EDIT: Lurer på om det funker med den 9800Xt kjølern på 9800Pro-kort. Kjølern ser bra ut da. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Det ordnet seg! Jeg brukte ATItool, og brukte "override fan speed", satte viften på 100%, og da ble lyden borte den bråker ikke det grann uansett! Virket som den bråkte/ristet fordi den kjørte på for lav fart eller noe.. kjørte på rundt 43% eller noe.. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Installerte nettopp en ATi silencer 1 på mitt radeon 9800-kort og synes og den bråker. Det værste problemet med dette kortet er jo at jeg ikke kan stille volt eller finne ut tempraturen på GPU-en. Ingen som har noen triks på lager? Kan det være defekt vifte, evnt at den spinner feil vei? Lenke til kommentar
lpaul Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Heisann, Har et Geforce 5900xt kort med silencer NV 3 motert. Synes også at det kommer en litt rar summelyd fra viften. Finnes det noen liknende program som ATitool, men for geforce? Paul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå