kai_frode Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Jeg skal kjøpe en bok for å bli bedre i photoshop CS. Fra før kan jeg en god del basis ting, men er mest selvlært. Disse er aktuelle: The adobe Photoshop CS book for digital photographers, Scott Kelby Adobe Photoshop CS One on One, Deke McClelland Adobe Photoshop CS Down and dirty Trics, Scott Kelby Noen som har en å anbefale? I tillegg har jeg lyst på denne. Er det noen vits i å kjøpe en egen bok om dette?: Real World camera Raw with PH CS, Bruce Frasier Noen som har tips og erfaringer? Lenke til kommentar
freerider Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Jeg har "The adobe Photoshop CS book for digital photographers" av Scott Kelby. Den er helt grei, gir deg en masse oppskrifter på hvordan du kan gjøre forskjellige ting. Som foreksempel fargekorrigering, konvertering til sort/hvitt, retusjering av ansikter/kropper, sharpening etc. Jeg kjøpte den fordi jeg trengte noe som ga meg oppskriftene uten at jeg måtte sette meg inn i altfor mye av teorien bak. Og det gjør den. Neste gang kjøper jeg kanskje en grundig bok som går litt mer i dybden på hvorfor ting gjøres og ikke bare gir kakeoppskriftene. Den er veldig rettet inn mot de som vil etterbehandle bilder fra digitalkamera i photoshop. Edit: Disse bøkene vurdere jeg å kjøpe neste gang. Adobe Photoshop CS for Photographers : Professional Image Editor's Guide to the Creative Use of Photoshop for the Mac and PC by Martin Evening eller Photoshop Restoration & Retouching, Second Edition by Katrin Eismann, Doug Nelson Begge disse virker veldig bra for photobehandling Endret 9. september 2004 av freerider Lenke til kommentar
DavidS Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Ville heller testet free tutorials på nettet. Søk på 'photoshop tutorials' på google. Da får du mange treff. Så kan du evt kjøpe en bok når du kan det som står på nettet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå