FamP Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Skal sende en info e-post til flere mottakere og vil gjerne lage en "fin en" med noe grafikk, tabeller og linjer + tekst. Har prøvd å lage utkastet i Powerpoint, men hvis jeg kopierer innholdet til en e-post eller benytter "Send til... med vedlegg) funksjonen forsvinner grafikk og formatering. Har spesielt problemer med å få med de med de grafiske elementene. Hvordan gjør jeg dette best? Finnes det noen programmer som er bedre enn andre? Trenger kun å fungere i MS-miljø (Outlook/Exchange) Lenke til kommentar
joffar Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Har du sjekket innstillingene dine i Outlook? Det kan være at de er satt til plain Text, og da vil ikke html kode virke. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Verktøy - Alternativer - Send: Format for sending av e-post: [X] HTML [ ] Ren tekst Endre gjerne egenskapene på HTML-biten. Lenke til kommentar
joffar Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Verktøy - Alternativer - Send: Format for sending av e-post: [X] HTML [ ] Ren tekst Endre gjerne egenskapene på HTML-biten. Tenkte jeg skulle la ham lete litt jeg-- Forøvrig trot jeg ikke at Powerpoint er det beste verktøyet dersom du skal presentere infoen i bodyen av emailen. Tror at ppt filen vil bli lagt inn som vedlegg. Du kan jo lage en fin presentasjon i powerpoint og sende den som vedlegg isteden.. Dersom du vil ha en html fil i bodyen er vel en eller annen html editor det beste... Du kan bruke Word også... med masse fancy borders etc.. Lenke til kommentar
FamP Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Nei, svarten! Skrev Powerpoint, men mente selvsagt Frontpage. Har vært litt distré i det siste. Når jeg velger Fil -> Send, blir htm-filen lagt med som kun vedlegg, men jeg vil altså at innholdet skal vises. Grafikk kommer heller ikke med, kun det røde krysset. Har selvsagt også valg HTML som format. Slik som det er nå åpner jeg en tidligere motatt/sendt e-post og gjør endringer der, men det er lite fleksibelt mht å legge inn bilder og andre formateringer(tabell/spalte osv) Har ikke prøvd Word enda, men det er kanskje et alternativ som joffar sier Endret 9. september 2004 av FamP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå