cagloe Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Hei! Ser at de fleste webmail-tjenester (Hotmail, Gmail osv) har muligheter for brukerne til å rapportere spam. Det jeg lurer på er hvordan disse forholder seg typer av spam som ligger litt i grenseland for hva som kan kalles spam. F.eks kjedemail eller andre ting som noen ikke bryr seg om, men ikke nødvendigvis er markedsføring og dermed kan bidra til å gjøre spamfilteret mindre treffsikkert for andre. Jeg vil anta at mange trykker på spam-knappen for alt de ikke syns er interessant, uten å bry seg med hvorvidt det f.eks er en "bulk"-utsending eller rettet bare mot dem selv. Spørsmålet blir da om dette får konsekvenser for alle andre brukerne av tjenesten (som kan ha andre definisjoner av hva som er spam) eller sitter det noen og ser igjennom alt som blir rapportert som spam og vurderer om det bør filtreres? Cwn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå