Gå til innhold

Trenger hjelp med Holux 230

arnebellinda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke Hulx GPs , men tror fremgangsmåten er lik.

Skru på bluetooth på Axim, Skru på GPS. Det skal komme opp bluetooth manager, hvis ikke gå inn i denne. Hvis GPS ikke synes her, gå inn i "new". Gå så til bunnen av lista "explore bluetooth device". Nå bør Aximen finne den.

Prøv så connet på shortcuts du har fått til GPS. Mulig du da kommer opp med passord. De finner du sikkert i papirene til GPSen.

Etter dette går du inn i GPS oppsett på kartsoftwaren og og forteller hvilken GPS du har. Finner du den ikke i device listen må du se i papirene på GPS om innstillinger. Du må sikkert prøve flere får å få det til å virke. Jeg bruker

NMEA 0183v2 bluetooth

Bluetooth serial port COM7

Du vil kjenne igjenvalgene når du kommer ditt. Jeg bruker Tom Tom.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Takker for raskt svar :)

Har satt opp GPS'n og fått laget en shortcut, men de klarer liksom ikke og kommunisere sammen. Er det noen måte å få stilt baudrate'n i softwaren til Axim?

Har installert et gps program som fulgte med Holux'n. stiller der inn baudrate til 9600 (som er riktig for denne gps'n) og setter så i gang et søk på com porter, men får ikke noe resultat.. Ganske frustrerende :( Lurer på om det kan være noe galt med GPS'n..

Bruker forresten også tomtom 3.

LED lampa til satelitt søk på GPS'n står bare og lyser konstant. Står i bruksanvisningen at den skal lyse når den søker også blinke når posisjonen er "fixed". Er det da riktig at den skal blinke når alt er oppe å går?

Beklager dumme spørsmål, men er helt grønn når det gjelder gps..

edit:

Har nå funnet ut at problemet er at jeg ikke har fått paret dem, trodde det var i boks..men så ikke at det stod er spørsmålstegn der..hmm

Da er det der feilen ligger, men kan fortsatt ikke skjønne hvorfor det ikke går.. Klarer ikke å pare dem. Koden er 6268? Er i hvertfall det det står i mine papirer.. Lurer på om det er noe galt med Gps'n..

Endret av arnebellinda
Lenke til kommentar

Hvis du ikke greier å "connect" til GPS i manageren har du litt å slite med. Husker egentelig ikke hvordan jeg satt opp GPSen , fordi det gikk greit. Ellers må du bruke GPS instalasjonen i Tom Tom for å få denne til å virke. Installer Tom Tom først og bruk ingen annen GPS software for Tom Tom.

Ellers synes jeg det tok kort tid før du fikk Aximen :w00t:

Gratulerer.

Arne M

Lenke til kommentar

Har gitt opp foreløpig..Må være noe feil med gps'n. Den klarer ikke å få kontakt med noen satelitter. skal sende den i retur så fort som mulig..

Har krysset av i den boksen du sier, men det hjelper ikke noe.. Får ikke paret enhetene. Har et eget satelitt program som fulgte med gps'n, ikke noe respons der heller..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...