leirpytt Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Jeg trenger koden for å kunne hente ut poststed automatisk, når en taster inn postnr. Jeg har foreløping alle postnr/ -sted i en .xls fil og bør vel eksportere dem ut derfra. Hvordan bør jeg lagre postnrene? og hvordan søker jeg gjennom listen? Listen er sortert på postnr. Glemte å si at koden skal i en .html fil, om dette har noe å si. Endret 9. september 2004 av leirpytt Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Tror ikke det går ann å hente informasjon fra eksterne filer med JavaScript. Tror PHP eller Asp er et bedre valg her. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 tror du tenker på en funksjon som bruker onkeyup til å finne ut hva som står i text-field, og deretter skriver ut til en annen text-field dersom den finner en match? Da må alle poststedene ligge lagret i samme dokument - men når du laster dokumentet må du gjerne hente det fra en xls-fil Lenke til kommentar
Kidder Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Har laget noe tilsvarende i en kombinasjon av ASP og Javascript. Først så leser jeg inn dataene serverside i ASP og genererer en "|" separert string som jeg tar med meg og gir til en variabel i javascript'et (sInput). Den splitter jeg så i javascriptet til en array og legger det så inn i et 2 dimensjonalt array som jeg oppretter aData. Litt kode (tilgi meg om det blir litt syntax feil o.l. Blir fort litt blanding når man koder i forskjellige språk). <script> var sInput = new String("1234|Her|2345|Der|3456|Hvor"); var aInput = new Array(); aInput = sInput.split("|"); var aData = new Array(); var j = 0; // div 2 - fordi det er 2 kolonner for (var i = 0; i < (aInput.length/2); i++) { aData[i] = new Array(aInput[j++], aInput[j++]); } </script> Du vil nå kunne henvende deg til denne 2 dimensjonale listen, søke f.eks i første kolonne med postnummeret du har tatt med deg og hente ut respektiv verdi i andre kolonne. Det er helt sikkert en ide å sørge for at postnummerne er sortert enten før dem kommer inn eller å sortere dem i javascriptet. Hele greia kan toppes med litt mer intelligent søkerutine istedenfor å en loop-thru som begynner i enden og går den til den før match eller EOF. Lykke til! Lenke til kommentar
jrz Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 har gjort akkurat det du spurte etter.. det ble gjort med php, og vi hadde postnumre og poststed lagret i en database. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå