Errae Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Hei! Finnes det en god og sjikkelig filbehandler for FC2 ? Synes konqueror er litt mangelfull )= takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Nå er det jo slik at programmer ikke akkurat er for den og den distroen da. Konquerer er standard filbehandleren til KDE, akkurat som Nautilus til GNOME. Hva savner du av funksjoner? Selv syns jeg Konquerer er blandt de bedre grafiske filbehandlere jeg har vært borti. I tillegg bruker jeg gode gamle 'mc' og kommandolinje selvsagt GUI er flott til browsing rundt i ulike kataloger og slikt, mens kommando er det eneste som gjelder til mer hardcore filoperasjoner. Endret 9. september 2004 av Langbein Lenke til kommentar
huf Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Konqueror mangelfull? Hvilke funksjoner mangler du på den da? Den har jo det meste som en kan forvente av en gui filbehandler. edit: leif Endret 9. september 2004 av huf Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Om jeg i det hele tatt bruker en filbehandler så er det som oftest gentoo (ikke misforstå med distro av samme navn). Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Om jeg i det hele tatt bruker en filbehandler så er det som oftest gentoo (ikke misforstå med distro av samme navn). Husker jeg testa Gentoo på noen pinglete maskiner før i tida som ikke hadde KDE/GNOME, men da var den veldig ustabil. Kræsja stadig vekk. Har sikkert blitt bedre med tida da... Er det noe som virkelig bør være stabilt er det en filbehandler (bare se på windows og explorer.exe kræsjer for den minste ting) Lenke til kommentar
drall Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Ehm.. Konqueror er kanskje den filbehandleren som har mest features av alle på alle plattformer da. Tabs, split window, view modes, tab-completion, mouse gestures, profiles, kio-slaves (ftp, ssh, smb http osv.), redigerbare menyer, sidebar mm. Endret 9. september 2004 av drall Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Konqueror er vel og fin den.. Har brukt den for det meste. Men jeg vil ha en grafisk filbehandler som bare er det. Ikke en IE variant(En nettleser som kan brukes som filbehandler, eller vise versa).. KISS(Keep it Simple, Stupid)tror jeg det var.. Med for mange funksjoner er det mye som kan gå galt. Derfor er det viktig at programmene gjør det de skal, og bare det de skal, stabilt. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 men å si at konqueror er litt mangelfull..? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Konqueror er vel og fin den.. Har brukt den for det meste.Men jeg vil ha en grafisk filbehandler som bare er det. Ikke en IE variant(En nettleser som kan brukes som filbehandler, eller vise versa).. Alle nettlesere kan jo vise versa (f.eks. nettsider med sangvers). Synes ikke dette bør regnes for bloat. Lenke til kommentar
drall Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Det at konqueror støtter nettleserfunksjoner gir så lite overhead at du umulig kan merke det. Konqueror er svært modulær. Jeg synes dette er praktisk og en fin måte å spare resurser på. Konqeuror har en mengde smarte funksjoner. Har du f.eks prøvd å skrive man:<manside> i konquerors adressefelt?, puttet inn en audio cd og tastet inn audiocd:/?, browset usb kameraet ditt med camera:/?, eller fått aksess til en maskin som har ssh kjørende via fish:/? Har du utforsket konquerors window split funksjon? Testet å sette opp mouse gestures i khotkeys? Det skal nevnes at i standard oppsettet tar konquerors verktøylinjer alt for mye plass. Det er et must å kutte denne ned til 4-5 ikoner og plassere addressefeltet på samme linje. "Minimize Memory Usage" i konquerors ytelse-instillinger fører til at alle konqueror instanser bruker samme prosess og kan føre til stor økning av ytelsen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Personlig liker jeg konquerror meget godt - selv om jeg foretrekker GNOME framfor KDE. Og ja, det er sant at konquerror er meget modulært. Men hvis du vil ha en "lettere" (les enklere) filbehandler - nautilus? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Konqueror/Konquerer/Konquer/Konquerror er kanskje det oftest feilstavete dataprogramnavnet i historien Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 tab-completion er en fin ting husker jeg sleit med å starte "simsity" i dos når jeg var ca 8 år... Hadde aldri lært så mye engelsk med tab-completion... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå