Gå til innhold

Filbehandler i FC2

Errae

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det jo slik at programmer ikke akkurat er for den og den distroen da.

Konquerer er standard filbehandleren til KDE, akkurat som Nautilus til GNOME.

Hva savner du av funksjoner?

Selv syns jeg Konquerer er blandt de bedre grafiske filbehandlere jeg har vært borti. I tillegg bruker jeg gode gamle 'mc' og kommandolinje selvsagt :)

GUI er flott til browsing rundt i ulike kataloger og slikt, mens kommando er det eneste som gjelder til mer hardcore filoperasjoner.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Om jeg i det hele tatt bruker en filbehandler så er det som oftest gentoo (ikke misforstå med distro av samme navn).

Husker jeg testa Gentoo på noen pinglete maskiner før i tida som ikke hadde KDE/GNOME, men da var den veldig ustabil. Kræsja stadig vekk. Har sikkert blitt bedre med tida da...

Er det noe som virkelig bør være stabilt er det en filbehandler (bare se på windows og explorer.exe kræsjer for den minste ting)

Lenke til kommentar

Ehm.. Konqueror er kanskje den filbehandleren som har mest features av alle på alle plattformer da. Tabs, split window, view modes, tab-completion, mouse gestures, profiles, kio-slaves (ftp, ssh, smb http osv.), redigerbare menyer, sidebar mm.

Endret av drall
Lenke til kommentar

Konqueror er vel og fin den.. Har brukt den for det meste.

Men jeg vil ha en grafisk filbehandler som bare er det. Ikke en IE variant(En nettleser som kan brukes som filbehandler, eller vise versa)..

KISS(Keep it Simple, Stupid)tror jeg det var..

Med for mange funksjoner er det mye som kan gå galt. Derfor er det viktig at programmene gjør det de skal, og bare det de skal, stabilt.

Lenke til kommentar
Konqueror er vel og fin den.. Har brukt den for det meste.

Men jeg vil ha en grafisk filbehandler som bare er det. Ikke en IE variant(En nettleser som kan brukes som filbehandler, eller vise versa)..

Alle nettlesere kan jo vise versa (f.eks. nettsider med sangvers). Synes ikke dette bør regnes for bloat.

Lenke til kommentar

Det at konqueror støtter nettleserfunksjoner gir så lite overhead at du umulig kan merke det. Konqueror er svært modulær. Jeg synes dette er praktisk og en fin måte å spare resurser på. Konqeuror har en mengde smarte funksjoner. Har du f.eks prøvd å skrive man:<manside> i konquerors adressefelt?, puttet inn en audio cd og tastet inn audiocd:/?, browset usb kameraet ditt med camera:/?, eller fått aksess til en maskin som har ssh kjørende via fish:/? Har du utforsket konquerors window split funksjon? Testet å sette opp mouse gestures i khotkeys?

Det skal nevnes at i standard oppsettet tar konquerors verktøylinjer alt for mye plass. Det er et must å kutte denne ned til 4-5 ikoner og plassere addressefeltet på samme linje. "Minimize Memory Usage" i konquerors ytelse-instillinger fører til at alle konqueror instanser bruker samme prosess og kan føre til stor økning av ytelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...