Gå til innhold

Bygge ekstern HD, funker dette?

ken8

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å sette sammen en ekstern disk, siden dette blir billigere enn å kjøpe ferdig.

Komplett.no har "ukens tilbud" på:

-Western Digital Caviar 200BG IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM kr 895,-

Tenkte derfor å kjøpe denne disken, men er veldig usikker på hva slags kabinett jeg skal kjøpe. Det må ha støtte for USB2.0 og Firewire. Jeg har tatt en titt på disse 2 men er usikker på hvem jeg bør velge.

-Zynet harddiskkabinett 3.5" IDE ,aluminium, USB 2.0/FireWire kr 690,-

eller

-eMagic harddiskkabinett for 3.5" IDE ,aluminium,USB 2.0/FireWire kr 690,-

TOTAL PRIS = 1585 + frakt.

Noen som har noen bedre/billigere løsninger? Vil at HD > 160GB.

Endret av ken8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan anbefale kabinettet til eMagic på det varmeste, jeg har selv 5. stk. av dette kabinettet med store hardisker i som jeg bruker til backup samt å flytte data. Kabinettet er så og si lydløst, holder seg kjølig siden kabinettet har en liten vifte og er i aluminium , veldig enkelt å montere sammen, har både firewire og USB2 og trenger ingen drivere i Win2k og XP.

Mvh

Tian

Lenke til kommentar

blir ikke så VELDIG mye billigere, men sannsynligvis mindre støy :thumbup:

Seagate Barracuda 200GB 995,-

og

IcyBox usb2/firewire UTEN vifte 589,-

TOTALT: 1584. der sparte du hele EN krone!!

men som sagt så er det passiv kjøling på kabinettet, så det blir nok en stillere løsning. vurderer sterkt denne løsningen selv.

Lenke til kommentar

blir ikke så VELDIG mye billigere, men sannsynligvis mindre støy :thumbup:

Seagate Barracuda 200GB 995,-

og

IcyBox usb2/firewire UTEN vifte 589,-

TOTALT: 1584. der sparte du hele EN krone!!

men som sagt så er det passiv kjøling på kabinettet, så det blir nok en stillere løsning. vurderer sterkt denne løsningen selv.

Jeg og har Seagate sine 200 GB hardisker i mine kabinetter og er veldig fornøyd med de hardiskene siden de er stillegående. Viften på eMagic sine kabinetter hører du knapt går og holder hardiskene kalde. Etter å ha prøvd ut flere forskjellige eksterne hardiskkabinetter falt valget på eMagic sine for min del.

Mvh

Tian

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale kabinettet til eMagic på det varmeste, jeg har selv 5. stk. av dette kabinettet med store hardisker i som jeg bruker til backup samt å flytte data. Kabinettet er så og si lydløst, holder seg kjølig siden kabinettet har en liten vifte og er i aluminium , veldig enkelt å montere sammen, har både firewire og USB2 og trenger ingen drivere i Win2k og XP.

Mvh

Tian

Skriver under på dette ! Har WD 200-disk i dette kabinettet og det funker bra. :thumbup:

Lenke til kommentar

Så lenge man ikke skriver til Disken, så er det vel ikke farlig å skru av power på den eksterne disken?

Når jeg har koblet alt til, ledninger, og skrur av den eksterne HD og senere skrur på, så oppdager ikke winxp disken, jeg må dra ut og sette inn firewire kablene da finner winxp disken og alt fungerer bra :thumbup:

Lenke til kommentar
Så lenge man ikke skriver til Disken, så er det vel ikke farlig å skru av power på den eksterne disken?

Når jeg har koblet alt til, ledninger, og skrur av den eksterne HD og senere skrur på, så oppdager ikke winxp disken, jeg må dra ut og sette inn firewire kablene da finner winxp disken og alt fungerer bra :thumbup:

Vil vel anbefale deg å bruke "Trygg fjerning av maskinvare" nede i Systray.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...