Gå til innhold

Problemer med shuttle SN85G4

Anbefalte innlegg

PC:

Shuttle SN85G4V2 barebone PC socket 754

Nforce3 150/AGP/Lan/S-ATA/LYD

AMD Athlon 64 3000+ Tray

Seagate 200GB S-ATA 7200RPM

Barracuda 7200.7 Plus 8MB cache

NEC DVD-brenner ND-2510 bulk, intern

8X dual layer

OCZ 1024MB EL Dual Channel optimized

PC-3200 DDR 512 x 2 Kit (2-3-2-6) 400Mhz

Skjermkort: ATI Radeon 9800SE all in wonder

Lydkort: Soundblaster 64

Har hatt endel problemer med overnevnte pc, og sendt den inn på reperasjon en gang. Det første problemet jeg støtet på var at cd-romen bare ville virke av- og til. Det andre problemet var at systemet hang seg opp i 30 sekunder om gangen, tilsynelatende uavhengig av bruksmønsteret, dette også etter jeg koblet ut cd-romen, men hadde på følelsen av at det skjedde spessielt når jeg installerte noe. Jeg kontaktet kundeservice og sendte den til reperasjon. Fikk senere ny faktura på mail der det stod at det kun var cd-romen som var byttet ut. Jeg ringte da til reperatøren og spurte om han hadde lest det jeg skrev bak på arket, om at systemet hang seg opp, selv når jeg koblet ut cd-rom eller prøvde en annen cd-rom. Han mente cd-romen var hele årsaken, og at det nå skulle være i orden. Han hadde fem andre cd-romer av samme parti med problemer.

Da jeg fikk igjen pc-en, med nyinstallert xp, virket cd-romen, men jeg har fortsatt problemer med frysing. Jeg har ringt til reperatøren, men han mener den virket når de sendte den fra seg, og spekulerte i om det kunne være 3d-kortet sin feil siden det var det eneste komponentet jeg ikke sendte med pc-en, og spekulerte i varme eller at den tok for mye strøm. Men det ble ikke noe bedre da jeg satte i et lånt NVIDIA Geforce4 Ti 4600.

Det er selvsagt helt uaktuelt å ha en pc som henger seg opp opptil flere ganger i timen, hvor jeg ofte må dra ut hele kontakten. Jeg brukte en hel dag bare på å installere de viktigste sikkerhetsoppdateringene til windows. Ikke kan jeg brenne cd/dvd, ikke kan jeg spille spill (hvis den i hele tatt klarer å installere dem), og ikke kan jeg jobbe med viktig skolearbeid siden jeg kan risikere å miste all data om den henger seg.

Jeg er helt avhengig av pc i studiet, og nå har jeg vært uten pc i snart tre uker p.g.a. treig postgang og andre ting. Er det noen som har hatt lignende problemer med SN85G4 eller en av de andre komponenene, eller har ideer, så takker jeg for innlegg.

Endret av Pedant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...