fredriri Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Har installert WinVNC på en Win98 maskin (grunnet mangel av ekstra skjerm). Men når den har surret og gått litt, kanskje etter 1-2 dager, får jeg ikke connectet til maskinen med vncviewer lenger. Jeg taster inn passordet, men ingen skjermbildet kommer opp.vncviewer.exe kjører som en prosess i bakgrunnen (sees i TaskManager). Har fjernet skjermbeskytter og lignende på WinVNC maskinen, så det burde ikke være det som er problemet. Noen som har hatt noe lignende problem? (Har installert ZA-PRO på Win98-maskinen) -Frussa aspirantnerd Lenke til kommentar
knut Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Jeg bruker selv tightvnc versjonen (som er raskere) på mange maskiner. Har en maskin hvor den har vært opp i over 140 døgn i win98se uten problemer. En annen maskin med win2k har den vært oppe i ca 40 døgn (ny maskin) uten problemer. På min maskin med winxp får den litt problemer når man har flere brukere. http://www.tightvnc.com Så jeg vet egentlig ikke hva problemet er, jeg vet bare at det fungerer godt her. win2k maskinen har zonealarm lagt inn, og streika litt da.. men etter å fyra opp serveren med en skjerm og endret instillingene i zonealarm var den oppe å kjøre igjen uten problemer. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 WinVNC virker godt og stabilt på de 2 maskinene jeg bruker det mot hjemme. Hvilken skjermkort er det du bruker? WinVNC kan ha problemer med noen kombinasjoner av skjermkort/drivere. Sikkert verdt et forsøk å oppdatere skjermkortdriveren, så se hva som skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå