Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med WinVNC!!

Anbefalte innlegg

Har installert WinVNC på en Win98 maskin (grunnet mangel av ekstra skjerm). Men når den har surret og gått litt, kanskje etter 1-2 dager, får jeg ikke connectet til maskinen med vncviewer lenger. Jeg taster inn passordet, men ingen skjermbildet kommer opp.vncviewer.exe kjører som en prosess i bakgrunnen (sees i TaskManager). Har fjernet skjermbeskytter og lignende på WinVNC maskinen, så det burde ikke være det som er problemet. Noen som har hatt noe lignende problem? (Har installert ZA-PRO på Win98-maskinen)

-Frussa aspirantnerd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker selv tightvnc versjonen (som er raskere) på mange maskiner. Har en maskin hvor den har vært opp i over 140 døgn i win98se uten problemer. En annen maskin med win2k har den vært oppe i ca 40 døgn (ny maskin) uten problemer. På min maskin med winxp får den litt problemer når man har flere brukere.

http://www.tightvnc.com

Så jeg vet egentlig ikke hva problemet er, jeg vet bare at det fungerer godt her. win2k maskinen har zonealarm lagt inn, og streika litt da.. men etter å fyra opp serveren med en skjerm og endret instillingene i zonealarm var den oppe å kjøre igjen uten problemer.

Lenke til kommentar

WinVNC virker godt og stabilt på de 2 maskinene jeg bruker det mot hjemme. Hvilken skjermkort er det du bruker? WinVNC kan ha problemer med noen kombinasjoner av skjermkort/drivere. Sikkert verdt et forsøk å oppdatere skjermkortdriveren, så se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...