Gilbert Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Hei, her har jeg laget et lite skrekkeksempel av en kode. Jeg må lære meg bedre bruk av foreach, list og array, er det noen som kunne hjelpe meg med å lage koden nedenfor ryddigere? $elementer = array('ny||Ny melding','innboks||Innboks','utboks||Utboks','lagre||Lagre meldinger'); foreach($elementer as $e => $p){ list($attr,$navn) = explode("||", $p); $menyA = $menyC; if ($_GET['m'] == $attr) { $menyB = "<td><div class=\"meny_css\">\n"; $menyB .= "<a href=\"postkasse.php?m=$url\" class=\"link_standard\">$navn</a>"; $menyB .= "</div></td>"; } else { $menyB = "<td><a href=\"postkasse.php?m=$url\" class=\"link_standard\">$navn</a></td>"; } $menyC = "$menyA $menyB"; } Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) hva med: <?php $elementer = array( 'ny' => 'Ny melding', 'innboks' => 'Innboks', 'utboks' => 'Utboks', 'lagre' => 'Lagre' ); foreach($elementer as $link => $text){ $class = $_GET['m'] == $link ? "menu_active" : "menu"; printf('<td class="%s"><a href="postkasse.php?m=%s">%s</a></td>',$class,$link,$text); } Endret 9. september 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 tenk at det kan gjøres så pent... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå