Jimmy Pop Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Jeg holder på å sitte opp en proxy-server slik at jeg får flere maskiner på nett med TELENOR ADSL-tilkoblingen min. Jeg har nettopp skaffet meg to nettverkskort og alt er klart. Men hvordan skal jeg få det til å virke, og hva programvare trenger jeg?? Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Bruker du windows, er det vel ganske enkelt. (Win98 må du bruke ICS), eller i windows 2000, velger du bare at du skal dele internettkoblingen på internetttilkoblingen. For å koble opp mot internett foreslår jeg RASPPPOE, og ikke den eventuelle programvaren som Telehor har gitt deg. Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Quote: Den 2002-05-08 00:50, Jimmy Pop skrev:Jeg holder på å sitte opp en proxy-server slik at jeg får flere maskiner på nett med TELENOR ADSL-tilkoblingen min.Jeg har nettopp skaffet meg to nettverkskort og alt er klart.Men hvordan skal jeg få det til å virke, og hva programvare trenger jeg?? Sikker på at det er proxy server og ikke nat'ing du mener? Proxy server brukes av store bedrifter for å cache enkelte web sider som har masse trafikk mot seg... Nat brukes for å dele internett mellom PC-er.. Lag en oppkobling til telenor med Raspppoe drivern (søk på http://www.google.com) og høyreklikk på oppkoblingen og huk av for internett connection sharing Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Glemte en ting.. Alle klientene setter du til å motta dhcp automatisk.. Så er det bare å surfe ivei Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2002 Quote: Den 2002-05-08 01:33, DeejPhant skrev:Glemte en ting..Alle klientene setter du til å motta dhcp automatisk.. Så er det bare å surfe ivei Du mener vel at de skal motta ip-adresse av en dhcp-server, eller?? Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Quote: Den 2002-05-08 10:24, Jimmy Pop skrev: Quote: Den 2002-05-08 01:33, DeejPhant skrev: Glemte en ting.. Alle klientene setter du til å motta dhcp automatisk.. Så er det bare å surfe ivei Du mener vel at de skal motta ip-adresse av en dhcp-server, eller?? ja, det stemmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå