RuZleBIFf Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 ganske enkelt trur jeg... (skjønner ikke alikevell ) hvordan kan man loope beep?? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 do beep loop sånn beep? Lenke til kommentar
toss Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 skrev en gang 10 beep 20 go to 10 funket ikke så bra PC'en klikka Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 jonas: sånn beep jah, men det klikka sånn litt når jeg prøvde koden! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) jonas: sånn beep jah, men det klikka sånn litt når jeg prøvde koden! Evig loop uten nå wait-greier vil alltid klikke. Sånn løser jeg det: Option Explicit Private Declare Function GetTickCount Lib "kernel32" () As Long Private Sub Form_Load() Do Beep Wait 1 Loop End Sub Public Sub Wait(milliSekunder As Long) Dim tidFerdig As Long tidFerdig = GetTickCount + milliSekunder Do DoEvents Loop Until GetTickCount >= tidFerdig End Sub Edit: Hva returnerer GetTicketCount? Sekkunder etter år 1970 (?) som i linux, eller er jeg på bærtur? Endret 17. september 2004 av Jonas Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Toss: Ikke bruk GoTo. Man må skrive sematisk og strukturert kode, slik som Jonas gav eksempel på. GoTo gjør bare koden vanskeligere å følge og forstå, samt feilaktig i både VB og VB.Net. Jonas: Bruk Sleep-API kallet. En Do-loop med DoEvents bruker altfor mangen ressurser. Og GetTickCount returnerer antall millisekund fra oppstart. Endret 17. september 2004 av aadnk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå