Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overvåke bruk av CPU/minne på servere


Anbefalte innlegg

Noen som veit om noen bra programmer som jeg kan legge inn på serverne mine for å overvåke forskjellige systemressurser som CPU, RAM, fulle disker etc. på servere?

 

Sitter med endel gamle terminalservere (dual 450MHz, Windows 2000) som jeg stadig vekk får inn feilmeldinger på at det går _VELDIG_ treigt, og vil ha muligheten til å gå inn og hente ut grafer på hvor stor belastningen har vært når de har holdt på.

 

 

Er veldig fint om det brukes agenter som rapporterer inn til en sentral database.....

 

 

edit: om det kan overvåke linuxserverne mine også hadde det vært greit....

Endret av laaknor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som veit om noen bra programmer som jeg kan legge inn på serverne mine for å overvåke forskjellige systemressurser som CPU, RAM, fulle disker etc. på servere?

 

Sitter med endel gamle terminalservere (dual 450MHz, Windows 2000) som jeg stadig vekk får inn feilmeldinger på at det går _VELDIG_ treigt, og vil ha muligheten til å gå inn og hente ut grafer på hvor stor belastningen har vært når de har holdt på.

 

 

Er veldig fint om det brukes agenter som rapporterer inn til en sentral database.....

Microsoft Operations Manager 2005 er perfekt til dette og mere til.

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve Performance? Settings -> Control Panel -> Administrative Tools -> Performance.

 

Den har mulighet for å logge rimelig mye til disk eller db.

Alle serverne står i forskjellige NT4-domener, så jeg har ingen enkel måte å få tak i filene, og jeg vil helst ha grafer på det, ikke logger

 

 

 

Ellers er det rimelig uaktuelt å kjøpe MOM til en kostnad av $500 pr. prosessor, jeg skal ha noe enkelt som lager grafer, fortrinsvis opensource eller basert på en eller annen standard.

Lenke til kommentar

Excel vil si at jeg må gjøre en manuell jobb, det er ikke aktuelt. Jeg vil ha konstant (eller for hvert 5. minutt) overvåking av alle serverne, fortrinsvis på et sentralt sted som gjør at når noen ringer meg og sier at det går fryktelig treigt på de gamle serverne, (HAR gått treigt for to dager siden er det de bruker å si), så kan jeg gå inn å si at CPU/RAM-forbruket har gått i 100%, så bare lev med det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...