The Avatar Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Er det nokon som veit om ein link til kor eg kan finne ei oversikt over kalkulatorer som er tillatt brukt i den vidaregåande skulen? Eventuellt andre måter å få denne informasjonen på? På høgskulen eg går på er det no forandra reglane for bruk av kalkulator og eg lurer derfor på kva slags kalkulatorer eg kan bruke. Vil gjerne bruke Texas Instruments sin TI-89 fordi eg har brukt den før, men eg er usikker på om den er tillatt brukt i vidaregåande opplæring. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Kan vel spørre en lærer.. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Der var stortsett svaret, at den måtte være godkjent for vidaregåande skule. Er visst mitt ansvar å finne ut kva eg får bruke. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Så lenge den ikke kan kommunisere med andre og ikke regne symbolsk (a*b*c etc) så kan du ha hva du vil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 I Sinus og Cosinus, som jeg har fått inntrykk av at er blant de mest vanlige mattebøkene på vgs, står fremgangsmetodene beskrevet for følgende kalkulatorer: Casio FX-9740, CFX 9850GE, CFX 9950GE og Texas TI-83. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Har sett på TI-89, sidan eg brukte den i eit prøveprosjekt i 3MX. Den kalkulatoren kan snu og løyse likninger. Eg ser at enkelte videregåande skular har den som tilleggs kalkulator og godkjenner den til bruk, men er den tillatt ved alle videregåande skuler? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 På skolen vår skal vi alle ha TI-83, men det er i alle fall en av lærerene som har TI-89. Tror nok den er helt lovlig, hvis ikke hadde nok ikke han hatt den eller vi lånt den av han. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Har sett på TI-89, sidan eg brukte den i eit prøveprosjekt i 3MX. Den kalkulatoren kan snu og løyse likninger. Eg ser at enkelte videregåande skular har den som tilleggs kalkulator og godkjenner den til bruk, men er den tillatt ved alle videregåande skuler? De Casio-kalkulatorene (har selv CFX 9850GE) jeg har sett brukt på vgs. kan også løse ligninger. Har ikke funnet noen metode for å bruke ligninger der svaret oppgis med bokstaver, desverre. Men det er kanskje ikke så rart, når man ser hva HeRbie skriver. --- Når man søker litt rundt, kommer man over mye informasjon om Ti-89. Betyr dette at den kun er forbudt på HiB, eller på både vgs. og HiB? Ellers ser jeg at NTNU tillater den. Jeg fant bare oversikter til høyskoler o.l., tror det er like greit at du forhører deg med skolen din... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) CFX 9850GE Den er minimumskravet på 1MX på skolen hvor jeg går. Edit: Selv har jeg CFX-9950GB PLUS. Endret 9. september 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå