Gå til innhold

Kalkulatorer som er tillatt på vidaregåande skuler

The Avatar

Anbefalte innlegg

Er det nokon som veit om ein link til kor eg kan finne ei oversikt over kalkulatorer som er tillatt brukt i den vidaregåande skulen? Eventuellt andre måter å få denne informasjonen på?

På høgskulen eg går på er det no forandra reglane for bruk av kalkulator og eg lurer derfor på kva slags kalkulatorer eg kan bruke. Vil gjerne bruke Texas Instruments sin TI-89 fordi eg har brukt den før, men eg er usikker på om den er tillatt brukt i vidaregåande opplæring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

I Sinus og Cosinus, som jeg har fått inntrykk av at er blant de mest vanlige mattebøkene på vgs, står fremgangsmetodene beskrevet for følgende kalkulatorer: Casio FX-9740, CFX 9850GE, CFX 9950GE og Texas TI-83.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Har sett på TI-89, sidan eg brukte den i eit prøveprosjekt i 3MX. Den kalkulatoren kan snu og løyse likninger. Eg ser at enkelte videregåande skular har den som tilleggs kalkulator og godkjenner den til bruk, men er den tillatt ved alle videregåande skuler?

De Casio-kalkulatorene (har selv CFX 9850GE) jeg har sett brukt på vgs. kan også løse ligninger. Har ikke funnet noen metode for å bruke ligninger der svaret oppgis med bokstaver, desverre. Men det er kanskje ikke så rart, når man ser hva HeRbie skriver.

---

Når man søker litt rundt, kommer man over mye informasjon om Ti-89. Betyr dette at den kun er forbudt på HiB, eller på både vgs. og HiB? Ellers ser jeg at NTNU tillater den. Jeg fant bare oversikter til høyskoler o.l., tror det er like greit at du forhører deg med skolen din...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...