fantaboy Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Skal kjøpe meg to nye harddisker. Tenkte på en WD Raptor 36GB som system disk og en Seagate 200 GB SATA ved siden av. Det skal ikke være noe særlig ytelsesforskjell mellom 36 GB`n og 74 GB`n ? Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 74GB yter bedre og er stillere faktisk. Hvis du har råd til det, og ønsker det, så er Maxtor DiamondMax10/Maxline III 250GB 16MB cache en GENIAL harddisk, den er noe av det råeste i dag, med lavt støynivå og liten varmeutvikling. Maxtor har gjort noe helt genialt med denne disken! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 74GB yter bedre og er stillere faktisk. Hvis du har råd til det, og ønsker det, så er Maxtor DiamondMax10/Maxline III 250GB 16MB cache en GENIAL harddisk, den er noe av det råeste i dag, med lavt støynivå og liten varmeutvikling. Maxtor har gjort noe helt genialt med denne disken! OT: Hvordan er denne i ytelse sammenlignet med denne? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 OT: Hvordan er denne i ytelse sammenlignet med denne? Sjekk mitt innlegg i en tidligere tråd. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 74GB yter bedre og er stillere faktisk. Hvis du har råd til det, og ønsker det, så er Maxtor DiamondMax10/Maxline III 250GB 16MB cache en GENIAL harddisk, den er noe av det råeste i dag, med lavt støynivå og liten varmeutvikling. Maxtor har gjort noe helt genialt med denne disken! OT: Hvordan er denne i ytelse sammenlignet med denne? Maxtoren banker Hitachi'en på alle områder. www.storagereview.com f.eks. viser dette, www.tomshardware.com har også en review. Lenke til kommentar
fantaboy Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 men disse har ikke 10000 rpm? eller vil det med 16mb cache gjøre opp susen? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 74GB yter bedre og er stillere faktisk. Hvis du har råd til det, og ønsker det, så er Maxtor DiamondMax10/Maxline III 250GB 16MB cache en GENIAL harddisk, den er noe av det råeste i dag, med lavt støynivå og liten varmeutvikling. Maxtor har gjort noe helt genialt med denne disken! OT: Hvordan er denne i ytelse sammenlignet med denne? Maxtoren banker Hitachi'en på alle områder. www.storagereview.com f.eks. viser dette, www.tomshardware.com har også en review. Så jeg burde velge 'III-en' fremfor en 400GB Hitachi? Lenke til kommentar
fantaboy Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 frister virkelig å kjøpe den 250 GB med 16mb cache nå ja eneste er at jeg er litt skeptisk i og med at det er lite erfaringer enda... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 frister virkelig å kjøpe den 250 GB med 16mb cache nå ja eneste er at jeg er litt skeptisk i og med at det er lite erfaringer enda... Jeg syntes du burde klinke til på den.. Selv tar jeg 300GB-utgaven. Lenke til kommentar
fantaboy Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 den innstaleres på lik linje med alle andre S-ATA disker? ikke noe hokkuspokkus ? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 den innstaleres på lik linje med alle andre S-ATA disker? ikke noe hokkuspokkus ? Ingen tryllekunster her, nei. Lenke til kommentar
fantaboy Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Hva ville folk gått for: 2x Seagate 200GB eller 160GB (usikker enda) SATA i RAID 0 eller: 1x Maxtor 250GB S-ATA 7200 RPM DiamondMax 16mb cache Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Hva ville folk gått for: 2x Seagate 200GB eller 160GB (usikker enda) SATA i RAID 0 eller: 1x Maxtor 250GB S-ATA 7200 RPM DiamondMax 16mb cache Hm. Personlig ser jeg mer på diskplass enn på RAID-konfigurasjonen. Kommer litt ann på... Lenke til kommentar
fantaboy Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 jeg tenker mest på ytelsen når jeg ser på disse to valgene, vil ikke det bli bra ytelse med de 2 i RAID? Lenke til kommentar
fantaboy Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 endte opp med Maxtor harddisken... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 endte opp med Maxtor harddisken... Meget bra valg. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 liten varmeutvikling Akkurat DET tar jeg med ei kjempeklype full av salt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå