Shorty123 Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Kjøpte meg et nytt skjermkort i april og fikk ikke hastighetene på kortet til å stemme når jeg aktiverte overklokking med Coolbits. Sendte mail til Creative med følgende: "Bak på eska så står det at core hastigheten er 325 MHz og minnehastigheten er 500 MHz. Har installert siste driver fra NVIDIA. 56.72. Går innpå egenskaper for å stille inn egne grafikk instillinger og da viser den 275 MHz på core og 400 MHz på minne. Bios er innstilt på High-performance. Hva er feilen? Kortet eller maskina mi? " Fikk til svar : "Hei Shorty, Takk for eposten du sendte oss. Det du nevner her et et godt spørsmål, men det er helt normalt det du opplvere. Når du sjekker dette kjører du nemlig kortet i 2d modus. Windows er jo 2d. Om du starter et spill så brukes kortet i 3d modus og da vil disse hastighetene endre seg. Jeg vet ikke om noen verktøy som kan måle dette for deg så foreløpig må du bare ta meg på ordet Men du kan jo søke litt og se om du finner noe slik at du kan virkelig se dette selv. Vennligst ta med all foregående korrespondanse når du svarer på denne e-mail. Vennlig Hilsen xxxxxxxxxxxxxxxxx Teknisk Support Creative Labs Europa" Stemmer dette? Eller er det bare tull og tøys? Har i etterkant kjørt hardware monitoring i Rivatuner og der er grafen like flat på 275mhz og 400mhz om man spiller eller holder på i windows. Trenger svar. :-) Endret 9. september 2004 av Shorty123 Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 finns det ingen overklokkings verktøy til GeForce da? Lenke til kommentar
plexiknut Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 finns det ingen overklokkings verktøy til GeForce da? Gå her: http://www.guru3d.com/rivatuner/ og last ned Rivatuner!! Meget bra ok-verktøy for geforce kort! Lykke til Lenke til kommentar
Shorty123 Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Takk for svarene, men poenget mitt er at i det svaret jeg fikk fra Creative så skal kortet skifte selv til 3D modus når jeg spiller. Det gjør det ikke. Se på linken her. http://home.broadpark.no/~jjonland/images/logg.jpg Fra windows til spilling og til windows igjen. Grafen (som er laget i Rivatuner)er like flat under den prosessen. Ifølge Creative så har den grafen skulle gjort et hopp når jeg begynte å spille. Litt trist med 400 mhz istedet for 500. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå