Romeo_ Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Hei. Jeg har en litt sliten IBM disk som absolutt trenger et bytte. Jeg har planer om å bytte med en 120GB disk, men jeg vil ikke reinstallere boksen, siden jeg har brukt en god del arbeid på å sette opp OS'et som det er (Debian). Lurer derfor på om det er noen programmer eller noen mulighet for å speile to disker som er av forskjellig størrelse? Har ikke RAID.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 dd kan brukes for å kopiere innholdet av din gamle harddisk over på din nye, byte for byte. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 For så å rezise partisjoner? Kan ikke cp --en-haug-med-smarte-flag brukes også? Vil ikke dette være penere? (tenker på fragmentering etc) Lenke til kommentar
Romeo_ Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Dersom jeg bruker "dd", blir det sånn at partisjonstabellen og alt kommer over? Den disken jeg har som systemdisk nå er en 75GB disk, mens jeg skal overføre det til en 120GB disk. Vil jeg måtte kjøre fdisk og lage en ekstra partisjon da, siden partisjonstabellen også mest sannsynlig vil være den samme fra 75GB's disken? Er fortsatt litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det.. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 time cp -Rxupd /mnt/slash/ /mnt/nydisk/ For å kopiere /mnt/slash til mappen /mnt/nydisk (dette kan gjøres med en livecd der du mounter begge partisjonene (/ på den gamle harddisken og / på den nye)). Rett meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 du lurer på hvor lang tid det tok til slutt? Hilfe snart 3000 innlegg jo.... Kansje det er sånne her som forårsaker det. *gå og trykke "send"* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå