Gå til innhold

Omtale av Burnout 3: Takedown (Xbox/PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 ting jeg irriterer meg over.

  • Helt elendig musikk. Bare et par dugelige tracks, som lett drukner i mengden.
  • Catch-uppen er alt for radikal. Uansett hvor bra jeg kjører kommer de etter et par strakser igjen etter meg, og uansett hvor elendig jeg kjører er de alltid bak neste sving. Litt av poenget med racing forsvinner jo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
2 ting jeg irriterer meg over.
  • Helt elendig musikk. Bare et par dugelige tracks, som lett drukner i mengden.
  • Catch-uppen er alt for radikal. Uansett hvor bra jeg kjører kommer de etter et par strakser igjen etter meg, og uansett hvor elendig jeg kjører er de alltid bak neste sving. Litt av poenget med racing forsvinner jo.

musikken er vel bare en smaksak..

og dette med catch-up. I burnout er ikke poenget å kjøre fra folk, poenget er å kræsje dem ut! og dette fungerer vel catch-up modusen fint til ?

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvor mye catch-up som egentlig er med i bildet. Det er ikke noe problem å holde folk langt bak deg om du booster, og jeg har personlig klart å utklasse folk med 35+ sekunder.. Men ja, til tider kan det virke litt mystisk. Poenget er vel gjerne at også motspillere har muligheten til å booste, så da er det ikke så vanskelig å ta igjen folk.

 

Det at det derimot hender ting fungerer motsatt, at det er litt for lett å ta igjen folk, kan være mer irriterende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

synest egentlig det meste fungerer bra i Burnout. Dette spillet er så utrolig rått!! eneste jeg savner er at bilen noen ganger burde blitt delt i to ;)

terninkast 6

Lenke til kommentar

Synes at artikkelen tar feil i at X-BOX sin versjon er skarpere og bedre enn PS2 versjonen. Dette er jeg helt uenig i. Det blir som å sammenligne Cola og Pepsi. For noen er Cola godt, for andre Pepsi.

 

PS2 versjonen kjører med Emotion Engine gfx, mens X-BOX'en er limited til GeForce 2/3 kortet. Ærlig talt kan man ikke sammenligne disse to maskinene når det gjelder gfx. EE er jo så utrolig mye kraftigere enn GeForce 2/3 rett og slett. EE er customeable. Dvs, den kan yte det dobbelte av det cpu hastigheten sier, siden man kan gjøre så mye med den egentlig. Jeg synes faktisk at PS2 versjonen er både klarere og kjører bedre rett og slett.

 

Det burde også spesifiseres i slike artikkler om spillet er testet med SCART RGB kabel, eller med vanlig composite til SCART, som ikke gir alt klart på skjermen som RGB. Dvs, at om SCART kontakten har alle pinnene. Er den en RGB kabel, ikke. Er den bare en billig løsning, og bildet blir ikke bedre enn composite rett og slett.

 

Jeg er ingen Microsoft tilhenger, og dermed blir denne kommentaren kanskje veldig pro PS2, men konklusjonen her er. EE rendrer grafikk på en helt annen måte enn standardiserte GeForce 2/3. PS2 kan klare Doom3 med opptil 30 til 60fps mer enn X-BOX om utviklerne virkelig satte seg i PS2 hardware rett og slett.

 

Michal

Lenke til kommentar
Synes at artikkelen tar feil i at X-BOX sin versjon er skarpere og bedre enn PS2 versjonen. Dette er jeg helt uenig i. Det blir som å sammenligne Cola og Pepsi. For noen er Cola godt, for andre Pepsi.

 

PS2 versjonen kjører med Emotion Engine gfx, mens X-BOX'en er limited til GeForce 2/3 kortet. Ærlig talt kan man ikke sammenligne disse to maskinene når det gjelder gfx. EE er jo så utrolig mye kraftigere enn GeForce 2/3 rett og slett. EE er customeable. Dvs, den kan yte det dobbelte av det cpu hastigheten sier, siden man kan gjøre så mye med den egentlig. Jeg synes faktisk at PS2 versjonen er både klarere og kjører bedre rett og slett.

 

Det burde også spesifiseres i slike artikkler om spillet er testet med SCART RGB kabel, eller med vanlig composite til SCART, som ikke gir alt klart på skjermen som RGB. Dvs, at om SCART kontakten har alle pinnene. Er den en RGB kabel, ikke. Er den bare en billig løsning, og bildet blir ikke bedre enn composite rett og slett.

 

Jeg er ingen Microsoft tilhenger, og dermed blir denne kommentaren kanskje veldig pro PS2, men konklusjonen her er. EE rendrer grafikk på en helt annen måte enn standardiserte GeForce 2/3. PS2 kan klare Doom3 med opptil 30 til 60fps mer enn X-BOX om utviklerne virkelig satte seg i PS2 hardware rett og slett.

 

Michal

Hva i helvete har du fått i deg, gutt ?!

 

Du går fra å sammenligne med Cola vs Pepsi (Personlig smak), til å legge fram en usammenhengende smørje av tullprat om PS2-ens tekniske spesifikasjoner...

 

Og Doom III på PS2 med 30- 60 + fps i forhold til Xbox (Ikke X-BOX).. ?!

DON`T DO DRUGS!!! :nei:

 

Og hvorfor du vrøvler om dette i en diskusjon om anmeldelsen av Burnout 3, det forstår jeg ikke...

Endret av Nymfo- Olga
Lenke til kommentar
Synes at artikkelen tar feil i at X-BOX sin versjon er skarpere og bedre enn PS2 versjonen. Dette er jeg helt uenig i. Det blir som å sammenligne Cola og Pepsi. For noen er Cola godt, for andre Pepsi.

 

PS2 versjonen kjører med Emotion Engine gfx, mens X-BOX'en er limited til GeForce 2/3 kortet. Ærlig talt kan man ikke sammenligne disse to maskinene når det gjelder gfx. EE er jo så utrolig mye kraftigere enn GeForce 2/3 rett og slett. EE er customeable. Dvs, den kan yte det dobbelte av det cpu hastigheten sier, siden man kan gjøre så mye med den egentlig. Jeg synes faktisk at PS2 versjonen er både klarere og kjører bedre rett og slett.

 

Det burde også spesifiseres i slike artikkler om spillet er testet med SCART RGB kabel, eller med vanlig composite til SCART, som ikke gir alt klart på skjermen som RGB. Dvs, at om SCART kontakten har alle pinnene. Er den en RGB kabel, ikke. Er den bare en billig løsning, og bildet blir ikke bedre enn composite rett og slett.

 

Jeg er ingen Microsoft tilhenger, og dermed blir denne kommentaren kanskje veldig pro PS2, men konklusjonen her er. EE rendrer grafikk på en helt annen måte enn standardiserte GeForce 2/3. PS2 kan klare Doom3 med opptil 30 til 60fps mer enn X-BOX om utviklerne virkelig satte seg i PS2 hardware rett og slett.

 

Michal

Du blander sammen grafikk/rendering og CPU delen her (selv om det er ganske bundet sammen i PS2). XCPUen er selvfølgelig også "customeable".

Det er Graphics Synthesizer som tar seg av selve renderingen og her er xbox kraftigere og mindre begrenset pga programable shaders.

XGPU'en eller NV2A har forøvrig lite med geforce2 å gjøre. GeForce3/4Ti er mer riktig.

 

Når det gjelder Doom3 så har rett og slett PS2 ikke det som trengs for å kjøre det.

Frankly, the PS2 couldn't do the math calculations for the geometry acceleration, real time shadows and light.
Lenke til kommentar
EE er jo så utrolig mye kraftigere enn GeForce 2/3 rett og slett. EE er customeable. Dvs, den kan yte det dobbelte av det cpu hastigheten sier, siden man kan gjøre så mye med den egentlig. Jeg synes faktisk at PS2 versjonen er både klarere og kjører bedre rett og slett.

Teknologien bak spiller da mindre rolle; det som teller er hvordan det ser ut på skjermen. Så begge versjoner på EB Games i Byporten i Oslo for et par dager siden og Xbox-versjonen er helt klart bedre rent grafisk. Begge versjonene flyter bra dog, så i framerate var det ikke noen synlig forskjell å spore.

 

Foreslår forøvrig en tur til optiker/øyelege hvis du har sett begge versjoner og påstår at PS2 ser best ut.

 

PS: Det er ikke dermed sagt at PS2-versjonen ser dårlig ut, for det gjør den ikke.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
2 ting jeg irriterer meg over.

  •  
  • Helt elendig musikk. Bare et par dugelige tracks, som lett drukner i mengden.
     
  • Catch-uppen er alt for radikal. Uansett hvor bra jeg kjører kommer de etter et par strakser igjen etter meg, og uansett hvor elendig jeg kjører er de alltid bak neste sving. Litt av poenget med racing forsvinner jo.
     

musikken er vel bare en smaksak..

og dette med catch-up. I burnout er ikke poenget å kjøre fra folk, poenget er å kræsje dem ut! og dette fungerer vel catch-up modusen fint til ?

2 ting jeg irriterer meg over.

  •  
  • Helt elendig musikk. Bare et par dugelige tracks, som lett drukner i mengden.
     
  • Catch-uppen er alt for radikal. Uansett hvor bra jeg kjører kommer de etter et par strakser igjen etter meg, og uansett hvor elendig jeg kjører er de alltid bak neste sving. Litt av poenget med racing forsvinner jo.
     

musikken er vel bare en smaksak..

og dette med catch-up. I burnout er ikke poenget å kjøre fra folk, poenget er å kræsje dem ut! og dette fungerer vel catch-up modusen fint til ?

 

Jeg formulerte meg kanskje litt uklart. Musikk er jo absolutt subjektivt, men å ha med skatepunk i et racingspill virker bare litt malplassert for meg.

 

Hva er poenget med å crashe dem ut hvis de er tilbake på banen og i rævva på deg igjen etter få sekunder?

 

Uansett, spillet er jo kjempebra, bare noen småting jeg irriterer meg over :thumbup:

 

Noen som vet om en måte å få speedometeret til å vise km/h i stede for mph?

Lenke til kommentar
PS2 versjonen kjører med Emotion Engine gfx, mens X-BOX'en er limited til GeForce 2/3 kortet.

Begge versjonene er laget med det samme utviklingsverktøyet Renderware, og de grafiske forskjellene er derfor nesten ikke tilstede. Den Europeiske PS2-versjonen har dog ikke Progressive Scan-støtte, og for de som kjører Xbox via Component-kabler, vil det da bli en stor forskjell i klarheten på grafikken.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...