Gå til innhold

Fantes det ikke en 1024KB L2 S754 før?

Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mente de rundt juletider faktisk hadde en 3000+ eller 3200+ med 1MB cache.. mulig det er et falskt minne basert på en drøm..

Neida, ingen falsk drøm. De første modellene kom faktisk med 1MB cache. AMD bestemte seg for å redusere størrelsen senere for bedre å skille modellene fra hverandre, trist for oss, men sånn er det i bussiness verdenen. :)

Lenke til kommentar
Mente de rundt juletider faktisk hadde en 3000+ eller 3200+ med 1MB cache.. mulig det er et falskt minne basert på en drøm..

Neida, ingen falsk drøm. De første modellene kom faktisk med 1MB cache. AMD bestemte seg for å redusere størrelsen senere for bedre å skille modellene fra hverandre, trist for oss, men sånn er det i bussiness verdenen. :)

Det var vel heller for å kutte produksjonskostnadene. Cache er dyrt

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte den siste AMD 64 3200+ med 1MB cache hos NetShop da jeg så hvilken vei det bar. Så, ja, det eksisterte 3200+ med 1MB cache. Men, vær ops på at klokkefrekvensen der er 2,0 GHz, mens den med 512kB cache har 2,2GHz.

-xhilerate-

Morsomt at folk er så opptatt av å ha en cpu med 1MB cache :)

Lenke til kommentar
En AMD64 med PR rating 3400+ og 1mb cach er dårligere enn en med samme pr rating, halve cachen og 200mhz mer klokk.

de 200mhzène har mer å si.

de selges btw på databutikken.com om jeg husker rett.

64-bit kode blir jo noe større, så da kan det være godt å ha litt ekstra cache.

Dessuten spiller det jo en rolle hva pc'en skal brukes til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...