stian123 Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Hei! Jeg lurte om noen viste om et javascript som gjør at om man skriver navnet sitt i en form, ble det navnet lagt ut til en annen side automatisk. Nå sender de navnet sitt til meg, så må jeg redigere sidene hver gang og legge dem opp. Finnes det lettere alternativ? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 hvis du vil lagre navnet for bruk senere, ta en titt i php-forumet om du derimot ønsker å vise navnet kun for den som skrev det inn, kun på en påfølgende side, er javascript-forumet din venn Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Jeg ser du har en gjestebok på siden din som bruker cgi. Dette scriptet ditt skriver til en fil. Bruk samme metode, så får du det nok til. Javascript kan ikke brukes til å lagre noe dessverre. Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 ^Sikker? Går det ikke å bruke javascript til å skrive i en txt-fil elns? Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 hvis du vil lagre navnet for bruk senere, ta en titt i php-forumet om du derimot ønsker å vise navnet kun for den som skrev det inn, kun på en påfølgende side, er javascript-forumet din venn Ja, men det er så kjedelig å vente. I JS forumet får jeg aldri svar! Jeg testet en gang med en tråd i JSforumet. Jeg fikk ikke svar på en uke. Så skrev jeg samme tittel og samme innhold her i WS, og da fikk jeg svar på dagen. halvannen uke etterpå ble riktignok den tråden i JSforumet svart på. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Det er vel ingen grunn til å feilposte for det om! Går det ikke å bruke javascript til å skrive i en txt-fil elns? Nei, det går ikke. Du kan lage cookies da. Endret 9. september 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 PHP Med sessions: <?php $streng = $_SESSION['streng']; ?> Du kan nå vise frem denne teksten overalt på siden din, helt til brukeren lukker browseren. Cookie-konseptet går ut på omtrent det samme. Om du vil skrive til en fil, bruker du fwrite() Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå