Gå til innhold

512+256mb ram = problemer!


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-05-28 14:20, Shrike skrev:

Assa... hva er vitsen med eget spilleOS?

2fps i lamme spill?


 

hvis man har 64 mb ram er det ikke gøy å spille i xp, jeg bruker 70-110 mb ram bare mens jeg er inne på skrivebordet i xp. Men hvis man har 256 eller mer er det vel liten vits i å ha eget spille-OS.

 

jeg bruker 98SE til internett og slikt, (internett funker ikke i xp :sad: ) og xp til spilling og andre saker som man ikke trenger å være på internett for å gjøre. får snart 256mb mer ram.

 

_________________

PIII 500MHz

128 MB SDRAM

Riva TNT

12 GB HD

31,4 GB Samsung HD

Windows XP Pro/Windows 98 SE

 

Får hele 814 i 3DMark :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Cursed på 2002-05-28 21:13 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-28 14:37, Kjetil Lura skrev:

Quote:


Den 2002-05-28 14:20, Shrike skrev:

Assa... hva er vitsen med eget spilleOS?

2fps i lamme spill?


Tror det er opptil hver maskin, i alle fall hvis jeg skal tro det noen skriver her på forumet. Maskina mi ER faktisk raskere i win2k enn i 9x eller XP.


Og ja.. 9x er ****s ubrukelig.. fortell meg hva som gjør 9x bedre på et eneste felt sammenlignet med win2k. Eneste jeg kan komme på er oppstart, og det er ikke mye å skryte av..


du klager på dem som bruker win98,du sier hva er vitsen med eget spille os,d skjøner ikke eg heller men d er ikke du som spiller på hans pc så han kan gjør hva han vill,2fps er ikke noen ting å si i praksis,men forresten du har vell ikke overklokett noe i PC-en din du då,om du har hva er vitsen!!

Kjetil

 

Gratulerer.. 8 skrivefeil i en eneste settning.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 21:02, aG_ skrev:

Quote:


Den 2002-05-28 14:27, DjShugaA skrev:

hmmm....shrike da...


gutten glemmer noen ganger at han kjører 3.11 pga det er det eneste PC-en hans klarer :razz:


for å si noe om 98...hadde formatert og lagt inn helt fresh...la inn 1 program....BSOD


 

[argument på DjShugaA sitt nivå]

For å si noe om PC-en din...den stinker

[/argument på DjShugaA sitt nivå]

 

Det er vel kanskje ikke annet å vente fra den kanten. La meg tippe: du kjører VIA-chipset. For hver dag som går blir jeg bare mer og mer overbevist om at intel er _valget_. Jeg klarer ikke å finne en eneste post, blant alle temp. problemene til amd-folka, hvor det er misfornøyde intel-kjøpere. 'NØFF SAID.

 

Så plz, før man maser om at OSet er ustabilt, legg inn alle driverne til VIA-cipset'et.

 

AAAAARRRRGGHHHHH

 

Fornøyd intel-bruker (plz, alle dere amd-fans ikke kjeft på meg, jeg konstaterer bare fakta. Innse det)

 

 

I850... sier det deg noe?

 

ABIT TH7 II RAID

1700 P4

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 23:18, Kamerat skrev:

Quote:


Den 2002-05-28 23:16, DjShugaA skrev:

...

ABIT TH7 II RAID

1700 P4


Nå suger jo Pentium 4 hestkauk uansett hva du bruker den sammen med da! :smile:

 

kommer fra mannen som anbefalte meg dette HK og som dør om 2min...så lang tid tar det å løpe bort til deg

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 20:40, normal skrev:

CACHEMAN som er et bra gratisprogram for windows, spesielt 9x, har en fix på dette har jeg sett i programmet et sted (lett å finne)


HER finner du det


[urlhttp://www.outertech.com/downloads.php?product=3&PHPSESSID=304fb4ce1bbfc353eae084c35842a944
[/url]


 

Heisann og takk for tipset!

Godt å se noen fortsatt følger tråden...... Ser den har sklidd ut ved de siste innleggene :eek:

Lenke til kommentar

Den 2002-05-28 23:11, Shrike skrev:

Quote:



Gratulerer.. 8 skrivefeil i en eneste settning.



 

Setning.

 

Men har dette noe med topic å gjøre? Hva er vitsen med slike innlegg, attpåtil on-topic!!??

Ikke rart mange flykter til andre forum!

Dessuten er det ikke nødvendig å være uhøflig når man poster. Å rakke ned på folk som skriver feil er nesten enda verre (uskreven regel)!

Lenke til kommentar

Til alle sammen: her er løsningen

Til alle som spammer topicen : stikk!

 

However there are some vcache limitations that should be put into place with larger amounts of RAM by adding a MaxFileCache value to the [vcache] section of system.ini. The value entered should be approximately 70% of the total installed RAM in kilobytes, with an absolute maximum of 512000. Thus for a system with 384 mb of RAM the entry would read

MaxFileCache=275000

and for systems with 700 mb or more it would be

MaxFileCache=512000

 

Det er ikke sikkert denne instillinge er i system.ini i det heletatt lim da inn dette

 

[vcache]

MaxFileCache=512000

 

så funker det :smile:

Lenke til kommentar

Det som er lurt med eget spille OS er at man kan installere og avinstallere så mye man vil uten og tenke på at hoved OSet blir kluttrete og tregt...

 

ikke at dette er noen GOD grunn... men grunn likefult.

 

Selv kjører jeg bare winXP og det funker fint til alt... før jeg fikk min AthlonXP kjørte jeg det på en PIII-500 med 256ram... og det gikk helt fint det også...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

en annen fin ting med eget spille-os er at man kan spille dos-spill. Og tro det eller ei mange av de eldre strategispillene krever betydelig mer hjernekapasitet enn de nye. Eller som en slektning av meg sa: "gode strategispill skal spilles like godt med venstrehanda som med den høyre."

Lenke til kommentar

Delvis on-topic; Når jeg hadde fått meg 640MB deilig SD RAM til maskina mi, og kjørte Win98SE, så slutta den å være sløv som sirup, og ha låst seg i løpet av en time. Den begynte heller å være kjapp og grei, og generere tilfeldige kræsj. Som ikke var ordentlige i det hele tatt. Og etter tre-fire ignorerte kræsj fra min side (dra grå boks vekk under start-menyen og overse det), så krevde det reboot. Og alle BSOD's. Og husker at jeg måtte reboote hver gang før jeg turte å prøve et spill. Latterlig. WinMe og Win2k ROCKER!!

 

Lett off-topic; Kan man ikke emulere DOS i XP?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-10 12:29, golas skrev:

Problemet ditt er at du bruker 2 DDR RAM brikker med forskjellig størrelse, mener jeg leste på komplett data at dette ikke er anbefalt!


Det er vel heller:

 

Bør ikke brukes i kombinasjon med DDR-DIMM med annen hastighet.

 

og dette er egentlig bare bullshit hvis man holder seg innenfor verdiene, man kan blande 2100 og 2700 brikker hvis man kjører på 2100 hastighet

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-08 10:27, Shrike skrev:

skjønner ikke at folk kjører win9x i det heletatt..

simply useless


 

Hadde vi tatt hjernen din og bytta den med sauens hjerne, så hadde sauen blitt tibakestående!

 

[ Denne Melding var redigert av: Arch_ på 2002-06-11 09:12 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-11 09:11, Arch_ skrev:

Quote:


Den 2002-05-08 10:27, Shrike skrev:

skjønner ikke at folk kjører win9x i det heletatt..

simply useless


 

Hadde vi tatt hjernen din og bytta den med sauens hjerne, så hadde sauen blitt tibakestående!

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Arch_ på 2002-06-11 09:12 ]</font>

 

Unødvendig

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-08 18:06, Kjetil Lura skrev:

Quote:


Den 2002-05-08 12:15, Kjellis skrev:

Quote:


Den 2002-05-08 10:27, Shrike skrev:

skjønner ikke at folk kjører win9x i det heletatt..

simply useless


Har 2 os innstallert (win98 og winXP).

Bruker win98se til all spilling.

XP bruker jeg til alt annet!

 

 

hvorfor d,eg synes xp er glimrende til spill,Har nettopp instalert starcraft og dark reign 2,To gode gamle spill i et nytt os

Kjetil

 

Når ble det gamle spill?

Prøv å kjør pizza tycoon, transport tycoon, civilisation, sim city, +++++++

 

DERFOR er det greit med win98/ 95 inne på maskinen.

 

Jeg har heldigvis en egen 485 m win 3.11 akkurat nå, så hoved saken trenger bare win 2k, men før var det dualboot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...