Gå til innhold

512+256mb ram = problemer!


Anbefalte innlegg

Hmmmm...

Har nylig innstallert en ny DDR-ram-brikke på 512 mb.

I win xp funker alt 100%, men når jeg bruker win98se får jeg melding om at systemet kjører under lite minne. Når jeg går inn på kontrollpanel - system - generelt, så står det at jeg har 765 mb ram!!!! (skal være 768mb).

Når jeg tar ut en av brikkene så fungerer det bra i win98se også :eek:

 

Noen som har vært borti noe lignende??

 

----------------------------------------

Chieftec Dragon 340W

ASus A7M 266 DDR

xp1700+

GF2 GTS

Seagate Barracuda IV 60 GB

765 TwinMos DDR-ram :wink:

AMD ProWaterkit

Win98se norsk

winXP Eng ver

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:


Den 2002-05-07 23:47, Kjellis skrev:

Hmmmm...

Har nylig innstallert en ny DDR-ram-brikke på 512 mb.

I win xp funker alt 100%, men når jeg bruker win98se får jeg melding om at systemet kjører under lite minne. Når jeg går inn på kontrollpanel - system - generelt, så står det at jeg har 765 mb ram!!!! (skal være 768mb).

Når jeg tar ut en av brikkene så fungerer det bra i win98se også
:eek:

Noen som har vært borti noe lignende??


----------------------------------------

Chieftec Dragon 340W

ASus A7M 266 DDR

xp1700+

GF2 GTS

Seagate Barracuda IV 60 GB

765 TwinMos DDR-ram :wink:

AMD ProWaterkit

Win98se norsk

winXP Eng ver


win98se støtter bare 512mb med ram,prøv å oppgrader windows,eller d er feil i ram brikken
Lenke til kommentar

For å bruke mer en 512 ram i 98 så må du bruke en eller annen form for reg fix tror jeg...Det er en måte å gjøre det på. Denne diskusjonen har blitt tatt opp før. Så du får nok svar på hvordan det gjøres. Altså, win98 støtter maks 512 orginalt.

Lenke til kommentar

- Har alle oppdateringene til 98se innstallert.

 

Noen som vet noe om en slik reg-fix som ble nevt foran her??

 

 

Kjipt å ta ut den ene brikken hver x jeg skal i 98 da......... :sad:

 

[ Denne Melding var redigert av: Kjellis på 2002-05-08 00:05 ]

Lenke til kommentar

kva er egentil vitsen med å ha 786mb ram når du bruker win98, win98 utnyter ikkje ram over 100-200mb noko serlegt efektivt...

 

og viss du skule ha brukt nokon programmer som du trenger masse ram til slik som cad 3d programmer og andre grafiske ting så bruker du heller nt4, win2k, xp eller ein mac

Lenke til kommentar

Enig med LarsC. Hvis noen spør om hjelp her, er det ikke nødvendig med drittprat vedrørende valg den som spør har gjprt. Shrike kommer jo ikke med NOE som tilfører denne tråden noe som helst positivt, så da er det bedr å være stille. Det er ellers riktig som er sagt at 9X kjernen til MS ikke støtter mer enn 512 mb ram. Men det betyr ikke i seg selv at W98 er et dårlig os. Man må jo se det i relasjon til hardwarenivået da det ble skrevet, og heller tilpasse maskinen sin til det. Jeg kjører w98 på en maskin her på huset, en PII350 med 256 ram som ungene spiller med, og den funker som snus, den. Stabil er den også, enda 5-åringen min herjer vilt med den. Så jeg er IKKE enig i at W98 er et dårlig os, man må se det ut ifra tiden det ble skrevet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-08 12:15, Kjellis skrev:

Quote:


Den 2002-05-08 10:27, Shrike skrev:

skjønner ikke at folk kjører win9x i det heletatt..

simply useless


Har 2 os innstallert (win98 og winXP).

Bruker win98se til all spilling.

XP bruker jeg til alt annet!

 

 

hvorfor d,eg synes xp er glimrende til spill,Har nettopp instalert starcraft og dark reign 2,To gode gamle spill i et nytt os

Kjetil

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Assa... hva er vitsen med eget spilleOS?

2fps i lamme spill?

 

Tror det er opptil hver maskin, i alle fall hvis jeg skal tro det noen skriver her på forumet. Maskina mi ER faktisk raskere i win2k enn i 9x eller XP.

 

Og ja.. 9x er ****s ubrukelig.. fortell meg hva som gjør 9x bedre på et eneste felt sammenlignet med win2k. Eneste jeg kan komme på er oppstart, og det er ikke mye å skryte av..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 14:20, Shrike skrev:

Assa... hva er vitsen med eget spilleOS?

2fps i lamme spill?


Tror det er opptil hver maskin, i alle fall hvis jeg skal tro det noen skriver her på forumet. Maskina mi ER faktisk raskere i win2k enn i 9x eller XP.


Og ja.. 9x er ****s ubrukelig.. fortell meg hva som gjør 9x bedre på et eneste felt sammenlignet med win2k. Eneste jeg kan komme på er oppstart, og det er ikke mye å skryte av..


du klager på dem som bruker win98,du sier hva er vitsen med eget spille os,d skjøner ikke eg heller men d er ikke du som spiller på hans pc så han kan gjør hva han vill,2fps er ikke noen ting å si i praksis,men forresten du har vell ikke overklokett noe i PC-en din du då,om du har hva er vitsen!!

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 14:27, DjShugaA skrev:

hmmm....shrike da...


gutten glemmer noen ganger at han kjører 3.11 pga det er det eneste PC-en hans klarer :razz:


for å si noe om 98...hadde formatert og lagt inn helt fresh...la inn 1 program....BSOD


 

[argument på DjShugaA sitt nivå]

For å si noe om PC-en din...den stinker

[/argument på DjShugaA sitt nivå]

 

Det er vel kanskje ikke annet å vente fra den kanten. La meg tippe: du kjører VIA-chipset. For hver dag som går blir jeg bare mer og mer overbevist om at intel er _valget_. Jeg klarer ikke å finne en eneste post, blant alle temp. problemene til amd-folka, hvor det er misfornøyde intel-kjøpere. 'NØFF SAID.

 

Så plz, før man maser om at OSet er ustabilt, legg inn alle driverne til VIA-cipset'et.

 

AAAAARRRRGGHHHHH

 

Fornøyd intel-bruker (plz, alle dere amd-fans ikke kjeft på meg, jeg konstaterer bare fakta. Innse det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...