Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

åpne port (Thomson SpeedTouch 510i)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg hadde ingen peiling på hva ipen til modemet var, siden jeg har en router som går på 192.168.0. rangen. Så hvordan du gjør det: Du finner lan tilkoblingen din. (husk at dette er UTEN ruter) høyreklikk->egenskaper-> der finner du DHCP-verten som er ipen til modemet.

altså: 10.0.0.138 :)

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet, tele2 har levert modemet, og kommer ikke inn, tror nok vi har fått "rent" adsl modem, har oxo koplet det sammen med en asys wl-500g router og da får jeg ikke lastet med noe som helst i dc++ selv om jeg åpner portene i router... har jg bare modemet koplet til pc får jeg lastet ned i passive modus i dc++. :cry: Er vel egentlig bare p kjøpe seg ett modem til da.

Lenke til kommentar
Jeg har det samme problemet, tele2 har levert modemet, og kommer ikke inn, tror nok vi har fått "rent" adsl modem, har oxo koplet det sammen med en asys wl-500g router og da får jeg ikke lastet med noe som helst i dc++ selv om jeg åpner portene i router... har jg bare modemet koplet til pc får jeg lastet ned i passive modus i dc++. :cry: Er vel egentlig bare p kjøpe seg ett modem til da.

Da er vi 2. :roll:

Fått åpnet portene tilsutt med med mye fin hjelp her til Azureus, men disse ansiktene fohlder seg gule hele tiden, og farten var oppimot rundt 16 kbs ned en stund, men nå ligger alle på 1,1 til max 4. :ermm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Dere tar feil, modemet er ruter, serienr sier det hos mitt. og den 138 adressa funker ikke.. Problemet er at tele2 har gjort noe mekk med modemene sine, satt det opp som rent modem, og endra ip adressen det kan nåes på. Ipconfig hjelper ingenting, det eneste en finner da er tele2 adresser, løsningen er å ringe tele2, og be om adressa til modemet/ruteren...Den som gidder, oppdater meg ! for jeg har samme problem. Dette modemet kan settes opp til å dele ut NAT adresser.

Lenke til kommentar
Dere tar feil, modemet er ruter, serienr sier det hos mitt.

Hvis du får en ekte IP fra Tele2 rett fra modemet er det ikke satt opp som router, disse kan være med eller uten routerfunksjon uavhengig av serienummer.

Man kan selv bestemme hvilken funksjon det skal ha.

Lenke til kommentar
Dere tar feil, modemet er ruter, serienr sier det hos mitt.

Hvis du får en ekte IP fra Tele2 rett fra modemet er det ikke satt opp som router, disse kan være med eller uten routerfunksjon uavhengig av serienummer.

Man kan selv bestemme hvilken funksjon det skal ha.

Dette kan man bestemme selv, men da trenger en IP adressa som muliggjør kommunikasjon med boksen..Så hvis noen får den av tele2, så kom med den! Det er ikke mulig og finne den adressa med noen av metodene nevnt her (ipconfig) ,det er ei heller den adressa som telenor har i sitt oppsett XXX.138

Lenke til kommentar
Det er ikke mulig og finne den adressa med noen av metodene nevnt her (ipconfig) ,det er ei heller den adressa som telenor har i sitt oppsett XXX.138

Har da brukt 10.0.0.138 på Tele2-modemer, man kan jo resette modemet da kommer det opp med default oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...