FallenA Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Styrte med det samme, men har gitt opp !!! Mest sansynlig så er modemet ditt uten router, og dermed er det ikke mulig å konfigurere det. Dersom du finner mer utav det en hva jeg gjorde, så må du være snill å komme med en tilbakemelding !?? Lenke til kommentar
notorled Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 jeg hadde ingen peiling på hva ipen til modemet var, siden jeg har en router som går på 192.168.0. rangen. Så hvordan du gjør det: Du finner lan tilkoblingen din. (husk at dette er UTEN ruter) høyreklikk->egenskaper-> der finner du DHCP-verten som er ipen til modemet. altså: 10.0.0.138 Lenke til kommentar
donaldo Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg har det samme problemet, tele2 har levert modemet, og kommer ikke inn, tror nok vi har fått "rent" adsl modem, har oxo koplet det sammen med en asys wl-500g router og da får jeg ikke lastet med noe som helst i dc++ selv om jeg åpner portene i router... har jg bare modemet koplet til pc får jeg lastet ned i passive modus i dc++. Er vel egentlig bare p kjøpe seg ett modem til da. Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg har det samme problemet, tele2 har levert modemet, og kommer ikke inn, tror nok vi har fått "rent" adsl modem, har oxo koplet det sammen med en asys wl-500g router og da får jeg ikke lastet med noe som helst i dc++ selv om jeg åpner portene i router... har jg bare modemet koplet til pc får jeg lastet ned i passive modus i dc++. Er vel egentlig bare p kjøpe seg ett modem til da. Da er vi 2. Fått åpnet portene tilsutt med med mye fin hjelp her til Azureus, men disse ansiktene fohlder seg gule hele tiden, og farten var oppimot rundt 16 kbs ned en stund, men nå ligger alle på 1,1 til max 4. Lenke til kommentar
Snafu_pimp Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Er inside port og outside port rekkevidden.. visst jeg skal åpne port 1234 til5678 skal jeg da skrive 1234 i inside og 5678 i outside da?? Hvordan åpne en rekkevidde av porter... foreksempel port 1721-1780?? Endret 30. september 2004 av Snafu_pimp Lenke til kommentar
Martin_03 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Dere tar feil, modemet er ruter, serienr sier det hos mitt. og den 138 adressa funker ikke.. Problemet er at tele2 har gjort noe mekk med modemene sine, satt det opp som rent modem, og endra ip adressen det kan nåes på. Ipconfig hjelper ingenting, det eneste en finner da er tele2 adresser, løsningen er å ringe tele2, og be om adressa til modemet/ruteren...Den som gidder, oppdater meg ! for jeg har samme problem. Dette modemet kan settes opp til å dele ut NAT adresser. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Dere tar feil, modemet er ruter, serienr sier det hos mitt. Hvis du får en ekte IP fra Tele2 rett fra modemet er det ikke satt opp som router, disse kan være med eller uten routerfunksjon uavhengig av serienummer. Man kan selv bestemme hvilken funksjon det skal ha. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Er vel egentlig bare p kjøpe seg ett modem til da. Hvilken IP får du hvis du kobler rett i modemet? Lenke til kommentar
Martin_03 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Dere tar feil, modemet er ruter, serienr sier det hos mitt. Hvis du får en ekte IP fra Tele2 rett fra modemet er det ikke satt opp som router, disse kan være med eller uten routerfunksjon uavhengig av serienummer. Man kan selv bestemme hvilken funksjon det skal ha. Dette kan man bestemme selv, men da trenger en IP adressa som muliggjør kommunikasjon med boksen..Så hvis noen får den av tele2, så kom med den! Det er ikke mulig og finne den adressa med noen av metodene nevnt her (ipconfig) ,det er ei heller den adressa som telenor har i sitt oppsett XXX.138 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Det er ikke mulig og finne den adressa med noen av metodene nevnt her (ipconfig) ,det er ei heller den adressa som telenor har i sitt oppsett XXX.138 Har da brukt 10.0.0.138 på Tele2-modemer, man kan jo resette modemet da kommer det opp med default oppsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå