Simkin Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) har fått nytt adsl modem.. den forrige var litt mongo.. prøvde da å åpne routeren så jeg fikk kjørt active mode i dc++, men fant ingen forumer der folk hadde greid det med det modemet.. men nå har jeg en Thomson SpeedTouch 510i.. Så, noen som kan hjelpe med å få åpnet porte(er) på denne? Endret 9. september 2004 av Freeman84 Lenke til kommentar
PaiNKillaH Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 www.google.com er en kompiss i nød , etter et raskt søk fant jeg dette: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...adsl/index.html Thomson - som ruter, hvordan åpne porter Når Thomson Speedtouch 510 er satt i rutermodus, og du har behov for å åpne porter, gjør følgende: 1) Start opp nettleser og skriv inn 10.0.0.138 i adressefeltet. 2) Velg "Advanced" deretter "NAPT" 3) Trykk på "New" 4) "Inside IP" setter du ipadressen til maskinen din. (Denne er som oftest i rangen 10.0.0.0/24 og du finner den ved å skrive ipconfig i et DOS-Ledetekstvindu) 5) Velg deretter protokoll og hvilken port du skal translatere. Se også følgende eksterne sider for hjelp til dette: http://home.swiftdsl.com.au/%7Espeed/misc/...x.php?content=4 http://www.sdharris.com/speedtouch510/ Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 har prøvd å skrive in 10.0.0.138 i adressefeltet mange ganger nå, men jeg kommer ikke inn... page not found på det forrige modemet så kom jeg inn, men da skrev jeg ikke 10.0.0.138, skrev ett annet tall som jeg ikke husker.. hvorfor kommer jeg ikke inn på modemet?? Lenke til kommentar
PaiNKillaH Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 har prøvd å skrive in 10.0.0.138 i adressefeltet mange ganger nå, men jeg kommer ikke inn... page not found på det forrige modemet så kom jeg inn, men da skrev jeg ikke 10.0.0.138, skrev ett annet tall som jeg ikke husker.. hvorfor kommer jeg ikke inn på modemet?? Gå inn i CMD og skriv: ipconfig da ser du hvem IP adr du har og hvem gateway du har Så bruker du: http://gateway-ipen Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 har prøvd å skrive in 10.0.0.138 i adressefeltet mange ganger nå, men jeg kommer ikke inn... page not found på det forrige modemet så kom jeg inn, men da skrev jeg ikke 10.0.0.138, skrev ett annet tall som jeg ikke husker.. hvorfor kommer jeg ikke inn på modemet?? Gå inn i CMD og skriv: ipconfig da ser du hvem IP adr du har og hvem gateway du har Så bruker du: http://gateway-ipen det hjalp lite Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Fulgte beskrivelsenen på mitt modem. Kom opp Logg in vindu, Logget meg inn. MEN ! Ingen ting på dette modemet kan endres !!! Ser ut som om "Stjelenor" har gjort den genistreken at det ikke kan brukes opp mot andre operatører ! Prøvde et annet modem, og da fungerte alt som det skulle ! Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Var ikke klar over at 510i hadde brannmur???? Den har router config med ingenting med porter og gjøre. Alle skal være åpne.... Utenom den med 4 porter på som nextgentell bruker. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Har du en ruter i mellom modemet og maskinen? Kobl modemet rett i maskinen, da skal det fungere å komme inn på den med 10.0.0.138 ip-en. Lenke til kommentar
frozen_cpu Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jeg har det samme modemet, men kommer heller ikke inn på den IP'en.... Det står bare HTTP/1.0 401 Authorization Required... Lenke til kommentar
Steffen2 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Freeman84 skriv http://Din IP i nettleseren så logger du deg inn på rutern. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 (endret) *slettet* Endret 10. september 2004 av Freeman84 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 modemet fikk jeg fra tele2, hadde en ericsson ett eller anna før, å den kom jeg inn på..(fikk passord og brukernavn til modemet av tele2 da jeg spurte faktisk) modemet/routeren er kobla til en switch og til to pc`er... pluss en boks ved telefonen (som jeg regner med er standard hos alle som har adsl) har prøvd 10.0.0.138, ip`en min, gateway, men nei skulle hatt active mode i dc++... Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jeg har dette modemet og det er ikke låst på noen måte, var ikke brukernavn eller passord på det når jeg fikk det heller. Helt opp til kunden å fikse alt de vil selv. så Nei.. Telenor har ikke låst noe som helst. jeg brukte forøvrig 10.0.0.138 i IE eller en hvilken som helst annen nettleser. Noen modem/routere er litt sære.. så de vil ikke slippe inn andre enn den som har 10.0.0.1 hvis du har den ip'en og det fortsatt ikke funker.. så er det bare å finne seg et annet modem. for da er det en annen firmware på det enn det jeg har iallefall. Lenke til kommentar
pian Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hm. Sånn jeg ser det er det en innlysende mulighet her.... Thomson Speedtouch 510i leveres nemlig som adsl modem og adsl ruter. Forskjellen finnes bare på innsiden. Hvis du må logge inn på den ip-adressen du finner, eller hvis du ikke har noen gateway på ethernet kortet ditt er det bare et modem. Modem er helt transparente, så der er det ingen konfigurering. Hvis du derimot får opp en gateway (som ikke er hardkodet) og du får spørsmål om brukernavn og passord, og du kjenner til disse og kan logge inn, så skal du ha en ruter. Klarer du å logge inn, men ikke kan endre noe, er det et MODEM og ikke en ruter... Hva med å prøve en factory reset? eller en telnet til gateway IP'en? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 (endret) rart! får kjørt actice mode i dc++ uten att jeg har vært innepå modemet/ruteren med det modemet jeg hadde før, så fikk jeg ikke opp noen treff da jeg søkte i dc++ i active mode men nå så får jeg treff.. men får treff selv om ip-adressa ikke er skrevet inn hm så da er jeg aktive jeg nå da? å btw, hva skal port stå på? (ved siden av der du skirver inn ip-adressa?) du som skriver att thomson speedtouch 510i er levert som både ruter og modem.. hvis jeg har modem da og ikke ruter (hakke peiling ) så behøver jeg ikke åpne porter for å ha active mode i dc++ da? litt forvirret nå Endret 11. september 2004 av Freeman84 Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Du har ikke brannmur. Derfor er du helt åpen ut mot internett. Vil annbefalle deg en router ja... Men hvis du ikke bryr deg så er du i active modus så lenge du kan søke. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 (endret) jeg er nok active, men det som er rart, att når jeg skriver inn ip-adressa så får jeg ikke noe treff, men når den ikke er skrevet inn så får jeg treff... får GANSKE mange fler treff som active Endret 12. september 2004 av Freeman84 Lenke til kommentar
thomas.s Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 jeg har samme problemet! kommer inn der jeg skal skrive passord og det men det har jeg ikke! har telenor hva gjør jeg for å få passord å brukernavn da? Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Standard brukernavn og passord vil muligens være : Brukernavn = ADSL Passord = 1024 Prøv ! Lenke til kommentar
thomas.s Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 kom inn, men ikke på advanced noen grunn til det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå