Gå til innhold

Northwood vs. Prescott

superreven

Anbefalte innlegg

Jeg mottok selv to abit ic7 max3 hk på rad der det viste seg å være feil på brikkesettet på begge kortene (helt nye kort fra komplett.no) Den gang hadde jeg en 2.4GHz northwood cpu. Mulig jeg var ekstremt uheldig med mine to kort da de var så ustabile at jeg ikke fikk fullført en ren installasjon av win xp. Har også lest to erfaringer på produktguiden der to personer også beskriver samme problemet;

http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php..._review_id=5555

og

http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php..._review_id=6061

Feilprosenten på disse kortene ble litt for høy for meg, så jeg bestilte like greit et kort med samme brikkesett fra en annen produsent, og dette fungerer topp den dag i dag.

Mulig at de feilene jeg viser til har blitt rettet opp i nyere forsendelser av dette kortet, da jeg ser at de nyere erfaringene av abit kortet i prioduktguiden er slik de skal være! Og jeg tviler ikke på at abit kortet er blandt de bedre bare man får et kort som funker :thumbup:

Edit: småfiks

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg merket stor forbedring i ytelsen når jeg byttet fra northwood 2.8 til Prescott 3.0.

Mye større enn bare de 200MHz'ene skulle tilsi. Så det er nok doblingen av cache fra 512 til 1024KB som viser seg...

Temperaturen er ikke noe høyere på den nye heller!

Det er nå min erfaring iallefall.  :yes:

Uten noen andre endringer i systemet eller re-installasjon av OS? Hvilke programmer merker du at det går vesentlig raskere i? Hva med støynivået? Bruker du boxed kjøleren som fulgte med Prescott?

Ingen re-install. Ingen endringer i systemet. Brukte benchmark-test og fikk ca. 23% økning i ytelsen. Støynivået er det samme, da jeg bruker samme viften.

Hmm, hvilken benchmark test?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Northwood.

Tipper Intel lanserte Prescott på Socket 478 som en forsmak og/eller en liten teaser på det som er ment å komme. Prescott på den nye Intel-sokkelen, Northwood på den gamle. Det er ikke til å stikke under en stol at NW er kjøligere og klokker bedre. Cache har faktisk ikke så mye å si. Prosessorer med 512 kb cache klokker også bedre enn de med 1 mb cache.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...