Azper Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Hei Jeg hadde Windows XP og FC2 installert på to forskjellige disker, og alt var bare peachy helt til jeg formaterte windows partisjonen og installerte Windows XP på ny. Nå får jeg ikke opp boot meny i startup, så jeg kommer ikke inn i Linux! Hvordan får jeg fikset dette? MvH Christian Endret 8. september 2004 av Azper Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Win XP voldtar bootloaderen, så jeg tror det beste er å sette inn FC2-CD-en, boote fra den og skrive linux rescue og ikke endre på noe annet enn GRUB. Se www.fedorafaq.org for å sjekke o det jeg sier stemmer. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 grub-install /dev/hda er en fin ting. Hvordan satt du opp dualdiskdualboot i første omgang? Lenke til kommentar
Azper Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Jeg er ikke sikker på hvordan jeg satte opp dualdiskdualboot, men når jeg skrudde på pcen fikk jeg valg mellom winxp og FC2 i et FC2 interface. Har også fått brent ut en rescue cd, hvordan får jeg reparert systemet med den? Endret 10. september 2004 av Azper Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Det jeg gjorde da jeg slet med å få alt til å fungere som det skulle var å sette inn FC2 CD1 og skrive 'linux rescue' da maskinen bootet fra CD. Så kan du velge hvilke(n) HDD(er) du skal boote fra, og hva de skal hete. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hvordan har du partisjonert, er det jeg lurer på. Hvor ligger OS'ene? Lenke til kommentar
z10an Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Du kan i bios enkelt skifte hvilken disk du skal boote fra. Jeg regner med att det er så enkelt som å velge den hardisken du installerte linux på siden du sikkert har intrallert bootloader på mbr.. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 har samme problemet med nyig installert (for første gang) SUSE 9.1 personal det er windows' bootloader som kommer. for å komme til SUSE sin, må jeg boote fra cd, velge "harddisk". da får jeg opp grub. er totalt nybegynner med dette. eneste erfaring jeg har fikk jeg for 30-40 minutter siden da jeg installerte det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå