Portalol Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hørt det går an å lage napalm av Isopor blandet med besin så det blir en tjukk tyktflytende masse... er det sant? Hva er den beste måten å lage napalm på? PS: Nei jeg skal ikke kaste det på noen og tenne på Mvh. AmmO Lenke til kommentar
likferd Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Napalm ble vel originalt laget av flytende gummi blandet med bensin til en slags gelè-konstistens tror jeg.. Lenke til kommentar
skinner Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 "mixing an aluminum soap powder of naphthene and palmitate (napthenic and palmitic acids) with gasoline." http://en.wikipedia.org/wiki/Napalm Isopor kan du nok bare glemme tror jeg. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 The United States has reportedly been using napalm in the 2003 invasion of Iraq [2] (http://www.smh.com.au/articles/2003/03/21/1047749944836.html). In August 2003, the Pentagon stopped denying the charge, admitting it did use "Mark 77 firebombs". "We napalmed both those [bridge] approaches," said Colonel James Alles, commander of Marine Air Group 11. "Unfortunately there were people there ... you could see them in the cockpit video. They were Iraqi soldiers. It's no great way to die. The generals love napalm. It has a big psychological effect." Lenke til kommentar
skinner Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 The generals love napalm. Selvfølgelig har napalm en psykologisk effekt; tror ingen som ligger i ei skyttergrav og opplever en ildvegg raser mot deg stikker hodet opp igjen på ei stund. Det samme kan jo vinkles mot miner; ingen rykker fort fram gjennom et minefelt uten en ryddet korridor først. Unfortunately there were people there ... Så rart...? Napalm brukes jo primært mot soft targets som soldater og kjøretøy og sekundert i bebygde strøk for å rydde vei ved å sette fyr på boliger og andre hindre. Forstod ikke helt hva du ville fram til her Likferd, men uansett så er jo uttalelsene til Colonel James Alles en god pekepinn på militær tankegang... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Kunstgjødsel og diesel... Lenke til kommentar
likferd Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Var bare at jeg faktisk trodde napalm var gjort forbudt som våpen på 80-tallet engang.. Lenke til kommentar
Seppe . Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 når man blander isopor og bensin får man en tyktflytende brennbar seig konsistens som ikke brenner like godt som bensin, men mye lengre (har prøvd selv og fant ut at man trenger MYE isopor i forhold til bensinmengden, men vet ikke blandingsforholdet) Lenke til kommentar
Camron Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) det står antageligvis her ...siden alt annet står der..HowStuffWorks Endret 10. september 2004 av Camron Lenke til kommentar
Erichsen Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Det står såpe og bensin i Anarchists Cookbook Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Mener jeg leste at hvis du bryter isopor i småbiter og lar det svelle i bensin, så skulle visst det fungerer godt... tror jeg leste det på dette forumet også.... Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Var bare at jeg faktisk trodde napalm var gjort forbudt som våpen på 80-tallet engang.. Jo, men les hvem som brukte det Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Last ned Anarchy cook book (er ikke sikker på hvordan en skriver det)! Der står det! Mener at du må ha litt rust og annet tull så du bruker magnesiumbånd til å fyre på med! En kamerat av med har prøvd det og fikk det til Brente seg faktisk litt ned i asfalten, sa han i allefall Lenke til kommentar
Erichsen Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Nei det er noe annet. Da får du noe som de kaller "thermite" elns. Napalm er gele-aktig. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Tror napalm er effektivt mot nedgravde bunkere.. brannen bruker så mye oksygen at folk i bunkere blir kvalt. Er helt utrolig at man får seg til å bruke dette som våpen i dag.. Er omtrent sidestilt med giftgass i mine øyne.. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Ifølge filmen "Fight Club" kan man blande bensin og frossen appelsinjuice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå