venomzorg Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 hva er xDSL?, vet bare hva adsl og sdsl er jeg gitt. Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Det er en betegnelse på dsl teknologi. X-en står for A, eller S, V, SH,... rett og slett bare for å samle dsl teknologi under ett begrep...! Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 xDSL er en samlebetegnelse for alle de forskjellig teknologiene som ADSL, SHDSL, VDSL og en haug med andre DSL teknologier. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 (endret) hoff, hvorfor spørre her når jeg kan spørre google? her er iallefall svaret hvis andre lurer. Hva er xDSL?. Dette er en fellesbetegnelse for de forskjellige DSL-typene, og de mest brukte forkortelsene er: HDSL = High data rate DSL, kan teoretisk gi opptil 1,544 Mb/s (2 par) hhv 2,048 Mb/s (3 par) symmetrisk datarate, opptil 4 km avstand. Er klar til bruk idag. SDSL = Single line DSL, kan teoretisk gi opptil 2,048 Mb/s (1 par) symmetrisk datarate, opptil 3 km avstand. Er klar til bruk i dag. ADSL = Asymmetric DSL, kan teoretisk gi opptil 8 Mb/s (1 par) inngående/1 Mb/s utgående datarate, opptil 5,5 km avstand. Er i testfasen idag. VDSL = Very high data rate DSL, kan teoretisk gi opptil 51,84 Mb/s (1 par) inngående/2,3 Mb/s utgående datarate, opptil 0,3 km avstand. Er i testfasen idag. Angivelsen av trådpar ovenfor gjelder antall par som brukes i kobberkabelen. edit: hehe, fikk 2 svar mens jeg postet min andre post gitt Endret 8. september 2004 av venomzorg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå