Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gmail's størrelsesbegrensning .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

You can send and receive messages up to 10 megabytes (MB) total (including attachments). Any message that exceeds this limit will not be delivered to your inbox and will be returned to the sender. If you attempt to send an email that exceeds this limit, you will get an error message and your email will not be sent.

Står det :)

Lenke til kommentar

What?s the maximum attachment size?

Answer return to Help Center

That depends on the attachment. With Gmail, you can send and receive messages up to 10 megabytes (MB) in size.

When you add an attachment, the size of a file may increase because transport encodings (the information that allows your message to be safely sent and read) are automatically added.

This means that in some cases, attachments that are 6 to 10MB in size may push the total message size above 10MB. When this happens, Gmail displays a warning that your message exceeds the 10MB limit.

updated 9/3/2004

Eller slik...

Lenke til kommentar

Har aldri fått noe warning på at størrelsen på vedlegget mitt er for stort.

Har bare fått feilmelding om at operasjonen ikke kan utføres hvis jeg prøver å sende for stort vedlegg.

Synes det tar rimelig lang til å sende store mailer på gmail, treg server?

Lenke til kommentar
Jada, sitter på 704/128 linje. Men det går mye tregere enn det. Eks. 10 min på 8 MB.

128mbps upload = 16 KB/sek

8 MB = 8192 KB

8192KB / 16KB = 512 = 512 sekunders overføringstid på en 8MB fil

512 sekunder = 8,5333 minutter. Regner man med litt overhead og andre småtterier som fører til at de 128kbitsene ikke utnyttes 100%, er 10 minutter høyst normalt.

Takk for oppmerksomheten og god jul :wee:

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...