Stigma Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Har egentlig to spørsmål. Er det noen stor forskjell på forskjellige kort når det gjelder TV-out kvalitet? Eller ser det mer eller mindre likt ut alt sammen? Bruker for tiden en gammel Geforce 2 mx. Om det er store forskjeller, så hva er best å kjøpe for ren TV-ut kvlaitet? Da skal kortet kon brukes til å spille av på TV + talke windows 2D grafikk. Er egentlig ikek så villig til å punge ut masse penger for dette, så finnes det noe bra for dette på 600 og nedover? -Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 bump. Ingen gode råd å få? Mitt gamle kort har begynnt å tulle, så det må skiftes ut, men spørsmålet er hva jeg bør kjøpe... -Stigma Lenke til kommentar
Empty Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Radeon 7000 er det billigste AGP skjermkortet du kan få tak i og det holder lenge hvis du kun skal bruke det til Tv-ut og 2d. Koster dessuten bare 260,- på Komplett.no Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Det er faktisk ganske stor forskjell etter hva jeg har hørt. Har spurt om det samme spm, selv for en stund siden. De fleste var enige i at Matrox G450 Marvel eller G400 Marvel har meget god tv-ut. Får vel disse for rundt 5-600,-? Selv så gikk jeg ikke for det kortet Jeg leste en del på internett om tv ut kvaliteten. Fikk inntrykk av at Asus sitt Geforce FX5200 har god tv utgang. Koster 25,- mer enn det du satte som høyeste grense da...men det er kanskje ikke så nøye? Jeg var ihvertfall veldig fornøyd med det kortet Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Jeg har bygget ett par maskiner som ikke skulle brukes til spilling, men der TV-ut var viktig. Gikk da for mx440 kort til 350,- Det fungerte ypperlig syns jeg. Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Radeon 7000 er det billigste AGP skjermkortet du kan få tak i og det holder lenge hvis du kun skal bruke det til Tv-ut og 2d. Koster dessuten bare 260,- på Komplett.no Er det S-video TV-out på det kortet da? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Jeg har også vurdert 440mx, men en viktig ting å ta hensyn til er at kortet MÅ være passivt kjølt. Jeg trenger ikke enda en støykilde for serveren min som står i TV-stuen. -Stigma Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Et mx-kort kan vel trygt kjøres uten aktiv kjøling hvis du ikke bruker det til spilling. Kommer litt an på temperatur i kabinettet ditt også. Du kan evt klokke det ned for å være sikker. Et brukt kort er vel en billig og god løsning spør du meg. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) Jeg har også vurdert 440mx, men en viktig ting å ta hensyn til er at kortet MÅ være passivt kjølt. Jeg trenger ikke enda en støykilde for serveren min som står i TV-stuen. -Stigma Det var også ett av kriteriene til personen som skulle ha det skjermkortet og det hadde passiv kjøling. Edit: Dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118172&cks=PRL Endret 18. september 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå