Gå til innhold

Vifter og viftestyring eller nytt hovedkort?

escariot

Anbefalte innlegg

Heisann :o)

Sitter nå her med et lite "dilemma". Jeg har noen kroner igjen som jeg kan bruke opp på dill, og det jeg liker å dille mest med er seff data'n (bortsett fra dama som er i Peru da..)

Det jeg har er dette: GB K8NNXP (altså nForce150), A64 3200+ (old-school varianten med 1MB cache) m/orig. vifte, 2x256 Geil GD ram, POV 6800Ultra og en Antec strømforsyning (som jeg tror er 430W, eller 480.. gidder ikke å se etter akkurat nå..) Dette er situert i et Lepont SF-201B kabinett med 6 80x80 vifter i støymodus.

Det jeg lurer på er.. Burde jeg gå til innkjøp av nytt HK som kan klokkes litt bedre enn det jeg har nå, for eksempel: Epox 8KDA3+.

Eller.. burde jeg satse på viftestyring, Swiftech MCX-6400V m/92x92 papst vifte, samt NV silencer 5? Og i såfall, hvilken viftestyring er det som holder mål? Jeg vil jo også koble til de 6 viftene i kabbisen min og (de har 4-pins molex, som det blir 4 stk av til sammen). Og en evt. viftestyring trenger vel og puls-donor til CPU-vifteuttaket på HK?

Støyen er sjenerende, men kun for min fru. Så for hennes del hadde det vært flott med viftestyring og slekk.

Om denne er feilplassert, så unnskylder jeg det og vil flytte den (eller få den flyttet), men jeg håper dog på gode forslag!

mvh

Escariot

Endret av escariot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...