ilpostino Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 holder på å lage et script hvor en kan melde seg på en mailingliste. øverst i filen har jeg laget en array som inneholder de forskjellige mailinglistene brukerne kan melde seg på. hvordan får jeg brukt denne arrayen i en funksjon når jeg har deklarert den i hodet...? Lenke til kommentar
amund Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Quote: ilpostino skrev (2002-05-07 23:21):holder på å lage et script hvor en kan melde seg på en mailingliste. øverst i filen har jeg laget en array som inneholder de forskjellige mailinglistene brukerne kan melde seg på. hvordan får jeg brukt denne arrayen i en funksjon når jeg har deklarert den i hodet...? Du må sette den som "global" tipper jeg. (om jeg tenker på det samme som deg. F.eks. Code: $foo = array();function test_funksjon() { global $foo; // Nå er $foo tilgjengelig i funksjonen} Mvh, Amund Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2002 prøvde å sette inn en global, men med [] (trodde de 'måtte' være med siden jeg hadde med en array å gjøre.....men holdt å gjøre den global på lik linje med vanlige variabler..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå