Lantador Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 det er ikke bare CPU som blir slukt, den tar også veldig mye minne det har vert et problem ganske lenge nå. Scannet for virus, avsluttet og starte explorer.exe på nytt, men ingenting fungerer har du noen tips? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Åpne Taskmanager. Så sjekker du, under "Prosesser" hvilke program/prosesser som bruker mye minne og cpu Lenke til kommentar
Lantador Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 det er det jeg har gjort, og da fant jeg ut at explorer.exe bruker mye CPU og minne Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Åpne Taskmanager. Så sjekker du, under "Prosesser" hvilke program/prosesser som bruker mye minne og cpu Det er vel det han har gjort siden han kan si at "explorer.exe bruker 50-99% cpu hele tiden" (i emne). Men hva som gjør at explorer bruker så mye kan jo være så mangt. Reinstaller windows sier nu jeg... det gjør jeg hvis jeg har problemer med noe jeg ikke vet hvorfor... så ser jeg om jeg får samma problemet igjen Endret 9. september 2004 av arsvendg Lenke til kommentar
Lantador Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 nja, tror jeg vil finne en lettere løsning før jeg prøver det Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Du kan kanskje greie å lokalisere problemet med <a href='http://www.google.com/search?q=Process Explorer' target='_blank'>Process Explorer</a>. I dette programmet kan du blant annet liste opp alle "threads" en gitt prosess har, og t.o.m avslutte disse. Når du har funnet ut hvilken "under-prosess" som forårsaker problemet, kan du enten skru denne av midlertidig, eller fjerne den helt. Hvis det er et program som er årsaken, kan du ganske enkelt uinstallere det, mens en "service" må settes av i "msconfig" (Start -> RUN). Endret 9. september 2004 av aadnk Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Ta å søk i forumet. Jeg har vært borti noen slike tråder før. Lenke til kommentar
Valldemar Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Har akkurat samme drittproblemet. Har formatert, men problemet kommer tilbake. Har kjørt det som er å kjøre av virus, spyware scan! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå