Ildflue Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Det som engang skulle bli et plexi kabbinett kalt Blue Diamond ble ikke noe av grunnet at plexi var dyrt. Så jeg har gått over til en annen idè. Nå blir det kryssfiner og plexi. Pluss at det blir en alu plate i front. Belysningen blir rød og det noe navnet blir: Red October. Både fordi at det er Oktober nå og at jeg har bursdag i oktober. Se på denne posten for å se mere hva jeg skal gjøre. Her er noen bilder: Følg med Endret 20. oktober 2004 av thomas_c24 Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Dette blir bra Thomas. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Dette blir bra Thomas. Jeg får håpe det. Største proskjektet hittil. Håper på at jeg får det til Lenke til kommentar
MagE Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 det første jeg tenkte på når jeg såg det første bilde var sunbeam kabinettene som er til salgs oss micrpolex. men dette blir bra. prøv og finn ut en måte og gjemme kabler på Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 det første jeg tenkte på når jeg såg det første bilde var sunbeam kabinettene som er til salgs oss micrpolex. men dette blir bra. prøv og finn ut en måte og gjemme kabler på Tenkte på UV strømer på så og si alle kablene. Pluss at jeg hadde hatt et par UV katoder. Da blir det mye bedere. Skal også prøve å kjøre så kabelfritt som mulig. Lenke til kommentar
DeFalk Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 åssen skal man få gjemt kabler i et gjennomsiktig kabinett?? :p .. nei da.. Ser bra ut det der... helt enkelt... sku få laga til no merke eller no på sia ENS. (eller no sånt) DAL. Tommy Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Ville anbefalt å kanskje ikke ha hele kabinettet i plexiglass da dette kan fort få det til å virke rotete. Lag noen seksjoner der du ikke har plexiglass så du kan gjemme kablene Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 åssen skal man få gjemt kabler i et gjennomsiktig kabinett?? :p .. nei da.. Ser bra ut det der... helt enkelt... sku få laga til no merke eller no på sia ENS. (eller no sånt) DAL. Tommy Har tenkt på en logo eller noe, har noen forslag til logo? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Hvordan skal du feste hovedkort og PCI, AGP kort? Skal du bruke "Hovedkort brett" fra eldre kasse? Ville brukt 4mm plexi tror jeg, tror det holder. Endret 8. september 2004 av Hoax Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Det er jeg ikke sikker på nemlig. Kan jo like godt bruke det da, for det blir jo et hovedkort der uannsett. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 hm.. dette virker spennende, men hvis du skal ha idéer, så sjekk Orac3 på bit-tech der har du mange idér. men slik som f.eks et LCD display i fronten, alt burde være så ryddig som mulig. lag små bokser som du putter ledningene inn i slik at det som er overflødig ikke kommer til syne (dette vil lage kabinettet til en enorm roteplass) ikke la noen lys være synlige. led lyset gjennom plexien eller lag noen stilig funksjoner, men aldri ha det synlig siden dette får kabinettet til å virke fort laget sammen og bare slengt inn noen ting her og der! hold deg til et tema gjennom hele kassa og bruk ikke mer enn 2 farger, siden dette kan få kabinettet til å virke litt kaotisk og "irriterende" å se på. Lenke til kommentar
Noxy Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 kan jo da matte plexien så den blir ugjennomsiktig enkelte plasser, evt bokser av mattet plexi, til kabler.. vil tro 3-4mm vil holde.. kjøpe hkbrett på microplex og kappe av mest mulig på det..? blir nok bra dette.. Lenke til kommentar
Bazer_Punk Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Man kan jo alltids legge "sotefilm" på deler av plexien som skal skjules, spesielt bra kan det bli vist du finner film med blank/speil lignende sperre side Lenke til kommentar
MagE Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 anbefaler dessuten 5-6mm plexi, 3mm knekker veldigt lett, har aldri prøv med 4mm Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Du kan jo også ta en titt på lexan-glass som Piloux har brukt på bit-tech her Skal visst tåle utrolig mye, den type glass.. Piloux: the window is made with 6mm thick lexan sheet , this is really hard to break it , even with a hamer you can't brake this lexan sheet Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 UPDATE! I dag har jeg laget de klossene som skal sitte i hjørenene. Syntes de ble ganske fine. De er laget av tre: Så lurer jeg på hvor jeg kan få tak i Plexi/Lexan glass og hvor mye det vil koste, sånn ca da Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) kommer ann på hva glassmesteren tar det for det du skal ha.... men smil til han i kassa, og si at det er til et skoleprosjekt, så får du kanskje litt avslag det fikk jeg Endret 9. september 2004 av PioUs-JiN Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Jeg quoter likegreit en ting til av piloux: that's right, my father bought a lexan glass that size 2 * 1.5 meters to put in his front window jewelry shop and it costed about 800 € ... this windows has been attaqued 3 times and never had borke Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Litt i dyreste laget tror jeg Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 hm... har du tenkt ut noen farger som du vil bruke på de forskjellige tingene... slik som Orac3 har grønn og chrom... da kan du f. eks. ta lys blå (ikke turkis, men lys blå) og sort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå