Kenneth Dammyr Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Hei Satt nettopp inn min nye strømforsyning , men når jeg skulle starte opp igjen så vil ikke maskinen starte ordentlig. Den booter, begynner å jobbe, men så: Verifying DMI Pool Data...................... {Bè_${Bè_$ herfra skjer det ingenting. Maskinen står og går, men ingenting skjer når jeg trykker noe. Hjelp Endret 8. september 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Gjorde det, men samme feilen. BTW. Etter jeg hadde reset'a CMOS sa maskinen at prosessoren ikke var "etellerannet". Jeg kunne velge å gå inn i BIOS eller fortsette. Jeg gikk inn i BIOS og load'a "Fail safe Defaults". Da ble den borte... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Eneste jeg kan tenke på for ny build av dmi pool data da er å reflashe bios . Eller hvis biosen har muligheten til å resette ESCD data (merkes for reset ESCD=yes , finnes under PCI menyen ) , deretter save og exite bios , og boote igjen . Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Finner ikke den ESCD-funksjonen her. Har oppdatert BIOS en gang, men vet ikke om det da er den nyeste. Hovedkort:Abit IC7 Max3 BIOS info: Pheonix - Award BIOS CMOS Setup Utility, hjalp vel lite Hvordan flasher jeg BIOS uten OS da? EDIT: Leser på Abit sine sider om den nyste BIOS update: BIOS ID:1.6 Fix an issue where the "OnChip SATA Raid Rom" item could not be disabled. Added AWDFLASH v8.32 support for the "ALT+F2" hot key function. Enhanced compatibility with certain power supplies. Calibrated CPU temperature. Update CPU micro code. Kanskje en løsning. EDIT2: Nå prøver jeg å oppdatere BIOS. Skrev Runme.bat som Readme-fila sa, men daskjer det ikke mye. Virker som den skal jobbe, men den bare står der. Oppdaterer den nå? Hvor lang tid tar det isåfall? Endret 8. september 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Prøvd å teste psu alene? Kanskje den er feilen. Har vært borti det før. Bruk f.eks en binders, eller noe som leder støm og sett den ene enden ved den grønne ledningen på psu og mot en av de sorte.(alt på atx kontakten seff.) Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Prøvde før jeg satt inn PSu'en og "tjuvstarte" ja. Fant en guide her. Stakk en spiker i hver av de nevnte hullene og startet, men ingenting skjedde, så jeg regner med at jeg måtte ha belastning på en av kanalene. Men den starter jo når den er kobla til hovedkortet. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Prøvde før jeg satt inn PSu'en og "tjuvstarte" ja. Fant en guide her.Stakk en spiker i hver av de nevnte hullene og startet, men ingenting skjedde, så jeg regner med at jeg måtte ha belastning på en av kanalene. Men den starter jo når den er kobla til hovedkortet. du trenger ingen belastning på kanalene. går ikke vifta rundt, og du har satt bindersen/spikern på riktig sted så er psu ødelagt. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Overklokking.no: Vær imidlertid OBS på at enkelte strømforsyninger krever belastning på en av kanalene (som regel +12V) for å fungere som den skal. Den kan da ikke være ødelagt. Den rusler jo og går i kabinettet. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Prøvde før jeg satt inn PSu'en og "tjuvstarte" ja. Fant en guide her.Stakk en spiker i hver av de nevnte hullene og startet, men ingenting skjedde, så jeg regner med at jeg måtte ha belastning på en av kanalene. Men den starter jo når den er kobla til hovedkortet. En spiker i hver av de nevnte hullene? Den grønne ledningen skal kobles sammen med en svart! Om du trenger last, er det bare å koble på en vifte. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 man trenger ikke last! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Så da står det feil i den artikkelen da... Men ihvertfall. Jeg fikk flasha BIOS'en slik det skal gjøres, men får fortsatt feil. Bortsett fra at den nå sa Verifying DMI Pool Data...SucsessBuilding DMI Pool Data...Sucsess Men så gikk den tilbake til kun Verifying. Altså var dette et engangstilfelle. Så da må jeg returnere PSU'en da? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Jeg har ca jumpstartet 20psu den siste tida. Ingen av den trengte last. edit: ja. du vil ikke tape noe på det hvis det er feilen. Endret 9. september 2004 av Natrium Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Prøvde nå med den gamle strømforsyninga: Samme feilen! Nå har jeg tråkka i salaten ass. Prøvde 1 og 1 minnebrikke, ingen forskjell. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 hehe, det var det jeg ville si. Kanskje teste med den gamle Men da ser det ut som om alle delene må testes hver for seg. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hva med å teste cpu? Spør litt rundt å se om du finner noen du kan låne en av. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Hvordan har jeg isåfall klart å ødelegge den da? Den har jo vært i sokkelen hele tida under CPU-kjøleren. Vel, for se hva jeg får tak i. Lager en ny post her. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Hvordan har jeg isåfall klart å ødelegge den da? Den har jo vært i sokkelen hele tida under CPU-kjøleren. Vel, for se hva jeg får tak i. Lager en ny post her. Cpu er faktisk ganske lett å ødelegge. Å ta på undersiden er nok. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Vel. Fiksa det. Viste seg at jeg måtte bytte om SATA kablene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå