palei Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Hei, Noen som vet om noen stillegående 7200 RPM disker? Gjerne i størrelse 80-120 GB. Etis Lenke til kommentar
hurst Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=9&GrpID=1&s=pl En slik kanskje? Seagate U6 er enda stillere (DEN stilleste ifølge endel tester), men den er bare på 5400rpm :sad: Lenke til kommentar
palei Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2002 Takk. Vil det ha noe å si at jeg har en WD 30 GB fra før og har planer om å sette opp RAID 0+1? Etis Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Er ikke helt inne på raid opplegget, men er vel best om du har like disker etter som den minste disken blir maks størrelse på den nye? Ellers har du jo fortsatt bråket fra den gamle da. Ps. selg den gamle og kjøp deg enten 2 40 gb barracuda 4 eller 2 60 gb barracuda IV. Jeg har 2 stk og kan ikke høre noen av de. [ Denne Melding var redigert av: Stonescream på 2002-05-11 10:53 ] Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Så langt jeg har forstått det leverer samsung de mest lydløse diskene. Selges av PSdata. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
klo Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 16:03, Stonescream skrev:Er ikke helt inne på raid opplegget, men er vel best om du har like disker etter som den minste disken blir maks størrelse på den nye?Ellers har du jo fortsatt bråket fra den gamle da.Ps. selg den gamle og kjøp deg enten 2 40 gb barracuda 4 eller 2 60 gb barracuda IV.Jeg har 2 stk og kan ikke høre noen av de.<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Stonescream på 2002-05-11 10:53 ]</font> enig, men så var det jo pengene da btw, databutikken.com var ikke så dyre på de diskene [ Denne Melding var redigert av: klo på 2002-05-11 23:05 ] Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 De nye diskene til Western Digital er ganske lydløse. Jeg har to WD Caviar 80GB 8MB cache disker som kjører i RAID 0. Disse høres knapt... PC`n min står på 24/7 innepå rommet mitt. Mens jeg sover også. Jeg legger ikke merke til når diskene jobber med P2P om nettene egentlig. Jeg bare stiller ned CPU-vifta mi noe katastrofalt, og stiller litt på Enermax silenten, så går det fett. Disse diskene blir fort varme, men det er ikke snakk om noe ekstrem varme akkurat. På web-sidene til WD står det at diskene skal være litt varme for at alt skal gli som det skal. De når en viss temp, så ligger de der og surrer. Jeg har muligheten til å sette en vifte foran de (chieftech ja), men det har jeg unngått og gjøre, for de er helt sunne uten kjøling! Og etter min mening har diskene en uvanlig lav feilfaktor. Et definitiv første valg, de er også raskere enn 120GB versjonen (stor disk med lang søketid). Lenke til kommentar
Ramboy Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 For å kjøre RAID 0+1 trenger du 4 harddisker. Denne RAID-metoden anbefales riktignok til de som trenger/vil ha stor harddiskytelse, samt bruker harddisken(e) til mye backup, server, tung filbehandling, osv. Det vil dessuten bråke litt med så mange harddisker, og se priseksempelet under (hypotetisk, I wish lizzom): 4x Western Digital Caviar SE 120GB/7200RPM/8MB buffer = 8560kr (hoderegning :wink:) Ganske dyrt, men er du rik, eller tenker mye på ytelse, kan det jo være noe å tenke på Harddisken min (se signatur) er grei nok, men anbefales ikke, da jeg også har hørt om andre spom har hatt skikkelige problemer (støy) med denne. Jeg tror det er 75GXP, eller noe sånt... Det kan ved en stor RAID-operasjon være lurt med et originalt tillegskort fra Promise, med tanke på stabilitet. Du kan jo se på denne. Bare en tanke... Lykke til med harddiskkjøp! Lenke til kommentar
Ramboy Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Sorry, glemte siggen... :oops: Lenke til kommentar
magle Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Quote: Den 2002-05-11 23:13, MrA| skrev:De nye diskene til Western Digital er ganske lydløse. Jeg har to WD Caviar 80GB 8MB cache disker som kjører i RAID 0. Disse høres knapt... PC`n min står på 24/7 innepå rommet mitt. Mens jeg sover også. Jeg legger ikke merke til når diskene jobber med P2P om nettene egentlig. Jeg bare stiller ned CPU-vifta mi noe katastrofalt, og stiller litt på Enermax silenten, så går det fett.Disse diskene blir fort varme, men det er ikke snakk om noe ekstrem varme akkurat. På web-sidene til WD står det at diskene skal være litt varme for at alt skal gli som det skal. De når en viss temp, så ligger de der og surrer. Jeg har muligheten til å sette en vifte foran de (chieftech ja), men det har jeg unngått og gjøre, for de er helt sunne uten kjøling! Og etter min mening har diskene en uvanlig lav feilfaktor. Et definitiv første valg, de er også raskere enn 120GB versjonen (stor disk med lang søketid). har samma disk, meget god disk, men jeg har en enermax 80mm som kjøler den og en WD 45. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå