Gå til innhold

Asus P4C800-E Deluxe vs. Abit IC7-MAX3


superreven

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere PCen å står mellom disse to hovedkortene:Asus P4C800-E Deluxe og Abit IC7-MAX3...

 

De ser ut til å ha samme ytelse, og de har begge fått gode omtaler.

 

Står foreløpig på Asus sitt kort, da dette koster 995,- mot Abit sitt som koster 1345,- (priser hos komplett.no)

 

Hva bør jeg velge? Skal forøvrig bruke en Intel Pentium 3,0 Prescott prosessor til dette hovedkortet.

 

En annen ting: Hvilken RAM bør jeg velge til disse hovedkortene (begge er PC3200), noen som har noen bra/dårlige erfaringer?

Endret av superreven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du overklokke er Max3 kortet for deg! Det er forøvrig et sinnsykt stilig kort, med OTES viftesystem som gjør at det bråker litt mer enn ASUS, men har du ikke høytalere?? fatter ikke at flolk er så overfølsom for støy, man hører jo ingenting til støyen når man f.eks spiller uansett!

Skal du ikke overklokke, er Asus P4C 800 et meget godt valg!

Lenke til kommentar

Da blir det Asus kortet tror jeg... det er jo billigst + jeg har ingen umiddelbare planer om å overklokke, dessuten er Asus kortet også oveklokkingsvennlig ifølge Overklokking.no sin test. Tror jeg går for denne RAMen:TwinMOS Dual Pack PC3200 1024MB/2x512MB

 

Hvis ikke noen har ett bedre forslag i 1500 kroners klassen?

Lenke til kommentar

Ser du sier asuskortet koster 995,- Det ser ut til å være demobrukt. Da bør du merke deg at drivere, kabler,brackets,manual,IO shield + + mangler!!!. Asus koster kr 1.629,- og Abit kr 1.595,- på komplett. Har et Asus og er veldig fornøyd. Har også testa det Abitkortet og det virker ok, men litt mer plagsomt angående styring av hastighet på CPU-vifte, der hvor Asus styrer denne automatisk etter temperatur.

Lenke til kommentar
Ser du sier asuskortet koster 995,- Det ser ut til å være demobrukt. Da bør du merke deg at drivere, kabler,brackets,manual,IO shield + + mangler!!!. Asus koster kr 1.629,- og Abit kr 1.595,- på komplett. Har et Asus og er veldig fornøyd. Har også testa det Abitkortet og det virker ok, men litt mer plagsomt angående styring av hastighet på CPU-vifte, der hvor Asus styrer denne automatisk etter temperatur.

Meget godt observert. Kjøpte selv et slikt og det angrer jeg på pga. driver-cd. Man kan selvsagt laste ned driverne, men du får ikke f.eks. AsusUpdate. Heller ikke I/O-brakette bak...

Lenke til kommentar
Hva bør jeg velge? Skal forøvrig bruke en Intel Pentium 3,0 Prescott prosessor til dette hovedkortet.

Når du først har valg de ulemper Prescott CPU medfører (varme) ville jeg sterkt vurdert å få med noen av de fordeler Socket 775 gir (PCI-Express etc.) fremfor å satse på en "døende" Socket 478 plattform. Men, det er kanskje for dyrt for deg med Socket 775?

Lenke til kommentar
Når du først har valg de ulemper Prescott CPU medfører (varme) ville jeg sterkt vurdert å få med noen av de fordeler Socket 775 gir (PCI-Express etc.) fremfor å satse på en "døende" Socket 478 plattform. Men, det er kanskje for dyrt for deg med Socket 775?

 

Nei jeg er åpen for Socket 775 hvis det vil bli ett bedre alternativ... noen forslag til ett bra hovedkort i denne klassen da?

 

 

Ser at DragonXP har anbefalt Asus P5GD2 Premium i tråden min Northwood vs. prescott

 

Ser at Asus har ett hovedkort som heter det samme bare at det ikke heter: Premium... hva er forskjellen på disse to? Det ene er jo 700kr billigere.

Endret av superreven
Lenke til kommentar
Når du først har valg de ulemper Prescott CPU medfører (varme) ville jeg sterkt vurdert å få med noen av de fordeler Socket 775 gir (PCI-Express etc.) fremfor å satse på en "døende" Socket 478 plattform. Men, det er kanskje for dyrt for deg med Socket 775?

 

Nei jeg er åpen for Socket 775 hvis det vil bli ett bedre alternativ... noen forslag til ett bra hovedkort i denne klassen da?

 

 

Ser at DragonXP har anbefalt Asus P5GD2 Premium i tråden min Northwood vs. prescott

 

Ser at Asus har ett hovedkort som heter det samme bare at det ikke heter: Premium... hva er forskjellen på disse to? Det ene er jo 700kr billigere.

Sikkert lurt å lese litt her:

 

http://www6.tomshardware.com/motherboard/20040810/index.html

 

Vet ikke hva som er forskjellen på Permium kortet og ikke. Asus sin web site er jo helt elendig til vise frem detaljinformasjon om sine produkter på en ryddig måte.

 

Ser også at jeg har bommet litt på hovedkortet i min andre post. Det råeste 775 kortet er jo dette:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301085&cks=PRL

 

Prisen er imidlertid i stiveste laget.

 

Jeg har selv 2 stk. P4C800-E-Deluxe Socket 478 kort og de er ihvertfall OK. Sikkert like greit å spare noen hundrelapper...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...